Heb nu een pc thuis staan van de buren om hem te maken en er een paar spelletjes op te zetten. Wie weet nog een paar mooie gamez die er goed op draaien?
Duke Nukem 3D
Wolfenstein 3D
Pacman
-->EDIT<--
Red Alert 1
Total Anihilation (ofzo
)
Wat voor GENRE games zoek je?
-->EDIT2<--
Rayman
Jazz Jack Rabbit
Wolfenstein 3D
Pacman
-->EDIT<--
Red Alert 1
Total Anihilation (ofzo
Wat voor GENRE games zoek je?
-->EDIT2<--
Rayman
Jazz Jack Rabbit
Wat voor genre wil je hebben?
Maar denk bv aan de oude adventure games, zoals MI2, Chewy, etc.
Edit: MM moet natuurlijk MI zijn
(alhoewel Might and Magic 2 (MM2) er ook wel op draait
)
Maar denk bv aan de oude adventure games, zoals MI2, Chewy, etc.
Edit: MM moet natuurlijk MI zijn
There is no magic.
En pitfallOp zondag 24 februari 2002 16:35 schreef The Will het volgende:
Wat voor genre wil je hebben?
Maar denk bv aan de oude adventure games, zoals MM2, Chewy, etc.
Might and Magic serie t/m 5 draait er 100% zeker weten op. Dus als je nog een leuke RPG wil, raad ik je aan 4 en 5 er op te zetten. Als je deze in dezelfde dir zet, heb je World of Xeen, en kun je je chars van 4 naar 5 transferren.
There is no magic.
Duke 3D, Wolfenstein, C&C, total annihilation idd ook erg koel, quake1 maybe als dat draait
geef ze een paar nostaligische adventures
zoals larry, Day of the tentacle, space quest, sam&max, monkey island 1 en 2 enz enz.
zoals larry, Day of the tentacle, space quest, sam&max, monkey island 1 en 2 enz enz.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Quake 1 draait echt wel op een Pentium 120, ik draaide het al op een 486 DX2 80 MHz 
WarCraft 2 is ook een aanrader. StarCraft zal ook wel willen want op mijn oude Pentium 133 draaide het ook prima.
Terminal Velocity is ook leuk. En mocht de buurman van flightsims houden: EF2000 2.0 en Falcon 3.0 draaien er ook als een trein op.
Zo zie je maar, keuze genoeg.
WarCraft 2 is ook een aanrader. StarCraft zal ook wel willen want op mijn oude Pentium 133 draaide het ook prima.
Terminal Velocity is ook leuk. En mocht de buurman van flightsims houden: EF2000 2.0 en Falcon 3.0 draaien er ook als een trein op.
Zo zie je maar, keuze genoeg.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Dune 2 vind ik persoonlijk beter dan C&C etc. Alleen jammer dat de unit besturing een beetje k*t is, en slechts 1 unit tegelijk
Voor de rest is het een topper
He who controls the Spice, controls the Universe.
Command & Conquer
Red Alert
Grand Theft Auto
Transport Tycoon
En dan allemaal nummer 1
Red Alert
Grand Theft Auto
Transport Tycoon
En dan allemaal nummer 1
Zelfs C&C Tiberian Sun draait op een P120,
evenals Quake II en Motorhead.
evenals Quake II en Motorhead.
What a fine day for Science! | Specs
Ik herinner me nu dat ik zelfs quake3 gedraaid heb. Alleen de testversie, omdat mijn partities maar 500Mb waren.
)
Voordat ik het vergeet: The Settlers (2)
There is no magic.
total annihilation gaat niet echt lekker lopen 
outpost, heeft me ook heel wat uren gekost
diablo 1. of loopt dat niet ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Diablo 1 heeft als min specs een p50 nodig, met 8mb ramOp zondag 24 februari 2002 20:40 schreef heuveltje het volgende:
total annihilation gaat niet echt lekker lopen
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
[miereneukerij mode]Op zondag 24 februari 2002 20:46 schreef SlinkingAnt het volgende:
[..]
Diablo 1 heeft als min specs een p50 nodig, met 8mb ram, voor multiplayer 16mb en een ipx netwerkverbinding of nullmodemkabel
Diablo 1 heeft 60Mhz nodig
[/miereneukerij mode]
En Might and Magic 6 draait ook wel op een P120, ik had op m'n P100 ook nog Baldur's Gate 1 draaiende.
Verwijderd
Hehe,
Verkoop ze gewoon je ijgen p.c.
vet op verdienen en zelf koop je een nieuw
wat moet je nou met een p120
Verkoop ze gewoon je ijgen p.c.
vet op verdienen en zelf koop je een nieuw
wat moet je nou met een p120
Total annihilation draait bij mij wel op een p120 hoor, leuke racer voor een p120 is Ignition, 3d racer die vloeiend draait en waarin je o.a. met een schoolbus:Y) kan crossen.....
Verwijderd
nEE?Op zondag 24 februari 2002 20:40 schreef ItSnows het volgende:
Devilseye: wel serieus blijven. Dat werkt niet op een p120.
errug vreemd
ik weet 100% zeker dat ik die filmpjuhs kon afspelen op die ouwe 130 van me zusje (eerder van mij)
Majah
Nee maar SIN werkt wel toch?
Sin dus echt niet! Ik had een 233 MMX, met 40 MB ram (toen nogal veel) en daar werkte hij echt voor geen meter op. Naja, hij deed het wel, maar het laden duurde uren, en soms haperde hij nog al.
Maar Sin ruleerde echt, jammer dat het zo buggy was.
Maar Sin ruleerde echt, jammer dat het zo buggy was.
There is no magic.
GTA 1
Transport Tycoon Deluxe
Terminal Velocity
Quake 1
Transport Tycoon Deluxe
Terminal Velocity
Quake 1
[nog een ergere mierenneukmodus]Op zondag 24 februari 2002 21:19 schreef Soccubus het volgende:
[..]
[miereneukerij mode]
Diablo 1 heeft 60Mhz nodig
[/miereneukerij mode]
En Might and Magic 6 draait ook wel op een P120, ik had op m'n P100 ook nog Baldur's Gate 1 draaiende.
En een Pentium 50 MHz bestaat niet, die kwam pas bij 60 MHz
[/nog een ergere mierenneukmodus]
Verwijderd
Oh dan heb ik hem dus op me
750mhz gespeelt
maar rainbow 6 was wel vet
QUAKE2 viel er BTW ook op tespelen
750mhz gespeelt
maar rainbow 6 was wel vet
QUAKE2 viel er BTW ook op tespelen
Verwijderd
Als je tegelijker tijd office werk doet is mahjong een aanrader.
Ik speelde het veel op mijn oude school tijdens informatica. Zeer leuk met high-scores. En als er een leraar of baas langskomt (ik weet niet of dat bij jou het geval is) kan je lekker snel alt-tab doen
. Op www.download.com zijn er verschillende versies te vinden. De variant die ik heb gespeelt weet ik de naam niet meer van.
. Maar er zal ongetwijfelt een versie tussen zitten die je schikt. Het heeft de verslavingskracht van tetris. En is er ook wel een beetje mee te vergelijken.
Ik speelde het veel op mijn oude school tijdens informatica. Zeer leuk met high-scores. En als er een leraar of baas langskomt (ik weet niet of dat bij jou het geval is) kan je lekker snel alt-tab doen
JAAHHHH VET.. mega leuk spelOp zondag 24 februari 2002 17:41 schreef HoTjakdeh het volgende:
SAM & MAX Hit The Road
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Starcraft doet 't echt niet goed op zo'n pc. Ik heb hier thuis een 150Mhz + 64Mb RAM, maar daar wordt 't al errug traag als de map druk/vol is
Liero is freewareOp zondag 24 februari 2002 20:30 schreef illem het volgende:
liero,
ItSnows: geen abondonware plz
- Worms
- Fifa 95
- Rayman
- Snes roms
- Fifa 95
- Rayman
- Snes roms
brakke 150 mhz dan, bij mijn p120 draait multiplayer zelfs prima!Op maandag 25 februari 2002 12:03 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Starcraft doet 't echt niet goed op zo'n pc. Ik heb hier thuis een 150Mhz + 64Mb RAM, maar daar wordt 't al errug traag als de map druk/vol is
Minimum systeem eisen starcraft volgens blizzard:
[QOUTE]
Windows 95/98/NT
Pentium 90 or higher
16 MB RAM
DirectX-Compatible SVGA Video Card
Microsoft-Compatible Mouse
Double-Speed CD-ROM
(Quad Speed for Cinematics)
Macintosh
PowerMac or Compatible
16 MB RAM
System 7.6 or higher
256 Color, 640x480 Display or Better
Double-Speed CD-ROM
[/QUOTE]
[QOUTE]
Windows 95/98/NT
Pentium 90 or higher
16 MB RAM
DirectX-Compatible SVGA Video Card
Microsoft-Compatible Mouse
Double-Speed CD-ROM
Macintosh
PowerMac or Compatible
16 MB RAM
System 7.6 or higher
256 Color, 640x480 Display or Better
Double-Speed CD-ROM
[/QUOTE]
met wat voor instellingen dan ?Op zondag 24 februari 2002 22:18 schreef johnnyv.nl het volgende:
Total annihilation draait bij mij wel op een p120 hoor, leuke racer voor een p120 is Ignition, 3d racer die vloeiend draait en waarin je o.a. met een schoolbus:Y) kan crossen.....
op 800*600 trok dat ding me celeron 366 nog bijna plat als je met 50 flashes kwam aanzetten...........
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Ik weet niet of jij wel eens multiplayer speelt met 't grootste lvl en 3nmy ofzo en dat iedereen dan full base heeft + max unitsOp maandag 25 februari 2002 12:14 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
brakke 150 mhz dan, bij mijn p120 draait multiplayer zelfs prima!
Verwijderd
Klopt iddOp maandag 25 februari 2002 12:07 schreef Timpie het volgende:
[..]
Liero is freeware
Maar der stond meer op
Waarschijnlijk heb jij het nu over TA kingdoms, wij hebben het hier allemaal over de originele TA, daarvan hier de system requirements:Op maandag 25 februari 2002 13:04 schreef heuveltje het volgende:
[..]
met wat voor instellingen dan ?
op 800*600 trok dat ding me celeron 366 nog bijna plat als je met 50 flashes kwam aanzetten...........
System Requirements
Minimum: Win95 or DOS; 16 MB RAM (8 for DOS); SVGA 256 colors; 4X CD-ROM drive; SoundBlaster or compatible sound card.
Premium: Pentium 100 or higher; 16 MB RAM; Win 95, 28.8 modem, etc.
Warning: The box is more than a tad bit misleading about real-life system requirements. Here is the REAL optimum configuration: Win 95, 32 MB RAM, 6X CD-ROM drive, SVGA 256 colors, SoundBlaster, 28.8 modem. In DOS you can get by with 16MB RAM. In multiplayer you MUST have 32 MB RAM or it simply will not run.
Reviewed On: Pentium 133, 16 MB RAM, SVGA 256 colors, 6X CD-ROM drive, SoundBlaster compatible sound card, 28.8 modem, Trio 64 S3 video board with 1MB RAM
MDK een topper van formaat
GTA lukt ook wel
Alien vs predator (met 3D kaart)
DN 3D is klassieker
Commandos
carmageddon
Quake 1 + 2
Worms+ en worms 2
Da is al een hele hoop,moet ik ze voor je op cd zetten
Die werken allemaal indien je 32 ram en liefst een 3D kaart hebt
GTA lukt ook wel
Alien vs predator (met 3D kaart)
DN 3D is klassieker
Commandos
carmageddon
Quake 1 + 2
Worms+ en worms 2
Da is al een hele hoop,moet ik ze voor je op cd zetten
Die werken allemaal indien je 32 ram en liefst een 3D kaart hebt
Maaaaaar je kan hem underclockenOp zondag 24 februari 2002 23:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[nog een ergere mierenneukmodus]
En een Pentium 50 MHz bestaat niet, die kwam pas bij 60 MHz
[/nog een ergere mierenneukmodus]
Maar dan zallie nimmer op een requirement spec staan denk 'k
Verwijderd
Red Alert 2, ben het nu ook weer aan het spelen, ben nu helemaal verslaafd aan geraakt, gaaf spel zeg
Noem jij een P166 nostalgieOp maandag 25 februari 2002 21:06 schreef BoneFly_ het volgende:
LOL nostalgie ik ga mee 166 mhz aan de praat proberen te krijgen dit weekend ofzo
Verwijderd
Ik heb de mijne laast ff afgestoft, ff een ouwe tv opgezocht en ja hoor, het werkt nogOp maandag 25 februari 2002 21:56 schreef johnnyv.nl het volgende:
C64 was inderdaad errug gaaf, vooral in het begin met die cassettespeler
Mijn floppy werkt nog en cassete is ook goed. Ben blij dat ik ook nog een spintel card heb wordt hij net ff iets sneller.
Ik heb vorig jaar één op de rommelmarkt gekocht voor 10 guldenOp maandag 25 februari 2002 22:02 schreef The_Alpinist het volgende:
[..]
Ik heb de mijne laast ff afgestoft, ff een ouwe tv opgezocht en ja hoor, het werkt nog![]()
Mijn floppy werkt nog en cassete is ook goed. Ben blij dat ik ook nog een spintel card heb wordt hij net ff iets sneller.
Verwijderd
Ben ik nu aan het spelen op m'n mp3-bakOp zondag 24 februari 2002 17:43 schreef Peter-Paul het volgende:
Ik vind: age of empires toch wel ruig.
Cool...heb hier nog een p100 staan.Op zondag 24 februari 2002 22:21 schreef johnnyv.nl het volgende:
Een plaatje van Ignition (let op de schoolbus;))
[afbeelding]
CheckMinimum requirements: Pentium 75, Windows 95
Vooral het 'Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee' geluid van de kids in de schoolbus als je de nitro aanzet is leukOp maandag 25 februari 2002 22:38 schreef MarcyDarcy het volgende:
[..]
Cool...heb hier nog een p100 staan.
[..]
CheckFf downloaden (jep sitje gevonden)
Verwijderd
ff denken
7th guest, 11th hour, gabriel Knight 2, Phantasmagoria 1 en 2,Privateer 2 denk ik. WC 4. Xwing vs Tiefighter. Quake 1 natuurlijk, Realms of the haunting nog wel.WC 3
7th guest, 11th hour, gabriel Knight 2, Phantasmagoria 1 en 2,Privateer 2 denk ik. WC 4. Xwing vs Tiefighter. Quake 1 natuurlijk, Realms of the haunting nog wel.WC 3
Verwijderd
Met wat RAM en Videopower kun je NFS2 ook wel draaien in redelijke detail niveaus. heb ik altijd erg van genoten
Verwijderd
Ik had NFS 3 er ook nog opgespeelt volgens mij
SPECS
130 mhz
48 ram
voodoo1
Maar dat weet ik niet zeker
misschien was het ook wel NFS2
SPECS
130 mhz
48 ram
voodoo1