ISDN 64/128?

Pagina: 1
Acties:

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31
Ik zit in een situatie waarbij er 2 analoge en 2 isdn (vanuit 1 kastje) aansluitingen zitten. De desbetreffende PC heeft een Wisecom 128 PCI kaart.

Ik snap niet helemaal hoe dit nou zit, op de isdn aansluitingen. Is dit nu per aansluiting 128K of nou 64? En is de modem juist voor deze aansluiting.

Het is(een beetje) vaag, maar weet iemand hoe het nou precies zit?

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Eumh, nou, als ik het goed begrijp heb je een ISDN kastje met 2 analoge aansluitingen en 2 ISDN aansluitingen. Als je vanuit je compu gewoon een kabeltje van de ISDN kaart in een ISDN aansluiting in je kastje stopt en op de computer belt hij op 64k in dan is dat lijntje gewoon 64k maar als je kiest om Dual in te bellen dan is dat lijntje 128k. :) Volgens mij zit het zow ongeveer :P

• DJ-B
Dus als ik het goed begrijp is een 128K modem in staat om 2 lijnen te gebruiken, en een 64K niet.
Op de 128K moden zit echter maar 1 aansluiting, gebeurt het gebruik van 2 lijnen dan software matig?

De 2e Hardwarematige ISDN lijn, word hij dan uitgeschakelt?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 18:36 schreef DJ-B het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is een 128K modem in staat om 2 lijnen te gebruiken, en een 64K niet.
Op de 128K moden zit echter maar 1 aansluiting, gebeurt het gebruik van 2 lijnen dan software matig?

De 2e Hardwarematige ISDN lijn, word hij dan uitgeschakelt?
Op 1-aansluiting kan 64K worden gebruikt, hierbij versta ik de aansluiting van de ISDN-lijnen, de meeste mensen hebben thuis ISDN-2, dus 2 lijnen.

Door dat leuke RJ-45 (zo uit mijn hoofd :P) kabeltje kan gewoon 128k, bij het dubbelinbellen wordt 2x verbinding gemaakt wat kan met ISDN-2, dus hij kan 2x 64K trekken dat kaartje. Hij stuurt gewoon een 2de signaal naar de ISDN-'centrale' dat hij wilt connecten en de 2de lijn wordt ook gebruikt. Let wel op dat je dan niet meer kan bellen/faxen met ISDN-2, want dat is het leuke van ISDN, 1 lijn is voor het internetten en de ander wordt gebruikt voor het bellen (meestal). Daarom zeggen ze altijd dat je kan bellen en internetten tegelijk, omdat het dus 2 lijnen zijn.

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Idd, dat begrijp je goed :)
Euh, hij kan 2 keer bellen via een draadje en dan worden op de computer die 2 verbindingen softwarematig samengevoegd :)

En ja, als je nog iets hebt zitten op de 2de ISDN lijn en je zit met je ISDN-kaart met dual te internetten is de 2de lijn ook in gesprek. :)

• DJ-B
Oke, tis al wat duidelijker maar ff een samenvatting.

2 ISDN lijnen of 4 analoge telefoonlijnen
is er 1 ISDN lijn in gebruik voor internet dan:

1ISDN lijn over dus 2 analoge lijnen, zijn dit dan 2 verschillende of de zelfde (telefoon nr) ?

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 18:43 schreef DJ-B het volgende:
Oke, tis al wat duidelijker maar ff een samenvatting.

2 ISDN lijnen of 4 analoge telefoonlijnen
is er 1 ISDN lijn in gebruik voor internet dan:

1ISDN lijn over dus 2 analoge lijnen, zijn dit dan 2 verschillende of de zelfde (telefoon nr) ?
Ik zal je even uitleggen hoet het zit met analoge lijnen;

Aan de @home-ISDN-centrale zit een apparaat vast (Quatrofox) die ervoor zorgt dat je 4x (of meer, ik heb de Quatrofox 1 met daarop 4x analoog) Analoog kan aansluiten. Kwa verschillende telefoonnummers is dat helemaal instelmbaar, dan kan je zeggen dat voor de Quotrofox alles bijvoorbeeld 030-1234567 is en voor de 2de ISDN-lijn (het is immers ISDN-2) 030-1234568, aan de ISDN-centrale zit een aansluiting naar je Quatrofox toe en een RJ-45 aansluiting die in de meeste gevallen naar je PC toe gaat. (de een is lijn1 de ander is lijn2) Als er op lijn2 bijvoorbeeld 0301234567 staat ingesteld bel je dus in via die lijn en bel je in via dat telefoonnummer.

Het maakt niet uit trouwens of je inbelt en je gebruikt 4x de telefoonlijn. Het zit altijd zo:
Ik ben aan het internetten:
- Op een van de 4 analoge telefoons kan ik maar 1x een buitenlijn bellen (0 draaien)
- Zodra ik ook een buitenlijn bel kan ik ook niet gebeld worden
- Het maakt niet uit of dat nou analoge telefoon 1 of 4 is, er vallen er geen 2 weg oid.

• DJ-B
oke dank je

• DJ-B
Als ik maar 1 ISDN lijn wil gebruiken (64K) welke modem moet ik dan hebben als ik nieuwe wil aanschaffen.

2x64Kbps PCI + RVS-com
of
PCI 128Kbps

Volgens mij kan het namelijk allebei

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 18:59 schreef DJ-B het volgende:
Als ik maar 1 ISDN lijn wil gebruiken (64K) welke modem moet ik dan hebben als ik nieuwe wil aanschaffen.

2x64Kbps PCI + RVS-com
of
PCI 128Kbps
Dat maakt niet uit, het komt maar zelden voor dat een ISDN modem maar alleen dubbel in kan bellen. Meestal staat er 128Kbps omdat hij dat in totaal kan halen (2x 64) maar dat is dus dubbel inbellen. Een gewone PCI 128Kbps zou 't dus even goed doen als een 2x64Kbps PCI.

• DJ-B
Bedankt voor alle hulp!
Ik weet nu wat ik moet doen ( en wat niet :))
Pagina: 1