Ik wil een tekentablet gaan kopen naar ik kan echt niet kiezen welke ik nou moet nemen m'n budget is zo'n 150 euro ik heb de Wacom Graphire 2 gezien die leek me wel goed.Please help me.
Verwijderd
Voor de hobby is een Wacom Graphire 2 heel geschikt. Maar als je er echt iets mee wilt gaan doen zou ik voor een Intuos gaan. Wacom is natuurlijk wel hét merk voor tekentablets. Dan weet je zeker dat je kwaliteit in je handen hebt.
Naja ik heb wel een multimedia design bureau dus dan kan ik toch beter voor het iets professionelere gaan.Op zondag 24 februari 2002 16:35 schreef Cheatah het volgende:
Voor de hobby is een Wacom Graphire 2 heel geschikt. Maar als je er echt iets mee wilt gaan doen zou ik voor een Intuos gaan. Wacom is natuurlijk wel hét merk voor tekentablets. Dan weet je zeker dat je kwaliteit in je handen hebt.
* Yellow|A heeft op zijn werk de Intuos
Tja de Intuos II kun je nu kopen, maar die is wel 300+ euro geloof ik en dat is toch wel weer een nadeel.
Voor mijn thuis bakkie ga ik een Graphire 2 kopen, maar als je er echt de hele dag mee bezig bent is het de 150 euro extra wel waard.
Mijn ervaring
Tja de Intuos II kun je nu kopen, maar die is wel 300+ euro geloof ik en dat is toch wel weer een nadeel.
Voor mijn thuis bakkie ga ik een Graphire 2 kopen, maar als je er echt de hele dag mee bezig bent is het de 150 euro extra wel waard.
Mijn ervaring
|{ brrr }] |
Verwijderd
heb je de ruimte om nog naast je beeldscherm, toetsenbord en bureau-zooi een intuos te plaatsen. daarbij wil je een goede stroke maken dan is die graphire wel aardig klein.
wat wil je erop gaan doen? Ik gebruik alleen nog maar de graphire voor alles wat ik doe, dat is windows gebruik, maar ook 3dsmax en texturen maken in photoshop. Ik vind het ideaal en niet te klein. Maar wil je echt gaan schilderen in photoshop/painter etc, dan is een grotere toch wel erg fijn.
Verwijderd
Ik heb een intuos a5
Ik vind hem heel fijn om dingen mee te tekenen. Voor normaal windows gebruik is een iets kleinere misschien wat makkelijker, maar het is zeer zeker fijner dan een gewone muis
Ik ben erg blij dat ik deze a5 heb ipv een a6. (Tweedehands gekocht voor 90 Euro ipv 360 Euro
) Check Marktplaats voor tweedehandse tablets...
Suc6
Suc6
Verwijderd
Ik heb een Aiptek 6000. Geen idee of ie goed is, want ik ken alleen deze. Ik ben er wel tevreden mee...
Verwijderd
ik heb voor prive gebruik mijn professionele overgenomen. een Wacom Intuos A3. Erg fijn om mee te werken. Als je eenmal gewend bent aan een tekentablet dan wil je niks anders.
Heb de Wacom Graphire 2, bevalt prima!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wacht is ff.Gebruiken sommige van jullie hem ook als vervanger van de muis?!Werkt dit beter?
Verwijderd
Sommige dingen gaan beter, andere dingen minder goed.Op zondag 24 februari 2002 23:34 schreef Blizzy het volgende:
Wacht is ff.Gebruiken sommige van jullie hem ook als vervanger van de muis?!Werkt dit beter?
Guides draggen in Photoshop doe ik met m'n (optische) muis, de rest met de pen.
Ook in Windows gebruik ik vaak het tablet, van de muis kreeg ik een klein beetje RSI klachten
Hoe duur is zo`n ding nou? Voor de hobby zegmaar? Ik wil er ook wel een, maar ik weet dus gewoon _niet_ wat ik moet hebben..
* Blue-eagle dankbaar voor topic *
Welke Wacom wordt aangeraden voor thuisgebruik?
Edit: ja, ik heb de posts gelezen, maar mijn budget ligt iets hoger dan 150 euro
* Blue-eagle dankbaar voor topic *
Welke Wacom wordt aangeraden voor thuisgebruik?
Edit: ja, ik heb de posts gelezen, maar mijn budget ligt iets hoger dan 150 euro
Tja jij bent (denk ik) geen student ik wel.Op zondag 24 februari 2002 23:57 schreef Blue-eagle het volgende:
Verwijderd
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/23
Eindje naar beneden scrollen.
Hobby: Wacom Graphire 2
Prof: Wacom Intuos, maat is afhankelijk van budget.
CAD: Wacom Intuos CAD (duh)
Eindje naar beneden scrollen.
Hobby: Wacom Graphire 2
Prof: Wacom Intuos, maat is afhankelijk van budget.
CAD: Wacom Intuos CAD (duh)
Ik heb hier nog steeds een A5je (nog een oldie, serieel) tis dat ff geen budget begroot heb voor het kopen van een nieuwe anders mocht je deze wel overkopen. Heeft iets minder druk-gevoelige levels maar perfect dingetje.
A5 vind ik opzich een lekkere maat, die A6 is me teveel gepriegel. De A5 is overigens op bureau al A4+ en groter is in elk geval op mijn plek vooral onhandig. Als je het ook als navigatie wilt gebruiken dan is groter zowiezo niet handig omdat je dan van die lange halen moet maken, krijg je tennisarm
Over RSI, afwisseling is inderdaad goed.. ik zat een beetje op collega's te letten laatst hoe die met de muis omgingen... en misschien ligt het aan mijn lange vingers (letterlijk) maar ik muis meer met mijn vingers dan vanuit de pols. Mijn pols beweegt vrijwel niet en ligt gewoon te rusten. Misschien dat ik het daarom al 16 jaar zonder RSI doe.
A5 vind ik opzich een lekkere maat, die A6 is me teveel gepriegel. De A5 is overigens op bureau al A4+ en groter is in elk geval op mijn plek vooral onhandig. Als je het ook als navigatie wilt gebruiken dan is groter zowiezo niet handig omdat je dan van die lange halen moet maken, krijg je tennisarm
Over RSI, afwisseling is inderdaad goed.. ik zat een beetje op collega's te letten laatst hoe die met de muis omgingen... en misschien ligt het aan mijn lange vingers (letterlijk) maar ik muis meer met mijn vingers dan vanuit de pols. Mijn pols beweegt vrijwel niet en ligt gewoon te rusten. Misschien dat ik het daarom al 16 jaar zonder RSI doe.
Ik ben op dit moment puur hobby-ist (lekker woord weer), en ik gebruik een Graphire 1 USB, en dat vind ik enorm lekker werken. Even groot als een normale mousepad, lekker licht pennetje zoals bij alle Wacom's, degelijke kwaliteit.
Voordeel van een kleine lijkt me:
- Je hoeft je hand niet zoveel te bewegen van het ene naar het andere punt van het bord
- Hij neemt minder ruimte in op je bureau of werkplek
Nadelen van een kleine:
- Soms is het priegelwerk, dus als je heel gedetailleerd bezig bent zit je nogal veel <teken>, undo, <teken>, undo, ... net zolang tot het goed is.
Maar dat kan ook aan mij liggen
- Voor de grotere versies kun je extra pennen kopen (in andere vormen ook), mocht je originele kapot gaan. Voor de graphire is dat geloof ik niet mogelijk. De pennetjes zijn wel duur btw.
Ik was er overigens binnen 1 uur aan gewend om met het pennetje te surfen en de PC te bedienen
Voordeel van een kleine lijkt me:
- Je hoeft je hand niet zoveel te bewegen van het ene naar het andere punt van het bord
- Hij neemt minder ruimte in op je bureau of werkplek
Nadelen van een kleine:
- Soms is het priegelwerk, dus als je heel gedetailleerd bezig bent zit je nogal veel <teken>, undo, <teken>, undo, ... net zolang tot het goed is.
Maar dat kan ook aan mij liggen
- Voor de grotere versies kun je extra pennen kopen (in andere vormen ook), mocht je originele kapot gaan. Voor de graphire is dat geloof ik niet mogelijk. De pennetjes zijn wel duur btw.
Ik was er overigens binnen 1 uur aan gewend om met het pennetje te surfen en de PC te bedienen
typ voor de grap ook eens 'wacom' in de search in...
zou volgens mij ook verrekte handig kunnen zijn in 3dsmax,
bij bijvoorbeeld het overtrekken van een blueprint...
(lijkt mij dan??!)
(lijkt mij dan??!)
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Mja, misschien, ik ken 3DMax niet echt. Maar je maakt dan weer geen gebruik van je drukgevoeligheid.Op maandag 25 februari 2002 14:07 schreef FragNeck het volgende:
(lijkt mij dan??!)
Ik dacht dat CAD-tablets weer zonder drukgevoeligheid waren (gewoon point en click)
kan makkelijk zijn, ik vin het dan altijd nog makkelijker om een scan te maken en dat te importeren.Op maandag 25 februari 2002 14:07 schreef FragNeck het volgende:
(lijkt mij dan??!)
Je voor de liefhebber altijd nog de lcd-variant -> tekenen op een beeldscherm

(maar die is iets duurder dan €150)
gebruik zelf graphire altijd, maar merk dat met 2 monitoren het toch (te) klein is...
Hmm, hoe kan ik een scan importeren in max???Op maandag 25 februari 2002 16:16 schreef tie-rep het volgende:
[..]
kan makkelijk zijn, ik vin het dan altijd nog makkelijker om een scan te maken en dat te importeren.
Je voor de liefhebber altijd nog de lcd-variant -> tekenen op een beeldscherm![]()
[afbeelding]
(maar die is iets duurder dan €150)
gebruik zelf graphire altijd, maar merk dat met 2 monitoren het toch (te) klein is...
Of beter nog, in rhino.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
in max/rhino ben ik niet zo bekend. in maya kan je hem aan de camera hangen, als background image
maar waarschijnlijk kan je het ook als een mapping op een box gooien, die achter het object staat.
maar waarschijnlijk kan je het ook als een mapping op een box gooien, die achter het object staat.
Verwijderd
Ik werk met die LCD Wacom (ingebouwd bij een sony Slimtop) - het ziet er erg strak uit, en het werkt vast prima: als je rechts bent
.
Als ik over een lap text probeer te scrollen met m'n pennetje, moet ik onder m'n hand door kijken - echt geen doen... maar goed - het is wel stoer zo op het eerste gezicht
Als ik over een lap text probeer te scrollen met m'n pennetje, moet ik onder m'n hand door kijken - echt geen doen... maar goed - het is wel stoer zo op het eerste gezicht
Waarschijnlijk 1 van de redenen dat toen ik op school zat, lang, lang geleden links zijn er bijna letterlijk werd uitgeslagenOp maandag 25 februari 2002 19:54 schreef mr10 het volgende:
gaat je vulpen ook van lekken hè?!Op maandag 25 februari 2002 22:38 schreef OzBoz het volgende:
Waarschijnlijk 1 van de redenen dat toen ik op school zat, lang, lang geleden links zijn er bijna letterlijk werd uitgeslagen
iemand trouwens ervaring met die refurbished tablets op de wacom site?? die aanschafprijs scheelt namelijk een behoorlijke slok op 'n borrel.
[edit:tiep]
Is er dan echt geen 1 fabrikant die vergelijkbaar is met Wacom?
Nee.Op woensdag 27 februari 2002 00:06 schreef Blizzy het volgende:
Is er dan echt geen 1 fabrikant die vergelijkbaar is met Wacom?
Intuos!!! SLOBBER! Limited Edition is wel lekker, zo die graphite kleurtjes
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
valt tegen. je moet zoiezo je muis gebruiken voor zoom en pan enzo, want aangezien een tablet, zodra ie iets uit het exacte midden komt, z'n positie doorgeeft alsware het een muisbeweging, blijft je zoom of pan of whatever met een rotgang groter of kleiner worden.Op maandag 25 februari 2002 14:07 schreef FragNeck het volgende:
(lijkt mij dan??!)
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
hier zijn al meerder topics over geweest: ik heb maar een aanrader; de wacom graphire! ik heb laatste een trust hier in bruikleen gehad, dat was dus een verschrikkelijk ding in vergelijing met de wacaom, de wacom loopt lekker soepel & stabiel
Als je die graphire 2 gaat kopen zou ik dat in Delft doen bij DTo. Daar kost ie 107 euro.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Pagina: 1