Toon posts:

welke laser printer zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laser printer kopen, omdat nu zo'n inkt ding heb van hp, en die is echt totaal brak vind ik. Sloom en hij print lelijk.
Ik heb een beetje zitten kijken naar die brothers en hp lasterjet printers. Opzich zijn die wel goed dacht ik..
Maar wat is nou een goede laser printer voor thuis, die ook niet al te duur is. En de toner/drum moet natuurlijk ook niet te duur zijn.

Ik zoek dus niet de allerbeste ofzo. maar gewoon een beetje snel en goede zwart wit laser printer.

Weet iemand hier meer van?

Verwijderd

Kyocera maakt hele goede en betaalbare lasers

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17
zoek een 2e hands HP ofzo... rond de 400,- heb je er wel 1..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb een Brother... Waarom?

1) Aanschafprijs is lager dan de HP's
2) Verbruikskosten zijn lager dan die van de HP's

Print goed
Print snel (ik heb trouwens een oude 6ppm maar die doet het nog perfect. Nooit problemen mee gehad, alleen wel flink veel toners versleten en 1 drumunit (mag ook wel na een vrachtje toners)

Maar ik neem de volgende keer zonder problemen weer een Brother.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Van HP's heb ik niet bijster veel verstand helaas.
Wel kan ik je zeggen dat je aan een brother hl-1230 een hele goeie koop zal hebben. Snel, economisch en goeie printkwaliteit :)

Qua prijs kan je rekenen rond de 320 euro :) Valt ook nog alles mee vind ik :)

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
Zelf heb ik een Brother HL-1450 waar ik erg tevreden over ben. Ik zat te twijfelen tussen HP en Brother. Ik wilde een goede printer met veel mogelijkheden en deze heeft:
- goede kwaliteit (de voorloper HL-1250 is een jaar geleden als beste getest, zie http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=165 )
- uitgebreide OS-ondersteuning (alle Windows, MacOS, Linux en ik krijg hem zelfs onder BeOS aan de praat)
- acceptabele prijs-per-pagina
- USB + parallelle aansluiting
- optionele netwerkkaart
- optionele tweede papierlade
- optioneel extra geheugen (standaard 8MB, max 36MB)
Als je al deze eisen stelt aan een HP-printer ben je veel duurder uit dan met deze Brother. Ik heb hem trouwens gekocht bij Diga4u.nl

Verwijderd

Topicstarter
hmmm
ja
ik denk ook dat ik maar voor een brother ga.
maar die toner doe je dus in een drumunit ofzo?
hoeveel kost een toner ongeveer en hoevaak moet je die dingen vervangen als je normaal print.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 24 februari 2002 17:46 schreef DarKHunteR het volgende:
hmmm
ja
ik denk ook dat ik maar voor een brother ga.
maar die toner doe je dus in een drumunit ofzo?
hoeveel kost een toner ongeveer en hoevaak moet je die dingen vervangen als je normaal print.
Toner kost een kleine 100 gulden (rond de 43 euro denk ik)
Hoeveel je ermee print zou ik niet weten, m'n pa had een hl-1030, maar hoevaak daar een nwe toner inmoest weet ik niet meer.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Op zondag 24 februari 2002 17:53 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Toner kost een kleine 100 gulden (rond de 43 euro denk ik)
Hoeveel je ermee print zou ik niet weten, m'n pa had een hl-1030, maar hoevaak daar een nwe toner inmoest weet ik niet meer.
uhum meestal rond de €100
de meeste toners gaan 5000 pagina's mee met 5% (=text) verbruik per pagina (heb ik ergens gelezen)
hier een HP laserjet 4P, 2 jaar en 3500 pagina's verder 1 toner leeg *D dat doe je niet met een deskjet :)
een nieuwe toner is reeds besteld (€85 + verzend kosten)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 24 februari 2002 18:22 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

uhum meestal rond de €100
de meeste toners gaan 5000 pagina's mee met 5% (=text) verbruik per pagina (heb ik ergens gelezen)
hier een HP laserjet 4P, 2 jaar en 3500 pagina's verder 1 toner leeg *D dat doe je niet met een deskjet :)
Ik zie het ja, 89 euro voor de toner voor de hl-1200 serie.
Ik was ff in de war met de toner van mijn oude hl-630, die kostte wel rond de 100 gulden :)
Sorry :)

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik zelf heb de hp 4500N dit is wel een kleurelaser en dus ook weer een heeeel stuk duurder maar als je een laser aanschaft zal ik toch ook eens kijken naar degene met kleur want je presentaties zien er toch een stuk beter uit dan, als je geen presentaties hoeft te geven of dat soort dingen dan zou ik geen laser kopen maar een goede inktjet want een laser is toch vooral handiger voor grote hoeveelheden papier eruit gooien met goede kwaliteit. Als je maar 1 blaadje per dag print zou ik geen laser nemen.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een beetje kleurenlaser heb je vanaf 1000 euro, en dan heb je een hele simpele denk ik.

Lijkt me niet dat dat in het budget van de topicstarter ligt he :)

Verwijderd

Mijn ouders hebben laatst de Canon LBP-810 gekocht voor iets van 600 piek geloof ik. Mooi dingetje en voor het geld hoef je het zeker niet te laten. Hij is compact en doet ongeveer 10 sec over 1 A4tje, dus nog vrij snel ook. Weet trouwens niet hoe duur de toners zijn, want die hebben wij nog niet hoeven te vervangen. Al met al vind ik dit best wel een aanrader :Y)

Verwijderd

Als het voor thuis is en je print niet al te veel, kijk dan is naar een 2e handse HP.
Ik heb zelf onlangs voor diverse personen een HP5p (fl 220,--), een HP laserjet 4plus icls netwerkkaart (fl 250,--) en een HP4p (Euro 65,--).
De laatste was zonder cardridge.

Deze printers koop ik bij een 2e hands PC zaak in Uden.

Verwijderd

Mocht je gaan kijken naar een 2ehands printer, dan zijn hp printers een hele goede keus, ik ben zelf monteur van onder andere hp printers en hp komt er bij mij gewoon met kop en schouders bovenuit, vanwege de snelheid waarmee die dingen te repareren zijn.
Heel erg betrouwbaar zijn de 4 en 4 plus van hp, dus niet de 4p, al die p of l modellen van hp zijn heel lastig om iets aan te doen en ze zijn vaak zeer beperkt uitbreidbaar. Als je ergens een gereviseerde 4 of eventueel een laserjet 5 aan kunt komen zou ik dat zeker eerder doen als een nieuwe printer, dan weet je nl wat je hebt en alles is nog in ruime mate verkrijgbaar

Verwijderd

Ik heb een 2100 met Jet direct card gekocht van 1.5 jaar oud (15000 prints) voor €290.- prima ding. Als nieuw.

Verwijderd

15000 vel is ook als nieuw :)

Wat hierboven werd gezegd door de HP-printer monteur (om hem zo ff te noemen) kan ik alleen maar beamen. Op mn werk staat een Laserjet 4 en een Laserjet 5. Die printers schijnen ongeveer 500.000 vel te kunnen printen, voordat ze echt versleten zijn (niet met 1 vel printen per dag uiteraard). Zelf vind ik de Laserjet 5 erg prettig met in totaal 2 invoerladen en een handinvoer. Maar ja, als je moet kiezen tussen 200 euro voor een gebruikte Laserjet of voor 300 euro voor een nieuwe Brother met in ieder geval een jaar garantie weet ik niet wat beter is om te doen. Dat zul je zelf moeten bepalen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
hp=brother toch ?
De technologie van Brother word aan HP verkocht, en die mogen dat voor twee(?) jaar gebruiken, voordat brother hiermee op de markt komt.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb zelf de 1000w van HP, prima ding hoor, alleen wel voor Windows ...

...

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:22 schreef ThaHandy het volgende:meestal rond de €100
Toner TN 6300 - 3.000 pagina's
Toner TN 6600 - 6.000 pagina's
Drum DR 6000 - 20.000 pagina's
(idd tegen gemiddeld 5% bedrukking)
Pagina: 1