Toon posts:

Comp loopt muurvast---->viper770+nvidiadrivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin met m'n config:

k6-III 400@400
Gigabyte 5ax
viper 770 standaard versie @ detonator driver
soundblaster 16
Realteknetwerkkaartje
192 mb geheugen

Ik heb altijd probs met die detonatordrivers, ene keer doet tv kaart 't niet meer ander een bleu screen met een of ander vxd error. Je kent 't wel. Maar als klap op de vuurpijl, elke keer als ik een 3d spel wil spelen en stel alles in op normaal zeg maar (in het spel), dan loopt m'n comp na 1 a 2 minuten spelen vast. Weet iemand misschien waar 't aan kan liggen, misschien de instellingen in dat configprog van nvidia, misschien voldoet dat tnt2 kaartje van me niet meer of zo.
HELP NEEDED DUS!!!!!!

Thanx

Verwijderd

hi, ja dat is een probleempje met je moederbord. die chipset die erop zit(ALI) werkt niet goed met je videokaart. je kan het beste je bios even flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Hee Bronskie heppie datzelfde probleem met die chipset->nvidiakaart. Dus als ik 'm opnieuw flash is 't prob verholpen. Ik ga 't in ieder geval wel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n bios geflasht met nieuwe versie, heb ali agp drivers geinstalled, en nog steeds blijft ie vastlopen. Heeft iemand plz een oplossing!!!!!!!!!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Huhm, koop 'n Slot-1 mainboard en een Intel Celeron? Maar die oplossing wilde je niet horen zeker?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

IK heb dus ook een V770, en gebruik nog steeds de 3.84 drivers, dus niet de 5.xxx beta serie.
Ik heb bijna alle 5.xxx drivers geprobeert, maar altijd shit, kaart loopt dan ook op 170@195.

Probeer deze "oude" goede drivers eens.

Verwijderd

Topicstarter
euh tony, nee niet echt maar goed, wel inzichtvol.....

En Mister, inderdaad met die 3.84 en eerdere drivers loopt ie wel goed, maar 't verschil met de reference drivers mag er wezen!!!
Had trouwens ergens op een andere amerikaanse forum gelezen dat ali-agp drivers alles zouden oplossen, NIET DUS!!
Alleen nog meer vastlopers.....
Ben teneinde raad, zijn er dan echt zo weinig mensen met een aladdinchip (lees ga5ax mobo) in combinatie met een tnt2.

Maar goed life is pas echte 3d.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Er zijn genoeg mensen met een Ali chipset en TNT en TNT2 chippies (denk aan Asus P5a bordjes). Laatste gok. Haal je drivers van je TNT2 weg. Haal alles uit je register, wat met je TNT2 te maken heeft met regedit, niet als het om spelinstellingen gaat uiteraard. Dan opnieuw opstarten in vga comp. modus. Dan Ali AGP drivers installeren 1.69, opnieuw starten. Dan drivers v770 installeren. Probeer ook eens burst mode in je bios voor AGP eens uit te zetten. Bij mij was bovenstaande op burst mode uitzetten na, de enige mogelijkheid een g400 aan de gang te krijgen in een P5a met Ali Alladin V bordje. Ken er genoeg die het met een TNT of TNT2 ook uiteindelijk gelukt is. Ik heb toendertijd gewoon een nieuw bordje gekocht voor mijn Asus V3800 TNT2, toen ie niet in die P5a wilde lopen, hmmmmmm.

Verwijderd

Topicstarter
Heb eindelijk de oplossing gevonden mensen. Het probleem zat 'm dus in die agp 2x. Ik heb 'm nu met een leuk util van acerlabs op agp 1x gezet en hij draait met de beste performance en relaxt beeld, ongelooflijk gewoon!! Cool gewoon. Nou dat wou ik gewoon effe kwijt :) :) :) :) :) :)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dat mijn Viper 770 op AGP 2x draait op m'n Chaintech 6 BTM en een Celeron400@450 MHz zal ik maar niet zeggen, dat is zo zonde van jou enthousiasme ;). :D

Maar mooi dat 't gelukt is man :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Ja man gewoon tegek, maar ff serieus.
Eigenlijk wel te laat nou trouwens want ik draai nu op dit moment op een abitkt7raid-duron600, maar goed. Maar heeft dat chaintech mobo van jou ook aladin v chip.

Anyway, i'm happy :):):):):):):):):):):):):)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Chaintech 6 BTM is gewoon Intel 440BX-chipset. Slot-1 mobo'tje met een Slot-1 C400 erop.

Verwijderd

Bios flashen? niet zo'n moeite doen joh ga gewoon naar www.ali.com.tw/eng/support/driver.shtml en hier staat wel een ali-driver bij.

--------

hmmz hier heb je nix meer aan...:)
Pagina: 1