Toon posts:

Arg. waarom een bedrijf een website moet hebben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom moet een bedrijf (winkel) een website hebben.

Voor Engels moet ik een mondeling doen, en ik mag zelf een onderwerp bedenken en ik heb gekozen voor de stelling:
"Every company should have a decent website".

Argumenten die ik kan bedenken zijn:

• Meer klanten werven
• Beter communicatie mogelijkheden
• Sneller up to date blijven
• Sneller en makkelijker klanten helpen bij problemen (dmv standaard vragen te beantwoorden etc)
• Meer naamsbekendheid
• Meer verkoopmogelijkheden

Weten jullie nog meer argumenten, of weten jullie ook nadelen te noemen.

Wat ik ook graag wil doen is tegenargumenten omver werpen met een argument waardoor het tegenargument niet meer geld etc...

BVD :)

Verwijderd

altijd bereikbaar
bij winkels: je hoeft geen showroom meer te hebben

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja ik heb geen zin om alle redenen die ik ken te gaan opnoemen, maar een belangrijke is dat als je eventueel zaken met iemand wilt gaan doen het eerste wat je meestal doet hun naam intikken op het internet is.

Het is een ideaal marketing insstrument, dat internet... :)

|{ brrr }] |

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op zondag 24 februari 2002 17:10 schreef MREn het volgende:
je hoeft geen showroom meer te hebben
In theorie, in de praktijk wel, want mensen pakken toch wel graag iets op en willen het ook irl zien.

Somige producten daar-en-tegen weer niet, als ik een PC koop via internet, geloof ik het wel... :) Maar als ik een auto koop, fuck de digitale showroom, ik wil dat ding zelf met m'n eigen oogjes real life zien :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 17:10 schreef MREn het volgende:
altijd bereikbaar
bij winkels: je hoeft geen showroom meer te hebben
Hmmz........je zou in principe gewoon aan iedere kant van de deur een PC kunnen zetten, en daar de webshop op loslaten.

En dan van b.v. ieder plaatje zo'n 3d object maken, zodat er er eens "omheen kunt lopen"

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 20:20
Op zondag 24 februari 2002 17:12 schreef Yellow het volgende:

[..]

In theorie, in de praktijk wel, want mensen pakken toch wel graag iets op en willen het ook irl zien.

Somige producten daar-en-tegen weer niet, als ik een PC koop via internet, geloof ik het wel... :) Maar als ik een auto koop, fuck de digitale showroom, ik wil dat ding zelf met m'n eigen oogjes real life zien :)
Mee eens ja. En dingen zoals beeldschermen en boxen voor de computer zou ik ook niet graag via internet bestellen. Dat is allemaal zo persoonlijk. Eerst met eigen oren/ogen luisteren/zien hoe goed het is.

Verwijderd

Reclame via het internet is verhoudingsgewijs het goedkoopst (na reclame in de showroom/winkel zelf).

Folders, of zelfs tv-spotjes zijn veel duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de argumenten tot nu toe... weet iemand misschien ook argumenten waarom een bedrijf juist geen website zou moeten nemen.

Weet iemand een site waar ik cijfers kan vinden over hoeveel mensen een internetaansluiting hebben etc...

Verwijderd

misschien de kosten voor de webruimte en de software die er aangeschft moet worden/de kosten van de webdesigners

Verwijderd

Je kunt ook nog zeggen:

"Waarom zou een bedrijf geen website willen hebben?"

-Voor een bedrijf kost het bijna niks. (een server)
-weinig onderhoud (kan door 1 mannetje gedaan worden)
-Voor de ene bedrijf is het wat handiger en levert het wat meer op dan voor de ander, maar een bedrijf kan er bijna niks aan verliezen, alleen op zijn minst wat klanten, naamsbekenheid, enz winnen.

edit:

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat als het een slecht beveiligde website is dat het kan worden gehackt en daardoor het bedrijf slecht in het nieuws zou kunnen komen.

Maar dat geldt ook niet altijd, niemand zal geen brood meer bij een bakker kopen als zijn website is gehacked, wel als die bedrijf in de beveiliging van warenhuizen zit ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:27 schreef -Flup- het volgende:
misschien de kosten voor de webruimte en de software die er aangeschft moet worden/de kosten van de webdesigners
Klopt, daar zat ik ook aan te denken. Maar wat denk jij... op de lange baan zal een website, mits goed opgezet, meer geld kunnen opleveren dan dat het kost. Daarbij kun je goede communicatie mogelijkheden opzetten, zowel intern, als via de email met klanten.

Verwijderd

ja ok!
daar heb je ook weer gelijk in, maar zo zijn er wel voor elk voordeel een nadeel!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

een argument waarom een bedrijf geen website zou nemen?
hmm, ik denk omdat ze dan klanten kunnen verliezen.
Dit klinkt vreemd maar stel je voor:
een potentiele klant typt het adres in van het bedrijf, kijkt even rond op de site en kan niet direct het product vinden wattie zoekt.
Nou dan gaat hij naar de website van de concurrent.

Een aardig voorbeeld daarvan, al wt ik niet zeker of ze het daar om doen, is Correct Electronics in Rotterdam.
Een megagrote die nog steeds geen webpresence heeft.
Ik denk omdat ze nu zeker weten dat een klant dan 'maar langs gaat' omdat ie op het web niets kan vinden.
Op dat moment heb je een klant in je winkel met meer kans op aanschaf.

Daarnaast kost het een bedrijf enorm veel geld om een eenmaal bestaande website aantrekkelijk te houden.

Ander tegenargument is de (mogelijke) stroom correspondentie die je te verwerken krijgt.
Denk aan bedrijven als computerwinkels die veel mailtjes met 'wat kost.. wat kan.. heb ik..' krijgen.
Je hebt weer iemand nodig die die correspondentie verwerkt.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:52 schreef Hangloozz het volgende:
een argument waarom een bedrijf geen website zou nemen?
hmm, ik denk omdat ze dan klanten kunnen verliezen.
Dit klinkt vreemd maar stel je voor:
een potentiele klant typt het adres in van het bedrijf, kijkt even rond op de site en kan niet direct het product vinden wattie zoekt.
Nou dan gaat hij naar de website van de concurrent.

Een aardig voorbeeld daarvan, al wt ik niet zeker of ze het daar om doen, is Correct Electronics in Rotterdam.
Een megagrote die nog steeds geen webpresence heeft.
Ik denk omdat ze nu zeker weten dat een klant dan 'maar langs gaat' omdat ie op het web niets kan vinden.
Op dat moment heb je een klant in je winkel met meer kans op aanschaf.

Daarnaast kost het een bedrijf enorm veel geld om een eenmaal bestaande website aantrekkelijk te houden.

Ander tegenargument is de (mogelijke) stroom correspondentie die je te verwerken krijgt.
Denk aan bedrijven als computerwinkels die veel mailtjes met 'wat kost.. wat kan.. heb ik..' krijgen.
Je hebt weer iemand nodig die die correspondentie verwerkt.
Keej, daar heb je zeker een punt...

Maar de argumenten over is het het vele geld waard, sja... dat verschilt denk ik per bedrijf.

Voor die vragen echter zou je een lijst met veel gestelde vragen kunnen maken... dit verminderd veel van die emailtjes...

En over Correct... IDD! daar irriteer ik me best wel aan... ik heb heel vaak dat ik wil weten hoeveel iets bij correct kost (ze zijn vaak goedkoper) en dan moet je weer bellen enzo... mijn vader heeft gister zelfs nog gebeld... Ik ken vele mensen die dit ook vinden, en daarom hoor je dus negatieve dingen over correct. Of ze dus geen website hebben omdat ze via die manier die door jou beschreven is negatief over komen, dat denk ik dus niet.

Volgens mij kunnen ze ook zeer eenvoudig een database met artikelen maken, immers ze hebben toch zo'n heel netwerk daar waar de verkopen worden geregistreerd...

Verwijderd

Bereikbaar zijn voor de hele wereld! 24/7/365 !!!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Motivatie om geen website te nemen:

- Ondoordachtte niet geupdate websites werken als slechte reclame. Als je op je nieuws pagina een bericht uit 1996 hebt staan knappen mensen echt wel af op je website.
- Kwetsbaarheid van het on-line plaatsen van vertrouwelijke gegevens. Een hele database met producten en prijzen er bij zal zeker de aandacht van je concurrenten trekken waardoor je mogelijk je concurrentie positie verzwakt
- Het risico dat een of andere script kiddie de site defaced, al zal ik dat nooit ergens serieus aandragen als motivatie om GEEN site te nemen!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:22 schreef Silverburst het volgende:
Bereikbaar zijn voor de hele wereld! 24/7/365 !!!
true!!
mijn vader heeft een garage bedrijf en je wilt niet weten hoeveel mensen hem per week bellen met de vraag of hij op het internet zit ivm occassions. In die sector is het een must om op het internet te zitten.
Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld voor een slager of een kapper minder interessant is een website te hebben, maar het is toch een stukje professionaliteit wat je eigenlijk als bedrijf als in je totaalpakket moet hebben.

Verwijderd

Betere dienstverlening en klantenservice

- Versnellen van werkzaamheden
- Ontwikkelen van nieuwe markten
- Besparen op inkoopkosten
- Beter communiceren met klanten
- Kosten besparen op marketing
- Vereenvoudigen van procedures
- Creëren van concurrentievoordeel

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op zondag 24 februari 2002 19:59 schreef powder_tony het volgende:
Betere dienstverlening en klantenservice

- Versnellen van werkzaamheden
- Ontwikkelen van nieuwe markten
- Besparen op inkoopkosten
- Beter communiceren met klanten
- Kosten besparen op marketing
- Vereenvoudigen van procedures
- Creëren van concurrentievoordeel
Allemaal leuk en aardig, maar die verbeterde dienstverlening vergt ook weer een cultuuromslag binnen een bedrijf, iets dat veel bedrijven vergeten en/of geen rekening mee houden. Je zult als bedrijf bijvoorbeeld elke dag een of meerdere malen tijd moeten uittrekken om mailtjes te beantwoorden. Wanneer een klant geen antwoord krijgt, of een week moet wachten, is dat dikke vette anti-reclame voor een bedrijf. Omdat je als bedrijf het hele internet moet opnemen in de bedrijfsstructuur is het maar de vraag of procedures vereenvoudigd worden. Doorgaans wordt het er aanvankelijk alleen maar ingewikkelder op en is een bedrijf er nogal wat tijd mee kwijt (en is dat versnellen van werkzaamheden dus ook maar de vraag).
Internet is kortom geen tovermiddel, maar gewoon een extra kanaal dat net als andere kanalen ook veel tijd en aandacht vergt.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 24 februari 2002 19:14 schreef relaxed het volgende:

[..]

true!!
mijn vader heeft een garage bedrijf en je wilt niet weten hoeveel mensen hem per week bellen met de vraag of hij op het internet zit ivm occassions. In die sector is het een must om op het internet te zitten.
Daaraan moet je dan wel voor jezelf de conclusie verbinden dat je schijnbaar niet goed te vinden bent op internet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 20:40 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Daaraan moet je dan wel voor jezelf de conclusie verbinden dat je schijnbaar niet goed te vinden bent op internet.
Hij zegt ook niet dat zijn vader's bedrijf een website heeft... hij zegt dat z'n klanten vragen of ie op internet actief is met occassions.

Iig bedankt iedereen voor de replies... het gaat wel lukken morgen! :)

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 20:40 schreef OzBoz het volgende:

[..]

m'n vader heeft nog geen website, dat bedoelde ik te zeggen. :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42
Op zondag 24 februari 2002 21:14 schreef relaxed het volgende:
m'n vader heeft nog geen website, dat bedoelde ik te zeggen. :)
Waar wacht je nog op dan... bedenk eens hoeveel klanten je nu misloopt |:(

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 21:16 schreef ddc het volgende:

[..]

Waar wacht je nog op dan... bedenk eens hoeveel klanten je nu misloopt |:(
ja wat kost zoiets? als ik bv iemand inhuur om een sitetje te laten bouwen?
volgens mij kan ik hier wel een topic voor openen, of mag dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:48 schreef relaxed het volgende:

[..]

Hmm, het is bij GoT niet de bedoeling dat men personeel gaat werven volgens de faq...

Deze thread is nou wel zo'n beetje doodgebloed, alles is gezegd, de voor en tegen argumenten zijn er, ik ben blij, jullie hebben weer een mooie source voor een commercieel praatje om een website te verkopen, iedereen blij...

Nu niet meer teveel off-topic gaan... daar hebben we icq/irc/msn/etc voor natuurlijk :) :P

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 24 februari 2002 21:48 schreef relaxed het volgende:

[..]

Als je pa een erkende dealer is van een bepaald merk dan worden zulke dingen vaak landelijk geregeld. Dus dan kan elke dealer zijn eigen stekkie bijhouden met tweedehandsjes en heb je niet te maken met de kosten voor het uitgebreide systeem.

[edit]
Topic openen mag niet. www.goudengids.nl

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ter besluiting van deze thread wil ik jullie ff melden dat ik een 8 heb gehaald voor mijn Engels mondeling (ondanks dat ik eigenlijk te laat was, en dat ik em zelf niet goed vond gaan), met dank aan jullie allemaal! :) :)
Pagina: 1