Voice appliactie tussen 2 pc's achter W2K NAT

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een simpel voice applicatie die je kan gebruiken tussen 2 pc's die beiden achter een Windows 2000 Server met NAT zitten. Beide pc's draaien XP en het internet wordt gedeeld met W2K Server (RRas met NAT)

Een proxy installeren lukt is geen optie. Nu zoek ik een simpel progje waarmee dit wel lukt. Netmeeting en MSN is blijkbaar niet mogelijk.
Poorten doormappen kan ik wel :)

Ik weet niet goed waar ik dit topic moet zetten in SA of hier in NT in se is het steeds een netwerkprobleem.

Bedankt Alvast :)

edit:
typo's :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je bedoelt dus tussen 2 systemen _in het zelfde netwerk_ of aan verschillende kanten van het internet, met allebei een NAT vuurmuur?

edit:

en antwoord nou niet met 'ja' :P

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:52 schreef |HunterPro| het volgende:
je bedoelt dus tussen 2 systemen _in het zelfde netwerk_ of aan verschillende kanten van het internet, met allebei een NAT vuurmuur?

edit:

en antwoord nou niet met 'ja' :P
Ff een tekeningetje

PC <--LAN 1--> W2K Server <--Adsl Skynet--> Internet <--Adsl Wanadoo--> W2K Server <--LAN 2--> PC

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 16:56 schreef Tomsworld het volgende:

[..]

Ff een tekeningetje

PC <--LAN 1--> W2K Server <--Adsl Skynet--> Internet <--Adsl Wanadoo--> W2K Server <--LAN 2--> PC
voor een 'permanente' verbinding zou je een VPN tunnel over die verbinding kunnen aanleggen, en vervolgens gewoon intern via netbios aan de gang gaan. Maar is een shoutcast-achtig iets niet een oplossing? Kunnen alleen wat meer mensjes mee luisteren >:)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:58 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

voor een 'permanente' verbinding zou je een VPN tunnel over die verbinding kunnen aanleggen, en vervolgens gewoon intern via netbios aan de gang gaan. Maar is een shoutcast-achtig iets niet een oplossing? Kunnen alleen wat meer mensjes mee luisteren >:)
Het is gewoon de bedoeling om te kunnen praten dus een soort internet telefonie :)

• HunterPro
  • Niet online
Kun je niet gewoon de Netmeeting poorten (daarmee praat MSN overigens ook ;)) doormappen dan? Ik weet niet welke poorten dit zijn, maar daar kunnen andere mensen je vast aan helpen :)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 18:07 schreef |HunterPro| het volgende:
Kun je niet gewoon de Netmeeting poorten (daarmee praat MSN overigens ook ;)) doormappen dan? Ik weet niet welke poorten dit zijn, maar daar kunnen andere mensen je vast aan helpen :)
Dat was de oorspronkelijke bedoeling maar MSN ed zou ni lukken zonder proxy als iemand de manier weet is die ook welkom natuurlijk.

Verwijderd

Roger Wilco wil over NAT :). Alleen Roger Wilco is nogal "mindere" (schelden mag hier niet geloof ik :P) kwaliteit.

http://rogerwilco.gamespy.com/products/downloads/rw_win_dload.html

Zelf ben ik momenteel ook aan het experimenteren met portmappen van MSN voice en file maar dat wil me nog niet lukken :'(.

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Hier hetzelde verhaal.
Het wil niet met messenger.
Ik ben er ook al een aantal weken mee bezig.
Netmeeting werkt wel met m'n Winroute.

Aurë Entuluva!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Ik draai zelf een extreem simpel w2k. Maar ik heb wel internet delen aangevinkt maar niet verdere opties en hij laat ALLES door :o

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ondertussen al wat geprobeert. Op een site heb ik gevonden dat icq van win xp UPnP ondersteund.
Een H323 proxy ook al gevonden isaserver maar die wil hier ni.

Kent er iemand anders proxy's (al dan niet beta) die onder windows werken en overweg kunnen met het H323 protocol ?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Asl je windows XP installeert als internetsharing, kan je MSN file- en voice transfers wel gebruiken. Door het UPnP gedeelte wat in de ICS van Windows XP zit, herkent ie het protocol van MSN, en weet ie precies hoe ie dat gaat natten. Voor info hoe het precies werkt: check microsoft.com.

TweakBlog

Verwijderd

zoek effe via http://www.openh323.org/code.html
Er staat daar ook win32 code voor om dit te doen. Ik heb met linux hetzelfde probleem, maar daar zal ik zelfs de kernel opnieuw moeten maken.
Pagina: 1