Toon posts:

Wat gebeurd er met restanten van hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet een verslag maken voor school :( over wat gebeurd met afgeschreven hardware. omdat er milieuonvriendelijke stoffen inzitten en hoe het hegebruikt wordt. Weet iemand een site waar dit duidelijk uitgelegd staat? Want dan scheelt mij dit een hoop werk. :D

Alvast Bedankt.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er wordt veel gerecycled enzo.

dit is huiswerk, en het is eigenlijk niet de bedoeling dat je dit vraagt

Verwijderd

Volgens mij kun je printplaten (en alles erop) enzo niet recyclen.

Casings natuurlijk wel, plastic behuizingen, metalen platen kunnen worden gerecycled, maar de inhoud van een pc is volgens mij amper opnieuw te verwerken.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Ik weet wel dat afgeschreven hardware bij ons bij een hardware recyclings bedrijf wordt gebracht. Deze maken er weer complete pc's van en verkopen deze aan scholen en andere instellingen waar ze niet zo veel geld hebben voor dit soort dingen...

Verwijderd

Tip : www.google.com

zoeken op "electronica afval" geeft:
Resultaten 1 - 10 van circa 298.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff de opdracht overtypen :)

Schrijf een verslag (advies) waarin je aangeeft wat er met het restant computers en printers kan gebeuren, verwerk tevens hoe dit kan en waar. Vergeet niet een overzicht te maken van de kosten die hier eventueel mee gemoeid zijn. Simuleer zelf een situatie met het aantal computers en printers en wat er defect is aan deze apparatuur (Verwerk dit in een overzicht). Denk na en verwerk in je verslag wat er kan gebeuren met de gedemonteerde componenten die eventueel beschikbaar zijn voor hergebruik. Misschien kun je een aantal onderdelen op vooraad nemen. Verwerk de milieueisen t.a.v afvoer van niet meer bruikbare onderdelen.

Ik kan nergens iets vinden voor deze opdracht, daarom vraag ik het maar ff op GOT :)

Verwijderd

Topicstarter
Electronica zijn geen computeronderdelen...:)

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 16:12 schreef Nicky16 het volgende:
Hallo,

Ik moet een verslag maken voor school :( over wat gebeurd met afgeschreven hardware. omdat er milieuonvriendelijke stoffen inzitten en hoe het hegebruikt wordt. Weet iemand een site waar dit duidelijk uitgelegd staat? Want dan scheelt mij dit een hoop werk. :D

Alvast Bedankt.
De restanten van hardware worden vermalen en verwerkt tot veevoer.
Hahahahaa zet dat maar in je verslag >:)

Verwijderd

Oude PC's etc. worden wel degelijk gerecycleerd.
Ze worden ofwel helemaal uit mekaar geschroefd en de onderdelen worden aan ovens verkocht (Op printplaten zit koper, goud, palladium en nog wat edele metalen), ofwel flikkeren ze de hele PC in een pers en worden de blokjes geperste PC de oven in gegooid om er zo het ijzer, koper, goud etc... uit terug te winnen.
Ik werk op de IT afdeling van zo'n firma, en geloof me, dat doet pijn aan je hart als je een pallet met Pentiums ziet klaarstaan voor de oven :'( , maar ach, alles went.

Neem een kijkje op www.grse.be en www.metallo.com

Verwijderd

Hehe er zit bestveel goud in je PC *D

Verwijderd

de lul :P [topic=421303/1/25]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Niks lul, hij heeft gelijk
Pagina: 1