Toon posts:

shares benaderen w2k<->XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerkje met server WinXP en client Win2k prof. als ik in netwerkomgeving vanaf XP naar W2k wil browsen dan vraagt die om een wachtwoord, maar dat is duidelijk i.v.m. w2k.

maar als ik nu in netwerkomgeving van w2k de shares van winXP wil benaderen dan vraagt die geen wachtwoord en is er gewoon toegang.

nu is mijn vraag: "moet XP nu ook niet om een wachtwoord vragen omdat het ook een NT machine is in principe??" of heb ik dan in XP iets aanstaan waardoor iedereen toegang heeft tot mijn bestanden ??

Beide gastaccounts zijn disabled en in de search kan ik geen specifiek antwoord op deze vraag vinden.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dan zit je met een user/password combinatie op die windows 2k bak te werken die ook bestaat op de XP machine.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:54 schreef |HunterPro| het volgende:
dan zit je met een user/password combinatie op die windows 2k bak te werken die ook bestaat op de XP machine.
nou ik log op allebei de machines in met administrator account alleen hebben ze wel allebei een appart password.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 16:58 schreef riesje het volgende:

[..]

nou ik log op allebei de machines in met administrator account alleen hebben ze wel allebei een appart password.
Maak op je windows 2000 machine eens een gebruiker aan met username Tester en wachtwoord retset (omgekeerd tester :P)? Dan kun je zien of het echt zo is dat je vrij over dat systeem mag wandelen. Mag je verder administratvive (\\server\c$, \\server\d$, etc) in?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:00 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

Maak op je windows 2000 machine eens een gebruiker aan met username Tester en wachtwoord retset (omgekeerd tester :P)? Dan kun je zien of het echt zo is dat je vrij over dat systeem mag wandelen. Mag je verder administratvive (\\server\c$, \\server\d$, etc) in?
oke, stel dat het daar aan zou liggen. hoe kan het dan dat als ik van mijn w2k client via netwerkomgeving door server winXP wil browsen dat die dan niet om een password vraagd terwijl ik op mijn XP machine toch ook geen user heb aangemaakt waarmee ik op w2k inlog ???