Toon posts:

Monitor geflipt na bootsector virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond laat zette ik mijn compu van stand-by en toen zat er dikke pincussion zoals dat heet op. Dat kan je normaal instellen:
)(

Zo'n idee dus. Ronde zijkanten.
Ik denk da ding is oververhit ofzo, alhoewel ik da nooit heb met da ding. Dus de volgende morgen d8 ik dat het wel over zou zijn, nie dus.

Het ligt niet aan de videokaart want die hak meteen ff omgewisseld, met een andere monitor doet ie ook gewoon. (de 15" van me zussie)

Die middag toen ik thuiskwam was me compie half geflipt. Hij wilde absoluut nie naar windows skendisc flipte etc.
Dus ikke meteen formatten en reinstallen, da ging dus ook nie, virusje in de mbr. bootsector gereset en toen deed ie het weer. Alles opnieuw geinstalled mja... die monitor he, pincussion is nie aan te passen en het blijft zo'n enorm krom schermpie :'(

Het is een packard bell 17" inch (ja breek me de bek nie open over PB, maar de monitor deed het altijd goed en kwam met de toentijdige p3600 die er aan vastzat.)

Maar goed aangezien ik net een neie comp heb aangeschaft heb ik nog geen geld voor een nieuwe monitor!!!! en die is toch best essentieel.
Iemand een idee???? !!!! :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is het toevallig een A720?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Misschien helpt een flinke klap op de monitor >:)
Of anders mischien, als dat bestaat, een stukje software dat dit corrigeert?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je _echt_ zware, maar ik bedoel dan ook zware pech hebt kan software je monitor verneuken. Dit is hier echter niet het geval, (gelukkig maar :) ). Ik denk dat er een onregelmatigheid in de stroomvoorziening is geweest (omdat je ook probs had met je pc) en dat die een niet zo gezond effect heeft gehad op je monitor.

Bereidt je ook maar al voor een een niet meer al te betrouwbare harddisk, maar dat kan ook wel loslopen.

Probeer die monitor eens compleet los te koppelen en een nachteje laten staan. Als het dan nog steeds is probeer nog garantie te claimen erop.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:46 schreef DustMan4u het volgende:
Misschien helpt een flinke klap op de monitor >:)
Of anders mischien, als dat bestaat, een stukje software dat dit corrigeert?
Powerstrip?

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd de A720, was trouwens 19" ipv 17 mja.

Ik zal het loskoppelen eens proberen, garantie zit er helaas nie meer op. 3.5 jaar oud vandaar.

en euhm> powerstrip :?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
1-Kun je misschien een ietsje beter Nederlands schrijven. Het leest zo moeilijk zo.

2-Pincushion vervorming wordt nooit veroorzaakt door de videokaart.

3-Waarschijnlijk is de pincushion correctie wel bij te regelen via een service menu of potmetertjes in de monitor. Bij het eerste is er een kans dat het geheugen van de microcontroller is gereset en de correctie uitstaat. Dan kun je hem gewoon weer terugregelen. Bij de potmetertjes kunnen ze niet zo snel zo ontregeld raken dus dan zal de correctieschakeling kapot zijn. Dan wordt het repareren.

Verwijderd

Topicstarter
De pincussion valt niet meer aan te passen misschien dat het dat idd is.

ff een update trouwens. Hij doet nu helemaal nix meer....

Ik laat em een nachtje staan en hoop dat ie morgen nog iets doet dan ff fabrikantje bellen enzo

Maar eerlijk gezegd heb ik best weinig hoop :'(

Als iemand nog iets weet! plz! ;(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 24 februari 2002 19:09 schreef theSpoerie het volgende:
Het is idd de A720, was trouwens 19" ipv 17 mja.

Ik zal het loskoppelen eens proberen, garantie zit er helaas nie meer op. 3.5 jaar oud vandaar.

en euhm> powerstrip :?
dan is het de A920 niet de A720. Zal eens kijken wat je verder nog met die monitor kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar ik denk dat het nog maar weinig zal uithalen, heb PB gebeld en ze zeiden dattie defect was. Kon em opsturen, 94 gulden onderzoekskosten :s en dan nog repareren of eventueel een nieuwe :s :s

Dus ik ben aan het kijken voor een nieuwe monitor.
Ook hier kan ik natuurlijk advies gebruiken :D

Ik wil er eigenlijk niet meer als 300 euro aan besteden, en wil toch graag een 17 of liever nog een 19".
Nou ik wil wel meer maar da laat de bankrekening nie echt toe, en aangezien ik me vakantie nog moet dokken...
Het is de bedoeling dak UT e.d. gewoon op 1280x1024 kan draaien.

>17" IIyama Vision Master 407 (hf703ut) @ 289 euro
http://www.iiyama.de/pages/produkte/crt_de.php3?id=HF703UT

>Belinea 103055 17" @ 259
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=V2RB24
>Ik heb werkelijk nog nooit van belinea gehoord :s Is da wa?

>106095 Business Class @ 299
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=V3RB09
>Zelfde maar dan 19"

>Iiyama LA702UT Vision Master Pro 1411 17" en ook nog de 1413 @ 280 en 289
> Maar dan ga ik er eigenlijk al vanuit da die andere iiyama beter is...

>LG 795FT 17"
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=V2RV09
>

Ik heb een paar schermen bekeken, waaronder deze. Kan iemand me meer vertellen over de prijsklasse, en welk scherm daarbij zou horen? Dus 300 euro max. en 17 of 19 inch.

Hoeft niet een van deze monitoren te zijn. Ik denk dat dit makkelijk is voor alle monitorzoekenden met een beperkt budget. Spuug uw gal!

Verwijderd

Je zou is op http://www.flectiondirect.com kunnen kijken. Daar hebben ze meestal wel een paar goede tweedehands monitoren voor een schappelijke prijs.
Pagina: 1