GF3ti200 + CL5440pci + WinXP = nogo

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 21:51
Dus: WinXp met een GFti200-kaart en een Cirrus Logic 5440 2mb PCI kaart krijg k niet aan de praat.
Ik krijg een geel uitroepteken bij de CL-kaart in de hardwarelijst.
De drivers zijn door WinXP zelf gedetecteerd en geinstalleerd.

Onder win98 werkt het wel.

Toch een driverprobleem?

Verwijderd

Die cirrus logic werkt onder win2k/xp gewoon niet als 2e kaart, dat komt door de bios, die kan win2k/xp niet starten. Je zult hem als 1e kaart moeten installeren (door in de bios "Graphics adapter slot first: -> PCI" of door een andere 2e kaart te nemen, eg een Matrox Millenium II (heb ik, werkt rete goed).

• Stefke
Goed idee!

Wat doe ik dan met mijn GF3ti200?

|:(

Als ik het goed begrijp kan de bios van die CL-kaart dus niet met XP overweg. Suf
Je bedoelt waarschijnlijk dat ik een andere kaart als 2e kaart moet nemen, I presume? Bummer, heb alleen nog AGP-kaartjes liggen

Diamond Stealth 4000 2x, en een Matrox G100. ;(

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Nee, hij bedoelt dat je je PC ff reboot en naar het bios gaat en ff opzoekt "Graphics adapter slot first:". En daar staat dan AGP maar dat moet PCI worden. Dan boot je pc met die PCI kaart (dus zie je alles daar op) en in windows schakelt ie over op de AGP kaart.

• Stefke
Aha, dus TOCH een goed idee! tnx :D

Geloof dat ie inderdaad op AGP boot staat. Eens zien ..

• Stefke
Even nog deze omhoog.

Bovenstaand idee werkte, maar als ik het goed begrijp moet het OOK lukken als ik een andere PCI kaart install naast mijn GF3 als 1e kaart?

• Stefke
hmmm...lama :)

Ik heb een nieuwe install gedaan van eerst win98 en daarna XP als 2e OS en nu zien ze beide de GF3 als 1e videokaart zonder de verstelling van de bios :)
Pagina: 1