[CM] Blowhole gemaakt, PICS!

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Heej ik heb voor een paar dagen geleden een gat in me case gemaakt.... nu was mijn cam kapot heb ik even een cammetje van me pa gebruikt... het is niet geweldige quali foto maar je kunt het zien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.webproviders.nl/casemod/blowhole.jpg

graag jullie reacies! :)

ik ga me case btw ook nog spuiten.... dit brengt mijn amd 900 @ 1004 op 42 graden idle en stressed 46/48

netjes toch?

edit:
ik ga me case btw ook nog spuiten.... dit brengt mijn amd 900 @ 1104 op 42 graden idle en stressed 46/48 het was dus niet 1004 maar 1104 :) :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Petuhr

FreeBSD

Ziet er netjes uit.

• MadMod
  • Laatst online: 04-08 11:31
he een NoRRoD kast! :P

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/web_dominator/pc/Kast.jpg

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
netjes hoor :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:51 schreef Crazy_Casemod het volgende:
he een NoRRoD kast! :P

[afbeelding]
indeed ! die kast wordt nu flink onderhanden genomen.... dat mag ook wel btw :D

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• MadMod

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
zou ik btw wel nog een fan op die plaat kunnen maken onder ofzow? voor intake? of wordt dat dan weer beinvloed door die fan in het midden?

thx! :)

• MadMod
Op zondag 24 februari 2002 18:33 schreef DAMAGE het volgende:
zou ik btw wel nog een fan op die plaat kunnen maken onder ofzow? voor intake? of wordt dat dan weer beinvloed door die fan in het midden?

thx! :)
blaast of zuigt die blowhole in je zijkant? (hij zal wel blazen)

als ie blaast dan kan je er nog een of 2 80 mm in het vooronder maken.

Zie dit topic, misschien heb je er iets aan!

Verwijderd

Hee, er zit een gat in je kast!!! :+

netjes gedaan btw ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
:?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
DAMAGE> Hoe heb je het gedaan, gewoon rondje getekend, gaatje beboord en met de decoupeerzaag uitgezaagd, of ook met een dremel.

Ik wil er binnenkort ook 1 maken, en ben alvast beetje info aan het verzamelen.
Hoe heb je trouwnens die fingerguard vastgemaakt, met een schroef bevestigd aan die koeler?

ik hoor het wel,

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Kun je ook zo'n gaatje zagen met zo'n gatenzaag ding ??
[of gaat de boel dan echt stuk?]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 19:52 schreef Phuck het volgende:
Daar zijn ze toch voor gemaakt!!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
decoupeer..... eerst allemaal gaatjes booren om er in tekomen natuurlijk met de decoupeerzaag :) voorzichtig zaagen, met een metaalzaagje en neem je tijd want anders verneuk je de kap helemaal en gaatie krom staan ed....

klinkt vrij simpel neem ik aan :) gewoon goed detijd voor nemen echt hoor, zet maar een paar bakjes koffie naast je neer en begin maar :)

Fingerguard is vast gemaakt met inderdaad schroefjes...

je maakt eerst een gat in de kast naar grote van de fan... 80mm of 60mm.. teken de fan aan de binnen kant van de kap dus niet waar je tegen aan kijkt, maar de andere kant dus teken je de fan af ... trek er gewoon een watervaste stift bij langs... daarna pak je de passer en gaat met een straal van 80 eerst er in een cirkel maken.... naja als alle uiteinden goed zijn weetje precies dat je 4 kantje goed is, en je goed in de midden zit... pak nu het zelfde middel punt en maak een cirkel met de straal van ong 76 77 mm.. doe dit met opzet wat kleiner dan de fan werkelijk is anders krijg je geen gezicht dan zie je de hoeken van de fan zitten.... let op niet teklein want anders kan de fan de lucht niet goed naar binnen of buiten blazen...

okay, next... decouperen....

eerst een paar gaatjes maken met een boormachine..daarna kun je goed met de decoupeer er bij en ram die er voorzichtig door heen......

NEEEEEEEXT :)

pak de veil en een stukje schuurpapier werk het netjes af! (je wilt je vingertjes niet bezeeren zoals ik al vaak gedaan heb (8>

next!

pak een boormachine, en je fan... druk de fan bij het gemaakte gat er in en kijk hoe hij goed zit.... pak nu een boortje die mooi door de gaatjes past van de fan.... druk het boortje er in (een boortje die niet in de boormachine zit uiteraard) en pak een mini hamertje en sla een miniskuul deukje in de kast waar dus et gaatje voor de schroef moet komen.... maak zo nog 3 deukjes...

nu ga je de "gebeukte deukjes" uitboren... doe dit ook voorzichtig en van de BUITENKANT NAAR BINNEN! dus de kant waar je tegen kijkt als je bij je pc zit.... waarom? omdat als je boort er bij het gaatje altijd metaal omhoog gaat staan, dat wil je niet hebben aan de buitenkant van de case, en wegschuuren gaat dus niet want dan verneuk je je lak.....

okay... nu pak je je fanguard en doe je die op de plek waar hij hoort. pak 4 leuke schroeven die er door passen, en druk die door degaatjes.... nu pak je de fan en plaatst die op zijn plek waar de schroefjes nu dus door de gaatjes gedruk moeten worden.... pak een paar boutjes en draai ze vast.....

Fan gemonteerd! :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 19:52 schreef Phuck het volgende:
die gaan meestal snel kapot door em op je case in telaten gaan. maar goed je kan het proberen.. niet teveel toeren laten draaien en zet hem op de klop stand

• MadMod
Op zondag 24 februari 2002 20:03 schreef DAMAGE het volgende:
BLA
BLA
BLA
sjezus wat een verhaal zeg....
wel goeie uitleg :)

Verwijderd

Je had het ook gewoon met de fingerguard kunnen doen hoor, Die is mooi rond en die schroefgaatjes zitten meteen op de goeie plek. Is net zo handig imo. Verder staat bijna het hele verhaal in andere woorden in de FAQ :)
Errug netjes trouwens. (1001 post)

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb voor mijn 12cm fan gewoon een slijpschijf gepakt en gaan hakku in die kast.
(ziet er nie uit aan de achterkant maar wekt wel rrg goed.)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Is dat een 80mm fannetje. Dat ging met mijn decoupeerzaag nl nogal moeizaam. 92mm ging trouwens prima...

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:13 schreef DarkPipo het volgende:
Is dat een 80mm fannetje. Dat ging met mijn decoupeerzaag nl nogal moeizaam. 92mm ging trouwens prima...
is inderdaad een 80mm fan ja....

ging wel goed hier.. gewoon kleine stukjes steeds. en je moet het wel aantijd hebbe/doen :D

Verwijderd

spuit je fan ff dan [topic=421534/1/25]

Verwijderd

JA.. inderdaad een "gouden" (*zoals overdrive dat mooi vind) fan..

En dan uiteraard een RVS kast..

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
leuk gespoten! en leuk idee :D

ik denk dat ik em zelf zilver ga maken dan... (wil me kast metallic blue en zilver hebbe)

Pagina: 1