Toon posts:

56k modem overclocking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gemerkt dat je met de ingebouwde file transfer ding van MSN messenger met je 56k modempie snelheden kunt halen van boven de 15kb/s...
Hoe kan dit? Is dit compressie? Lijkt me sterk want die 15kb/s is met DU meter gemeten, dus dat is gewoon het netwerkverkeer, en dat kan toch niet hoger liggen dan de 7kb/s??
Gebruikt msn dan iets om meer uit je 56k modem te halen? Zoja, waarom word hier niet meer gebruik van gemaakt?

grz

@lmostl33t

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt er in geen geval meer dan 56k uit halen, dus het moet wel compressie zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

Misschien ander protocol? (bv het nieuwe V.92 protocol.)

Verwijderd

HA > IT

Je moet iig het nieuwe protocol hebben wil je hoger halen :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik denk toch echt een mismeting... Als MSN zou compressen, zou du-meter het niet merken, want de compressie wordt dan uitgevoerd VOOR MSN de data naar je OS (dus du-meter) doorpaast.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 17:05 schreef m-m het volgende:
ik denk toch echt een mismeting... Als MSN zou compressen, zou du-meter het niet merken, want de compressie wordt dan uitgevoerd VOOR MSN de data naar je OS (dus du-meter) doorpaast.
nou dan moet je voor de gein maar eens een groot bestand naar iemand zenden met een 56k modempie via MSN... je zult zien dat 't echt geen mismeting is hoor...
En als je nou een moeilijk comprimeerbaar bestand pakt zowasl een zip of een mp3 kun je compressie ook uitsluiten...
wat dan?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze kan beter naar I&T toe. :)

Move HA -> I&T.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1