ecs k7s5a mianboard probleem????

Pagina: 1
Acties:

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 21:28

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
ik heb een probleempje met mijn pc, ik heb ook een ecs k7s5a, hij deed het voorheen naar behoren onder XP, maar toen ik gister de pc weer wou opstarten, startte die op tot je het scherm kreeg van xp dat die aan het laden was en reboote die weer, en daarna kreeg ik zwart scherm, na reboot button en power aan en uit te proberen hielp ook niet.
ik heb ook de j4 jumper (ClearCMOS-jumper) geprobeerd en alle power kabels er af gehaald, maar de pc wil niet meer opstarten, beeldscherm blijft zwart bij het opstarten? Mijn bios kan ik ook niet updaten omdat ik niet eens bij de bios kan.

Weet iemand waar het probleem ligt? of is mijn moederboard kaduk?

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ik schat een driver probleempje.
Heb ik ook wel eens meegemaakt dat winxp een driver niet lekker vond.

Wat je kan doen is: Veilige modus en de laatste driver(s) terugdraaien (roll-back).
Ook kan je een herstelpunt weer aanroepen.

Whatever.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 22:22
Op zondag 24 februari 2002 17:13 schreef _AzN_GhOsT het volgende:
Mijn bios kan ik ook niet updaten omdat ik niet eens bij de bios kan.
kzou zeggen dat dit de eerste hobbel is die je nemen :) ipv iets loos als windows xp opnieuw installeren.

mijn id: gooi alles eraf, netwerkkaart, geluidskaart, blabla en plug dan alleen proc, 1 reepje geheugen (indien van toepassing), en hd erin en kijk of je em aan krijgt en voeg dan steeds iets toe en kijk offie opstart iedere keer.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik denk dat je je geheugen en AGP-kaart er even uit moet halen en stevig erin moet drukken :) De geheugenbanken en AGP-slot moeten soms een beetje geweld hebben >:)

webOS all the way!

Verwijderd

als je dat niet doet krijg je toch alleen maar gepiep?

dat heb ik namelijk ook :(

dingen moet je echt GOED aandrukken in de ecs bordjes.

ALS ze het doen zijn het wel goede bordjes verder :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Had mij pa eerst ook, het was iedere keer om en om en alleen met XP. ,met een bios update was dit verholpen.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Hoe bedoel je met geen bios update, gaat ie nu helemaal niet aan dan???, wel weet ik dat dat ecs mobo moeilijkheden heeft met ntfs icm xp...., sloeg nergens op, maar de 1e keer wilde ie daar nooit van booten, en de nieuwste bios update had daar ook weer last van.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
ECS K7S5A is een beetje pikkig op geheugen. Je krijgt geen piep en nix, zodat je denkt dat je mobo weer terug mag. Had em gelukkig niet opgestuurd maar een tweede laten komen, bleek die het ook niet te doen. Toen de schuld gegeven aan die brakke OEM DIMM en draai nu zelf ook zo'n prachtbord :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 24 februari 2002 20:32 schreef _JGC_ het volgende:
ECS K7S5A is een beetje pikkig op geheugen. Je krijgt geen piep en nix, zodat je denkt dat je mobo weer terug mag. Had em gelukkig niet opgestuurd maar een tweede laten komen, bleek die het ook niet te doen. Toen de schuld gegeven aan die brakke OEM DIMM en draai nu zelf ook zo'n prachtbord :)
Volledig mee eens ,OEM dimms willen gewoon niet op het plankje.
Een beetje brakke voeding wil ook niet !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
mijn pc heeft zeker meer dan 2 maanden op xp gedraait zonder problemen, alle onderdelen loshalen lijkt me wel een optie, denk dat ik dat eerst maar es ga proberen!

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
geheugen in opnieuw er ingedrukt en in een ander slot, videokaart opnieuw er in drukken, cd-rom hd eraf gehaald, ik heb de ik zo'n beetje alle combinaties gedaan wat er maar kon, maar dat ding wil nog steeds niet booten, als je je pc aandoet krijg je eerst je videokaart te zien en dan het scherm waar je pc gegevens staan en waar je op del kan drukken en in de bios kan komen, zo evr kom ik niet, alles blijft zwart en monitor staat op spaar stand ofzo.

ik heb ook al geprobeerd me apg eruit te halen en een pci videokaartje erin te stoppen, maar dat hielp ook niet!

zou het dan toch aan me moederboard liggen? wat chippies kaduk? of mijn geheugen kaduk? of zou toch me processor kaduk zijn?

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

toen ik me bios heb gecleared met de j4 jumper (ClearCMOS-jumper) heb ik de powerkabel er gewoon in laten zitten en een paar keer op de powerknop gedouwd.

heb je helemaal niks verandert aan je pc toen je hem uitzette. niet de fsb opgevoerd of de bios geflashed??

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
echt helemaal nix!!!! daarom vind ik het ook zo vreemd!!!!:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
Ik heb gehoord dat het aan mijn voeding kan liggen, ik heb een 300 watt, cd-rom lampjes, HD en coolers draaien allemaal wel, kan me voeding dan nog steeds kapot zijn??

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
Ik had een soortgelijke probleem (ecsk7s5a). CMOS resettten hielp ook niet.

Heb ik dat jumpertje van clear-cmos zo'n 30min. op clear laten zitten en toen starte hij weet op.

Verwijderd

de gekste truuk die ik ooit met een k7s5a heb gedaan is: powerkabel los...6 sec. powerknop indrukken...dan de power weer aan sluiten...het heeft mij een keer geholpen.. >:) ...wie weet ook voor jou..suc6....
Pagina: 1