Toon posts:

Vragen over Compaq N115 en N160 labtops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haj,
ik heb een paar vragen over de N115 en de N160 labtops van Compaq:
1 Heeft iemand ervaring met deze dingen (vooral met de N115)
2 Is de VIA ProSavage KN133 met 16-32 shared mem een goede grafische kaart, kun je er een beetje games op spelen
3 Is de ATI Radeon M6-P met 8 mb DDR een goed grafische kaart, kun je daar wat spellen op spelen
4 Wat is een spindle
5 Wat is een multiport

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 15:38 schreef DCL_Redhead het volgende:
ik heb een paar vragen over de N115 en de N160 labtops van Compaq:
Ja, leuke dingen zijn dat hoor. Die N115 heeft een hele goed prijs/prestatie verhouding en is ook zeker een aanradertje wat mij betreft.. hij smoelt ook leuk, alleen jammer dat er zo weinig opties van beschikbaar zijn. Overigens zijn er voor de N160 meer opties beschikbaar
2 Is de VIA ProSavage KN133 met 16-32 shared mem een goede grafische kaart, kun je er een beetje games op spelen
dat is redelijk te doen hoor
3 Is de ATI Radeon M6-P met 8 mb DDR een goed grafische kaart, kun je daar wat spellen op spelen
zelfde verhaalt
4 Wat is een spindle
met spindle worden het aantal draaiende onderdelen van een notebook bedoeld (proc. fan niet meegeteld). De N115 is 3-spindle (floppy,cd,harddisk) en de N160 is 2-spindle (cd,harddisk)
5 Wat is een multiport
Multiport is een principte wat Compaq ontwikkeld heeft om bepaalde zaken te integreren in onderling uitwisselbare modules. Je hebt een bluetooth multiport module, een wireless lan multiport module en er gaat ook nog een GPRS multiport module komen. Multiport is alleen bedoeld voor de Evo notebooks die binnen het 'c' platform vallen (N400c, N600c) en past ook op de Evo D500 U-SDT desktop computer.

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 15:38 schreef DCL_Redhead het volgende:
Nee helaas...
De ProSavage-chipset is snel genoeg om een boel spelletjes te spelen, maar verwacht niet de nieuwste spellen te kunnen spelen, en ook niet op de hoogste resoluties/kwaliteit.
3 Is de ATI Radeon M6-P met 8 mb DDR een goed grafische kaart, kun je daar wat spellen op spelen?
Ja hoor, deze is een stuk sneller dan de ProSavage-chipset. Hiermee kan je best wel een boel spellen spelen, ook de nieuwste maar verwacht geen wonderen (tis geen GeForce/Radeon 8500 die er in een desktopcomputer zitten)
4 Wat is een spindle?
Een spindle is een rol cd-r-etjes, maar dan zonder hoesjes. Alleen maar een boel lege cdtjes en omdat er geen hoesjes bijzitten zijn ze vaak erg goedkoop.
5 Wat is een multiport
Weet ik niet...

Verwijderd

Ik heb een Presario Duron 950, 256 mb en een vidokaart met de VIA ProSavage KN133 met 32 shared mem.Zelfs spellejes als Colin2 en RtCW lopen er (redelijk) goed op. Zijn goed te spelen.
Ik heb nog geen laPtops met zo'n Radeon of Go videokaart gezien, maar volgens mij kun je ook prima zonder