Ik zit net ff te kijken, maar waar zijn laptops zo fucking duur, tweedehanse laptops betaal je je nog steeds geel aan....
...
Een laptop is duur omdat je alle techniek die in een pc zit moet proppen in een klein kastje en dan moet je ook nog letten op warmte en stroomverbruik
.
Hmzz, mjah, maar nog die dingen zijn dubbel zo duur... Tenminste, dan zit er 64 mb ram in en een celeron van 700 mhzOp zondag 24 februari 2002 17:30 schreef IceStorm het volgende:
Een laptop is duur omdat je alle techniek die in een pc zit moet proppen in een klein kastje en dan moet je ook nog letten op warmte en stroomverbruik.
Verwijderd
komt er nog een lcd-schermpje bij, flinke accu, apart toetsenbord, dure harddisk, dure cd-rom, mindere afzet, etc.Op zondag 24 februari 2002 17:33 schreef Webmasterok het volgende:
[..]
Hmzz, mjah, maar nog die dingen zijn dubbel zo duur... Tenminste, dan zit er 64 mb ram in en een celeron van 700 mhz
Volgens mij komt dat voornml. door het dure LCD scherm wat er in zit.
Wat is duur? Ik vindt het eigenlijk wel meevallen...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Vier woorden:
1. Display. De schermen die in een laptop gaan zijn hondsduur. Ik heb 3 maanden geleden ofzo op m'n werk 't scherm van een nieuwe Compaq E500 moeten laten vervangen en daar kregen we een rekening van 3000 piek voor.
2. Accu. Accu's waar een laptop een paar uur op kan werken zijn vreselijk duur.
3. Low-power. Alle aanpassingen aan CPU's/chipsets/harddisks/etc om energie te besparen maakt ze stukken duurder.
4. Garantie. Laptops gaan veel vaker stuk, onder andere omdat ze overal mee naartoe gesleept worden, en de kosten voor reparatie enzo zit in de prijs inbegrepen.
1. Display. De schermen die in een laptop gaan zijn hondsduur. Ik heb 3 maanden geleden ofzo op m'n werk 't scherm van een nieuwe Compaq E500 moeten laten vervangen en daar kregen we een rekening van 3000 piek voor.
2. Accu. Accu's waar een laptop een paar uur op kan werken zijn vreselijk duur.
3. Low-power. Alle aanpassingen aan CPU's/chipsets/harddisks/etc om energie te besparen maakt ze stukken duurder.
4. Garantie. Laptops gaan veel vaker stuk, onder andere omdat ze overal mee naartoe gesleept worden, en de kosten voor reparatie enzo zit in de prijs inbegrepen.
Bij een tweede hans niet?!?!?Op zondag 24 februari 2002 17:38 schreef /downtime/ het volgende:
Garantie. Laptops gaan veel vaker stuk, onder andere omdat ze overal mee naartoe gesleept worden, en de kosten voor reparatie enzo zit in de prijs inbegrepen.
En de rest... mjah
Zo... nou je 't antwoord toch al hebt...Op zondag 24 februari 2002 17:29 schreef Webmasterok het volgende:
Ik zit net ff te kijken, maar waar zijn laptops zo fucking duur, tweedehanse laptops betaal je je nog steeds geel aan....![]()
...
Hoe betaal je je geel???
'k Heb wel 'ns gehoord van je scheel betalen.... of blauw betalen.
Maar geel?
Verwijderd
Valt uiteindelijk heel erg mee? Een laptop voor een geeltje.Op zondag 24 februari 2002 17:42 schreef MadMurdock het volgende:
[..]
Zo... nou je 't antwoord toch al hebt...
Hoe betaal je je geel???
'k Heb wel 'ns gehoord van je scheel betalen.... of blauw betalen.
Maar geel?
Hmm ja, ik noemde natuurlijk de redenen voor nieuwe laptops.Op zondag 24 februari 2002 17:42 schreef Webmasterok het volgende:
[..]
Bij een tweede hans niet?!?!?
En de rest... mjah....
Wat betreft tweedehands laptops is me iets opgevallen. Op m'n werk kwamen vaak afgeschreven desktops vrij die we gewoon weggooiden omdat niemand die dingen meer wilde hebben.
Maar laptops werden nooit weggegooid. Ze waren altijd vreselijk gewild, zelfs als ze wat ouder waren, en waren heel goed te verkopen als ze afgeschreven waren. Dat betekent dus dat er een zekere schaarste is en dat houdt de prijzen een stuk hoger.
Hier is dus gewoon een marktmechanisme aan het werk: veel vraag, weinig aanbod, en dus hoge prijzen.
Pagina: 1