Toon posts:

Subwoofer: B&W ASW500 of Yamaha SW320

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ,om met name DVD's af te spelen, een subwoofer kopen en er niet meer dan 500 euro aan uitgeven. Nu zit ik zelf behoorlijk tussen de B&W ASW500 of de Yamaha SW320 te twijvelen.

Heeft iemand ooit al voor hetzelde probleem gestaan?
Of zijn er mensen tevreden over 1 van beiden?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als het echt tussen deze 2 moet gaan, zou ik eerder voor de B&W gaan dan voor de Yamaha.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Tjsah....ik vond die Yamaha goed klinken, maar heb de B&W nog nooit gehoord...ik kan er dus weinig over zeggen welke van de 2 je moet kiezen...Waar ga je niet zelf ff luisteren ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Klinken ?

Ik dacht altijd dat je een goeie sub niet hoort , Maar voelt !!!!

AKA Rinkel weblog

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 24 februari 2002 20:03 schreef 4POX het volgende:
Klinken ?

Ik dacht altijd dat je een goeie sub niet hoort , Maar voelt !!!!
Knap lullig als je 40 hz niet hoort en alleen hoort :P Je doet het allebei :) Laten we het daar maar op houden :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Deze staat bij mij te dreunen :)
http://www.canton.de/www/download/testberichte/AS50Stereoplay.pdf

kost hier 517 eur

Er gaat toch nix boven een 12" woofer imo (voor bas, that is)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• tbusquet
Op zondag 24 februari 2002 20:31 schreef Duck-Twacy het volgende:
Deze staat bij mij te dreunen :)
http://www.canton.de/www/download/testberichte/AS50Stereoplay.pdf

kost hier 517 eur

Er gaat toch nix boven een 12" woofer imo (voor bas, that is)
Nah, 2x 10" gaat ook prima hoor ;)
Bovendien zijn 10"ers vaak sneller en strakker.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 24 februari 2002 20:35 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Nah, 2x 10" gaat ook prima hoor ;)
Bovendien zijn 10"ers vaak sneller en strakker.
2*10"is natuurlijk weer meer dan 1*12".
2*12" daarintegen...

Overigens vraag ik me af hoe snel die 10" Peerless nog zijn. Volgens mij is de konus vrij zwaar gemaakt (400 gram meen ik) om te zorgen voor een lage resonantie frequentie. Er zit natuurlijk wel een hele vette magneet/spoel achter. In een artikel op de Peerless site (artikel is nu weggehaald) schreven ze dat er ruim 300 watt nodig was om de speaker (met pass. radiator) helemaal te benutten
(moet natuurlijk niet de lijm loslaten :) ).

De Cantons gebruik ik overigens alleen voor homecinema, voor audio zijn mijn zelfbouwspeakers strakker (hoewel die niet zo laag gaan, 40 hz of zo). De Cantons gaan overigens maar tot zo'n 28-30 Hz, maar wel flink "voelbaar" (vind ik wel laag zat).

Btw ik heb in eens een testrapport gelezen dat de Yamaha 320 nauwelijks onder de 40 Hz komt. Dat wil nog niet zeggen dat ie slecht is, maar verwacht geen wonderen (weet niet hoe ie is tov vergelijkbaar geprijsde modellen)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• tbusquet
Op zondag 24 februari 2002 20:49 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

2*10"is natuurlijk weer meer dan 1*12".
2*12" daarintegen...

Overigens vraag ik me af hoe snel die 10" Peerless nog zijn. Volgens mij is de konus vrij zwaar gemaakt (400 gram meen ik) om te zorgen voor een lage resonantie frequentie. Er zit natuurlijk wel een hele vette magneet/spoel achter. In een artikel op de Peerless site (artikel is nu weggehaald) schreven ze dat er ruim 300 watt nodig was om de speaker (met pass. radiator) helemaal te benutten
(moet natuurlijk niet de lijm loslaten :) ).

De Cantons gebruik ik overigens alleen voor homecinema, voor audio zijn mijn zelfbouwspeakers strakker (hoewel die niet zo laag gaan, 40 hz of zo). De Cantons gaan overigens maar tot zo'n 28-30 Hz, maar wel flink "voelbaar" (vind ik wel laag zat).

Btw ik heb in eens een testrapport gelezen dat de Yamaha 320 nauwelijks onder de 40 Hz komt. Dat wil nog niet zeggen dat ie slecht is, maar verwacht geen wonderen (weet niet hoe ie is tov vergelijkbaar geprijsde modellen)
Ze zijn behoorlijk snel hoor.. de passieve radiator is uiteraard een stuk langzamer omdat deze de druk van de actieve unit te verwerken krijgt.
De magneet is idd erg groot, en ook behoorlijk sterk. De spreekspoel ik ook enorm groot, met hele dikke wikkelingen.

Als je niet al te hard speelt heb je voldoende aan de Hypex 200.. Deze kan continue 125watt leveren aan 8 ohm, en 200 watt aan 4 ohm. Maar idd die grafiekjes laten idd zien dat je de meeste db's krijgt met een hele zware versterker.

Pagina: 1