"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
Wat doe je met degene die je niet koopt?
No production networks were harmed during this posting
Dit is puur een Windows CE vs. PalmOS topicje...
Kort maar krachtig:
Ga je voor de multimedia, iets minder software en vaak betaald : Windows CE! (ook meer geschikt om veel mee te klooien als in mp3s/videos/VNC etc..)
Wil je een goeie batt. zuinige agenda met uitgebreide agenda/afspraken (standaart PIM apps) met veel gratis xtra software: PalmOS!
Persoonlijke noot:
De Palm V is heel plat mooi stylisch dingetje...
Casio E105 iets groffer maar kan wel meteen als bijv. Mp3 speler fugeren met headphone
(daar zou mijn voorkeur naar uitgaan).
Denk wel! E105 = Windows CE dus NIET PocketPC 2002 comp. (correct me if i'm wrong)
Kort maar krachtig:
Ga je voor de multimedia, iets minder software en vaak betaald : Windows CE! (ook meer geschikt om veel mee te klooien als in mp3s/videos/VNC etc..)
Wil je een goeie batt. zuinige agenda met uitgebreide agenda/afspraken (standaart PIM apps) met veel gratis xtra software: PalmOS!
Persoonlijke noot:
De Palm V is heel plat mooi stylisch dingetje...
Casio E105 iets groffer maar kan wel meteen als bijv. Mp3 speler fugeren met headphone
Denk wel! E105 = Windows CE dus NIET PocketPC 2002 comp. (correct me if i'm wrong)
Klopt, de E105 is niet compatible met PPC 2002.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Palm, met name omdat 'ie zo lekker licht,handzaam en gewoon uitermate functioneel is. Verder zijn de multimedia mogelijkheden bij CE machientjes toch niet zo denderend.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Palm, met name omdat 'ie zo lekker licht,handzaam en gewoon uitermate functioneel is. Verder zijn de multimedia mogelijkheden bij CE machientjes toch niet zo denderend.
Ik zou zelf voor de Palm V kiezen. 'k heb zelf ook een Palm (gewonnen op de HCC
) en ik dacht nooit dat ik hem zou gebruiken. Tot ik er dus daadwerkelijk eentje kreeg, toen bleek het best handig (AvantGo, Contacts, Agenda, Memo). Maar Windows CE heeft vele nadelen tov PalmOS:
-Stabiliteit (jaja, alle Windows-versies lopen wel eens vast, deze dus ook)
-Batterijgebruik, PalmOS gaat veel zuiniger met een batterij om
-De Casio heeft een slechter design als de Palm V (in jouw geval moet je dat ook meerekenen)
De voordelen van CE zijn:
-Goede synchronisatie
-Goede compatibiliteit software (met Office/Outlook/e.d.)
Dus tsja......nogmaals: ik zou voor de Palm gaan.
-Stabiliteit (jaja, alle Windows-versies lopen wel eens vast, deze dus ook)
-Batterijgebruik, PalmOS gaat veel zuiniger met een batterij om
-De Casio heeft een slechter design als de Palm V (in jouw geval moet je dat ook meerekenen)
-Goede synchronisatie
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Op beide punten is de Palm ook sterkOp zondag 24 februari 2002 18:53 schreef B_O_S_S het volgende:
-Goede synchronisatie
heb al een mp3 spelerOp zondag 24 februari 2002 18:33 schreef CT het volgende:
Casio E105 iets groffer maar kan wel meteen als bijv. Mp3 speler fugeren met headphone(daar zou mijn voorkeur naar uitgaan).
Mijn vraag is ook zou ik het wel doen voor die prijs? of is dat toch wel goedkoop 
edit:
en mocht ik voor de palm gaan dan is de upgrade zeker wel aan te raden? Palm V8
en mocht ik voor de palm gaan dan is de upgrade zeker wel aan te raden? Palm V8
hmmm ik denk dat ik al weet wat je moet kiezen:
check dit (van een reviw site):
veel plezier met je Palm iig
check dit (van een reviw site):
enSummary:
I used it for basic appointment & contact keeping, till it crashed on me and wiped everything out. Then i went back to paper. Overall, it sux. I'd buy a palm anyday. BAttery life of this is TOOOOO low.
Also, Windows CE is a disaster. The construction ofthis device is flimsy.
jajaSummary:
Casio E-105 was my dream Palmtop. I have it for 3 months now. But Unfortunately its too heavy, battery life is very very short, and its completely unreadible under sun. Yes, it has great colors, TFT screen, great sound, great video but lack of battery life and its still slow. Maybe it is a Casio problem because my wife has a Compaq Aero 2130 and it seems faster. I think I will replace my E-105 with a Palm Vx. I am looking for something I can put it in my shirt pocket.
veel plezier met je Palm iig
volgens mij 89 euroOp zondag 24 februari 2002 19:26 schreef Artcore het volgende:
Hoeveel kost die upgrade?
van 2 naar 8mb en van 16 naar 20 mhz.
hier de site:
http://www.sfinx.demon.nl/palm/index.html
Ok, dan heb je dus voor 189 euro een Palm V8. Kan je beter meteen een tweedehands Vx (ook 20 mhz en 8 mb, maar dan standaard) halen. Voor 200 € kan je die wel krijgen tegenwoordig.
2dehandse Vx is tegenwoordig inderdaad een betere keus dan een V nu nog upgraden naar een V8. Vergeet niet, bij het kloten binnen in de Palm is je garantie meteen weg.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ja maar zoveel geld heb ik nu niet. Nie genoeg voor een Vx.Of je weet er een
Ik vraag me af als je op een duitse site wat koopt, moet je dan wat andes betalen dan de gewone kosten? Anders gaan we natuurlijk ff I-shoppen in Dld
Pagina: 1