[CDR] nog ff een paar Tybotech/ Taiyo Yuden vragen

Pagina: 1
Acties:

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Ik weet dat er al veel topics zijn over dit onderwerp, maar ik kon er in de search geen bevredigend antwoord op krijgen.

Ik ga binnenkort weer een paar spindels kopen, en nou was ik dus bij www.cdrwinkel.com aan t kijken, en toen dacht ik: Tybotech's met label (? 43), dat lijkt me wel wat.

Alleen, wat me nu opvalt: Taiyo Yuden's zonder label zijn duurder (? 55,-), terwijl ik dacht dat ze met label beter waren!

Afgaande op de prijs zou je toch zeggen dat die zonder label kwalitatief beter zijn... :?

En dan nog iets: bij www.opussupplies.nl hebben ze ook een spindel, voor ? 49,-. Is die spindel dan beter/ slechter dan die bij cdrwinkel?

Om het nog wat verwarrender te maken: http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?s=44779876a1e58a1aa9d4319e01d9fd62&threadid=40147&highlight=taiyo+yuden
hier staat nog weer wat anders

• Azrael

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf de TyboTech's, omdat ze een opdruk hebben.... ik heb er samen met de Parrot's al zeker 1000 versleten en ben erg te spreken over deze cd's >:) Waarom de onbedrukte Taiyo Yuden's duurder zijn? Misschien dat ze 24x/32x ondersteunen en de TyboTech's slechts 16x :?

edit:

Ik zie net dat de TyboTech's ook 32x zijn >:)

Misschien dat het dan toch B-kwaliteit cd's zijn :? Lijkt me niet, omdat ze hier 1000/1000 goed fikken >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Kom naar mmcorner in Gogh...
50 CD's voor €20

• Hermanvh

Hermanvh

Op zondag 24 februari 2002 18:24 schreef Zulukop het volgende:
Kom naar mmcorner in Gogh...
50 CD's voor €20
Ja en? Ik kan er ook 100 voor €25-30 krijgen, maar dan moet je niet vragen hoe de kwaliteit is :'(

webOS all the way!

• Azrael
Op zondag 24 februari 2002 18:20 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb zelf de TyboTech's, omdat ze een opdruk hebben.... ik heb er samen met de Parrot's al zeker 1000 versleten en ben erg te spreken over deze cd's >:) Waarom de onbedrukte Taiyo Yuden's duurder zijn? Misschien dat ze 24x/32x ondersteunen en de TyboTech's slechts 16x :?

edit:

Ik zie net dat de TyboTech's ook 32x zijn >:)

Misschien dat het dan toch B-kwaliteit cd's zijn :? Lijkt me niet, omdat ze hier 1000/1000 goed fikken >:)
ja, opdruk leek mij ook wel leuk, maar dan zijn ze opeens goedkoper dan die zonder opdruk! |:(

• Hermanvh

Hermanvh

Op zondag 24 februari 2002 18:26 schreef Azrael het volgende:

[..]

ja, opdruk leek mij ook wel leuk, maar dan zijn ze opeens goedkoper dan die zonder opdruk! |:(
Mjah idd vaag :? Ik heb ze een paar weken terug besteld (100 op spindel) en no probs >:)

webOS all the way!

• Azrael
Op zondag 24 februari 2002 18:30 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Mjah idd vaag :? Ik heb ze een paar weken terug besteld (100 op spindel) en no probs >:)
nee, fikken doen ze waarschijnlijk wel, maar dat zegt niet zoveel over de kwaliteit.

• Hermanvh

Hermanvh

Op zondag 24 februari 2002 18:33 schreef Azrael het volgende:

[..]

nee, fikken doen ze waarschijnlijk wel, maar dat zegt niet zoveel over de kwaliteit.
Als ik naar de gebrande cd's kijk, dan zie ik de gebrande laag erg duidelijk (in tegenstelling tot die Arita's en Platinum's :r ) Ik zie ook geen enkele oneffenheid in het gebrande gedeelte >:)

webOS all the way!

• Azrael
Op zondag 24 februari 2002 18:47 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Als ik naar de gebrande cd's kijk, dan zie ik de gebrande laag erg duidelijk (in tegenstelling tot die Arita's en Platinum's :r ) Ik zie ook geen enkele oneffenheid in het gebrande gedeelte >:)
dat heb ik ook wel met de blanco's die ik bij Opus heb gekocht, maar daar kan je dan wel weer vrij makkelijk doorheen kijken..

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:20 schreef Hermanvh het volgende:
Omdat ze 1000 op 1000 goed fikken, is niet het bewijs dat het geen B maar A is.

Na (ipv over) een tijdje kan (ipv ga) je de eerste uitvallers krijgen.

• Azrael
Op zondag 24 februari 2002 19:39 schreef Thugbear het volgende:

[..]

Omdat ze 1000 op 1000 goed fikken, is niet het bewijs dat het geen B maar A is.

Over een tijdje ga je de eerste uitvallers krijgen.
en waar baseer jij dat op?

Verwijderd

Ik had de laatste zin anders bedoelt. Zie edit :)

En kwaliteit is dus niet alleen goed kunnen fikken, maar ook de levensduur van de CD-R. Dat bedoelde ik... >:)

• Azrael
Op zondag 24 februari 2002 20:31 schreef Thugbear het volgende:
Ik had de laatste zin anders bedoelt. Zie edit :)

En kwaliteit is dus niet alleen goed kunnen fikken, maar ook de levensduur van de CD-R. Dat bedoelde ik... >:)
dat weet ik ook wel ja...

en waar haal jij vandaan dat die tybotech's B taiyo's zijn?

• Azrael
Op zondag 24 februari 2002 20:37 schreef Azrael het volgende:

[..]

dat weet ik ook wel ja...

en waar haal jij vandaan dat die tybotech's B taiyo's zijn?
okee, ik weet het antwoord zelf al, ik had een mailtje gestuurd naar de winkel van cdfreaks.com, en die vertelden dat alle taiyo's met opdruk (Tybotech, New@rita, Euroselect) zgn. B kwaliteit zijn.

Weet ik alleen nog niet of die 24x bij Opus even goed zijn als de 32 speed...

Verwijderd

En wat betekent die B kwaliteit??

• Azrael
Op maandag 25 februari 2002 00:12 schreef Angel het volgende:
En wat betekent die B kwaliteit??
zie de link in mijn eerste post:
ik citeer:

"Taiyo Yuden story shop CDFREAKS

In de laatste maand hebben we gemerkt dat Taiyo yuden wel heel erg goedkoop werd.
Zoals ik al vermelde produceert elke fabriek 2 kwaliteitstypes die in de verkoop gaan.

A - kwaliteit
B - kwaliteit (ook wel A- genoemd)

Taiyo yuden heeft de laatste maand stockverkoop gedaan en een verschuiving gelegd van 16x naar 24x en 32x.

16x is volledig uitverkocht nu.
Omdat deze verlaging van prijzen een grote druk uitoefende op de marges van leverancier - grossist - retailer heeft men besloten om orde op zaken te stellen.

Door de verlaging van de prijzen werden 16x Taiyo's als 24x Taiyo's verkocht en werd B-kwaliteit voor A-kwaliteit in bepaalde sectoren aangeboden.
Omdat de grootste Taiyo leverancier van Europa hier een halte aan wil zeggen is er een hoop verandert.
Dit zal deze week zijn effect hebben op de verkoopprijzen.
Op concurrerende sites is deze prijsstijging al reeds doorgevoerd.

Om iedereen eerlijk te helpen geven we meteen een klare uitleg over wat en hoe....

- Taiyo yuden zonder opdruk of logo zal vanaf nu steeds absolute A-kwaliteit zijn en 32x gecertifieerd.
Dus van Taiyo Yuden waar geen merk opstaat ben je vanaf nu zeker dat het absolute A-kwaliteit is en 32X gecertifieerd.
- Indien je nu bij de hoofdleverancier Taiyo Yuden wil kopen van B-kwaliteit dan MOET daar enigzins een logo op.
Deze goedkopere cdr's zijn 24x gecertifieerd en dragen een opdruk.
Een opdruk wil dus NIET zeggen dat je B-kwaliteit koopt, maar de kans is reeël.
Koop je Taiyo zonder opdruk dan ben je zeker....

Let op dat deze B-kwaliteit als B-kwaliteit wordt bestempeld door Taiyo Yuden en dat Taiyo's kwaliteitsnormen HEEL hoog liggen.
Een B-kwaliteits CDR van Taiyo Yuden is dus nog wel van een zeer degelijke kwaliteit..."

Verwijderd

Heb nou ook die Parrot's (danwel Taiyo Yuden) voor audio opname. Nog geen 1 fout gehad in tegenstelling tot de eerder gebruikte, en ook geroemde, PLATINUM cdr waar regelmatig een overslag in zat.
Pagina: 1