Op zondag 24 februari 2002 18:43 schreef DJ-B het volgende:
Oke, tis al wat duidelijker maar ff een samenvatting.
2 ISDN lijnen of 4 analoge telefoonlijnen
is er 1 ISDN lijn in gebruik voor internet dan:
1ISDN lijn over dus 2 analoge lijnen, zijn dit dan 2 verschillende of de zelfde (telefoon nr) ?
Ik zal je even uitleggen hoet het zit met analoge lijnen;
Aan de @home-ISDN-centrale zit een apparaat vast (Quatrofox) die ervoor zorgt dat je 4x (of meer, ik heb de Quatrofox 1 met daarop 4x analoog) Analoog kan aansluiten. Kwa verschillende telefoonnummers is dat helemaal instelmbaar, dan kan je zeggen dat voor de Quotrofox alles bijvoorbeeld 030-1234567 is en voor de 2de ISDN-lijn (het is immers ISDN-2) 030-1234568, aan de ISDN-centrale zit een aansluiting naar je Quatrofox toe en een RJ-45 aansluiting die in de meeste gevallen naar je PC toe gaat. (de een is lijn1 de ander is lijn2) Als er op lijn2 bijvoorbeeld 0301234567 staat ingesteld bel je dus in via die lijn en bel je in via dat telefoonnummer.
Het maakt niet uit trouwens of je inbelt en je gebruikt 4x de telefoonlijn. Het zit altijd zo:
Ik ben aan het internetten:
- Op een van de 4 analoge telefoons kan ik maar 1x een buitenlijn bellen (0 draaien)
- Zodra ik ook een buitenlijn bel kan ik ook niet gebeld worden
- Het maakt niet uit of dat nou analoge telefoon 1 of 4 is, er vallen er geen 2 weg oid.