Op de Novell server staat de administratie van een bedrijf dat reeds ter ziele is maar waarvan de administratie nog wat nawerk heeft. Als dat klaar is moet het op CDROM gebrand worden.
Er zijn verschillende opties, maar ik weet niet of ze allen werkbaar zijn.
A. In het Ethernet netwerk (thuisnetwerk) heeft een van de PC's een brander dus als ik de data daar naar toe kan halen via IPX (Novell kent volgens mij geen TCP/IP?). Ik heb een van de ethernetkabels die in een van de pc's zaten al in de hub en in de server gestopt, maar de W98SE pc ziet de server niet. Los daarvan loop ik waarschijnlijk tegen Novell beveiligingen op?
B. De brander (HP8100i) tijdelijk in de server of een van de werkstations bouwen. Server lijkt me een probleem omdat al mijn installatie software windows verwacht. In het werkstation (draait onder Windows 3.11) inbouwen lukt ook niet omdat dat moederbord geen compatible IDE interface heeft voor mijn brander.
C. De harde schijf of schijven in de W98SE pc inbouwen en vandaaruit branden op CD's, maar ik verwacht dan weer toegangsproblemen te krijgen omdat ik geen administrator rechten heb vanuit die W98 PC op de Novell schijf.
Wie kan mij helpen met goede raad voor alternatief A, B en C.