Toon posts:

Uiterlijk te zien of processor is doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een gekke vraag, maar ik probeer het volgende te achterhalen.
Ik heb een niet werkende AMD Thunderbird processor van iemand (terug)gekregen en heb het vermoeden dat deze "even" is gebruikt zonder koeler. Vraag me niet waarom ik dit vermoed, want dat is een heel lang verhaal.
Anyway, stel dat dit gebeurd is en de processor het hierdoor heeft begeven, moet dit dan aan het uitelijk van de processor te zien zijn (schroeivlekken ofzo)of is er geheel niets aan het uiterlijk te bemerken als ie is doorgebrand???
Thanks!!!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Soms zie je het niet, soms wel.

Als i hem maar heel ff aan heeft gehad kan het zijn dat je niets ziet. Je hoeft het dus niet te zien.

Maar waarom vermoed je het?

Owja, is het een xp? Die zijn namelijk van organisch materiaal gemaakt. Dus als i hem schoon heeft gemaakt, komt er na een tijdje als het goed is witte uitslag op. Dan kan je zien of i schoon is gemaakt, om de zwarte vlekken weg te halen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Hangt er vanaf.
Heb laatst zelf op het werk een systeem in elkaar gezet met een XP 1900+, de cooler zat er prima op, alleen die CPU fikte direct door(die was dus al niet goed), op de CPU zelfs was niks te zien van een brandvlek, hij was alleen wel teringheet >:)
Een doorgefikte CPU door verkeerd monteren van de cooler is meestal wel te zien

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het is niet altijd te zien of een CPU is doorgebrand... Zolang er geen externe schade is, valt het ook gewoon onder de garantie...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Idd, het is niet altijd te zien. Toen bijn TB 1GHz uitfikte was het aan de core ook niet te zien, alleen aan de onderkant van de CPU zag je een lichte verkleuring, je moest er al een nieuwe naast houden wilde je het verschil zien.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien met een hamer? :o

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:34 schreef Def_P het volgende:
Owja, is het een xp?
Het is trouwens een Thunderbird 1,33Ghz

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Was het je eigen, van je Sig?

Misschien kunnen ze je bij AMD helpen, op de website. Die geven al die tips aan verkopers hoe te zien of de proccesors zijn misbruikt.

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Om een nieuw topic te vermijden zal ik mijn vraag hier ook eens neerplanten.
Ik heb een Epox 8kHAL (lightversie van de beroemde 8kHA+) Daar zitten twee latjes van 256MB Apacer in en een XP1800+. Als ik de PC aanzet dan blijft de monitor in standby, en er komen continue beeps uit de speaker. tuut...tuut...tuut enz. :(
Nu heb ik dat al eens gehad ooit en dat was het geheugen dat niet goed vast zat. Nou, ik heb me al de pleuris geduwd op die latjes en nog piept ie zo. :'(
De eigenlijke vraag is nu: Kan het zijn dat de processor stuk is? Wat gebeurt er eigenlijk als de processor stuk is. Heb je nog beeld (van de vga BIOS of zo), gaat de pc loeien of doet hij exact zoals de mijne nu en zit ik met een kapotte cpu?

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Pagina: 1