TMF meeting 23.02.2002: voorlopige conclusies

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Omdat het in de Bacchant dermate rumoerig was dat een collectief gesprek met de TMF'ers onmogelijk was, werd er voornamelijk in petit-commitee :? van gedachten gewisseld, om later buiten (in de kou) gezamenlijk wat spijkers met koppen te slaan.

Kex heeft zichzelf ;) opgeworpen om e.e.a samen te vatten, dus ikzelf zal een voorzetje geven over mijn beleving in deze.

- Er heerst een behoorlijk gevoel van ongenoegen over de manier waarop het systeem op dit moment werkt (of niet werkt eigenlijk).
- De hoop op een spoedige implementatie van de PM is tot onder het minimum gedaald.
- Zelfs al zou de PM per direct ingezet worden dan nog lijkt het laat om het beoogde effect te hebben.
- Het aantal modpoints wat de diverse Molicemembers tot hun beschikking hebben is (ruim) onvoldoende.
- De verplichting :{ om zelf te reageren en zodoende meer modpoints verdienen is een ongewenst effect.
- Het lijkt er op dat er een aantal users het tot sport verheven hebben om het moderatiesysteem zoveel mogelijk te dwarsbomen (onnodig veel Trolls of Grappig uitdelen b.v.), dit bevorderd een kromme beoordeling en een gevoel van ongelijkheid bij de andere bezoekers.
- Ook heeft het er schijn van dat er een aantal users zijn die bepaalde personen structureel opwaarderen en anderen juist weer onnodig naar beneden modereren.
- Ook al is de site van Femme, de communitie is van ons allemaal, en als zodanig willen wij graag een prettige omgeving creeren cq in stand houden (dit is dan ook de reden waarom de Molice zich nog steeds in blijft zetten).

Dan komen we aan de kern van de zaak:
* botoo willen we nu eigenlijk?

Samengevat komt het er op neer dat we een Tech georienteerde site willen (dat is dus al het geval), met reacties (van bezoekers) die iets toevoegen aan een nieuwsitem.

Om dit te bereiken zijn er verschillende systemen gebruikt en ook weer afgeschaft. De situatie zoals die nu heerst blijkt niet afdoende te werken.
Een optie is:
- Geen karmatelling meer (verhinderd karmajagers om te posten voor de karma ipv voor de toegevoegde inhoud van die reactie). Ook geen -1 t/m +4 meer, maar domweg 0 of 1 een reactie die echt iets toevoegt komt op 1, de rest verdwijnt naar 0 (wat er voor iemand zichtbaar is kan in de preferences ingesteld worden).
- Geen modmogelijkheden voor iedereen, alleen voor degene die zich daar voor in wilt zetten, en daarvoor geschikt lijkt. Initieel zou dat naar de TMF'ers kunnen gaan (dat is een herkenbare en grijpbare groep), aspirant modders zullen de weg naar crew of TMF moeten vinden en daar een verzoekje plaatsen (een stukje info in de Faq moet voldoende verwijzing opleveren).
- Onbeperkt aantal modpoints voor de 'new-moderators'

Ik ben ongetwijfeld niet volledig in mijn relaas, maar aangezien Kex het totaalplaatje in zijn hoofd heeft (nu nog op papier:7) zal dit spoedig aangepast en verbeterd zijn.

commentaar is zeer welkom

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

- Het aantal modpoints wat de diverse Molicemembers tot hun beschikking hebben is (ruim) onvoldoende.
Tsja, ik vraag me nog steeds af waarom ik bijna 300 points heb iedere dag, terwijl ik er zelden meer dan 25-30 per dag gebruik...
- Ook heeft het er schijn van dat er een aantal users zijn die bepaalde personen structureel opwaarderen en anderen juist weer onnodig naar beneden modereren.
Klopt, dat merk ik idd ook. Veel -1, Overbodig/Overgewaardeerds krijg ik, en vaak opvallend snel al na posten, en vaak ook terwijl de reactie boven mij en die onder mij unrated blijven. Ik kan natuurlijk niets bewijzen maar zoiets gaat wÊl opvallen.
- Geen karmatelling meer (verhinderd karmajagers om te posten voor de karma ipv voor de toegevoegde inhoud van die reactie). Ook geen -1 t/m +4 meer, maar domweg 0 of 1 een reactie die echt iets toevoegt komt op 1, de rest verdwijnt naar 0 (wat er voor iemand zichtbaar is kan in de preferences ingesteld worden).
Op zich wel een goed idee, maar dan pleit ik toch voor 3 niveau's ipv 2 of de huidige 6.

-1: Flames/trolls/spam
0 : "gemiddelde posts" (dwz weinig toevoegend, maar ook geen troll etc) en dubbelposts
1 : nuttige posts.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik ben het hier grotedeels mee eens. Ik ben een voorstander van het idee om mensen eerst een verzoek hier of een e-mail naar een speciaal adres te laten plaatsen/zenden. Door deze kleine moeite zullen we de mensen die modden niet nodig vinden (of de FAQ niet lezen) er uit gefiltert worden. :)

Ik wacht * KeX zen analysatie af, al vraag ik af wat er nu nog over is om voor hem op te schrijven. Goed samengevat botoo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Tsja, ik vraag me nog steeds af waarom ik bijna 300 points heb iedere dag, terwijl ik er zelden meer dan 25-30 per dag gebruik...
Als heel veel op de FP bent kan je daar tot 60 modpoints per dag voor krijgen, en als je die niet verbruikt spaart dat wel wat op (totdat ze na een week ver'jaart' zijn).
En post je zelf ook vaak/regelmatig? Ook dat tikt lekker aan.
Zelf voel ik er weinig voor om te reageren om modpoints te vergaren, ik reageer (meestal) alleen als ik denk dat het iets toevoegt.

2 niveaus lijkt me voldoende, het heeft toegevoegde waarde of geen toegevoegde waarde, en of het dan trollen of alleen onbelangrijk is, boeit verder niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Zelf voel ik er weinig voor om te reageren om modpoints te vergaren, ik reageer (meestal) alleen als ik denk dat het iets toevoegt.

2 niveaus lijkt me voldoende, het heeft toegevoegde waarde of geen toegevoegde waarde, en of het dan trollen of alleen onbelangrijk is, boeit verder niet.
Ik vindt het idd ook niet leuk/interresant meer om te reageren, met het bereiken van de 100 karmapunten had ik het eigenlijk wel gehad. Echter als maatregelen lang op zich laten wachten moet ik misschien de reageer knop toch gaan hanteren.

Ik vindt echter dat er wel 3 niveau's moeten komen. Met 2 niveau's scheer je alle reacties over een kam: goed of fout. Mensen die echt een nuttige post doen moeten daarvoor een extra beloning krijgen (in de vorm van een iets hogere waardering).

Bovendien krijg je dan de mogelijheid om achteraf alleen de reacties die ook _echt_ wat toegevoegd hebben te zien. Als je aleen -1 en 1 hebt krijg je dan alle reacties die niet fout zijn ook te zien. (dus een reactie als: 'dit is natuurlijk een goede ontwikkeling. Laten we hopen dat het doorzet' is geen troll/flaimbait maar ook geen reactie die je weer zou willen zien als je de draad later nog een keer bekijkt). :)

sim-pel (of misschien ook niet) :P

[edit]
-1: Flames/trolls/spam
0 : "gemiddelde posts" (dwz weinig toevoegend, maar ook geen troll etc) en dubbelposts
1 : nuttige posts.
is dus eigenlijk het hele schema dat ik net beschreven heb. :)

Ik heb heel * KeX nog niet gezien, isie bang om afgeschoten te worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ergens snap ik jullie niet :P :

Jullie zijn een hele tijd geleden begonnen met de PM, de hele opzet met elkaar besproken d.m.v. meetings om te kijken wat er precies gedaan moet worden en dan nu opeens dit :?

En nu zijn jullie weer bezig met het drastisch veranderen van manier van modden terwijl het ook begrijpelijk is: geen repsonse van Femme (of iemand anders) van hoe het nu precies zit met die PM.

Volgens mij kunnen we nu maar beter weer eens vanaf voor af aan beginnen en duidelijk opzetten van hoe en wat (zoals de PM :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Mensen die echt een nuttige post doen moeten daarvoor een extra beloning krijgen (in de vorm van een iets hogere waardering).
Imo niet nodig, het feit dat je post zichtbaar is op de FP moet voldoende beloning zijn.

Hoe meer regeltjes er bedacht worden, hoe meer geregel er plaats moet vinden.
oftewel KISS

Robin Vreuls, de PM is een middel om iets te bereiken, geen doel op zichzelf. Inmiddels lijkt de PM niet bijzonder snel in gebruik genomen gaat worden en ook lijkt de PM (zoals aanvankelijk bedacht) te laat te komen om nog voldoende resultaat te kunnen halen :'(.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 24 februari 2002 17:55 schreef botoo het volgende:
Robin Vreuls, de PM is een middel om iets te bereiken, geen doel op zichzelf. Inmiddels lijkt de PM niet bijzonder snel in gebruik genomen gaat worden en ook lijkt de PM (zoals aanvankelijk bedacht) te laat te komen om nog voldoende resultaat te kunnen halen :'(.
En daarbij komt nog dat de PM lang niet alle problemen zou kunnen oplossen, ook al zou de PM morgen klaar zijn.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op zondag 24 februari 2002 17:55 schreef botoo het volgende:

[..]

Imo niet nodig, het feit dat je post zichtbaar is op de FP moet voldoende beloning zijn.
En dan hadden we nog dat we dan geen graadmeter hadden om de goede posts en de mwah posts uit elkaar te houden, aangezien die laatsen geen trolls of flaimbaits zijn maar ook geen wereldposts...

3 niveau's is IMO goed, 2 te weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 zoals besproken:

je begint op 0, en kan naar -1, of +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jaymz

Keep on moving !

Doe dan 0, 1 en 2. (Evt. aangevuld met -1)
0 staat zo lullig voor een standaard reactie namelijk. 0 komt niet als normaal over, 1 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op zondag 24 februari 2002 20:05 schreef Jaymz het volgende:
0 staat zo lullig voor een standaard reactie namelijk. 0 komt niet als normaal over, 1 wel :)
de -1 optie alleen beschikbaar voor een lief adje lijkt me dan nog een optie (een admin optie,naast het eventueel trashen van een reactie)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moge ik hopen dat we geen FOK FP moderaties krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op zondag 24 februari 2002 17:52 snapte Robin Vreuls er niets meer van ;) :
[...]
In feite raak je hier de kern, maar trek je niet de goede conclusies.

De PM zoals die in feite de afgelopen anderhalf jaar door-en-door ge-engineerd is, resulterend in het plan zoals dat er nu ligt, is een in te voeren tool om excessen in een naar verhouding redelijk werkend modsysteem aan te pakken. Wat dat betreft is het geroep om de PM hier de afgelopen tijd hier ook onterecht geweest. Bij het langzaam afbrokkelen van het huidige modsysteem werd hartstochtelijk om de messias gesmeekt, terwijl het doel van de PM, namenlijk finetuning, helemaal niet was om in dergelijke mate te modden. De PM is er om te sleutelen aan een moderatiesysteem dat niet geheel werkt. Nu werkt het moderatiessysteem geheel niet en heeft de PM dus eigenlijk inderdaad niet de hoogste prioriteit. ;)

Conclusie in eerste instantie: het moderatiesysteem moet heroverwogen worden.

Voordat het middel, modereren, Ãŧberhaupt aan heroverweging toekomt moet eerst het doel bekeken worden.

[intermezzo]
Het doel van modden is IMO het archiveren van reacties behorend bij een nieuwsitem zodat elk nieuwsitem de T.net arcieven ingaat met een aantal aanvullende reacties waarbij het belang van de bijbehorende reacties gecategoriseerd is in verschillende waarden.

Bij het teruglezen van oud nieuws kun je dan met het instellen van het leesniveau filteren wat voor een soort reacties je erbij wil zien tussen de extremen alles en uiterst relevant.

Het daarbij behorende karmasysteem is slechts een leuke bonus voor mensen die intensief met reageren (en modden) bezig zijn.
[/intermezzo]

Interessante vragen voor een behoud van een modsysteem zijn: (behoud betekend in dit geval ook of het Ãŧberhaupt de moeite waard is om veel tijd in modden te steken)
  • Is er in het algemeen (buiten TMF dus ;) ) eigenlijk wel behoefte aan het feit dat reacties op hun waarde beoordeeld worden, zodat op een later tijdstip de reacties behorend bij een nieuwsitem gefilterd kunnen worden.
  • Vind het management in het algemeen en * Femme in het bijzonder het eigenlijk wel van belang om een kwalitatief hoogstaand modsysteem te behouden.
Zolang die vragen niet beantwoord zijn is het denk ik niet eens nuttig om concrete stappen ter verbetering van het modsysteem te nemen. Er over nadenken kan natuurlijk altijd, zodat je alvast voorbereid bent. ;)

Dit zijn in vogelvlucht zo'n beetje de eerste gedachtengangen. Voordat er iets wat gericht is op mensen buiten TMF, (MT/users), komt wil ik eerst in conclaaf met * Jaymz zodat de neuzen een beetje gelijkgericht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op zondag 24 februari 2002 20:05 schreef Jaymz het volgende:
Zo voel jij (en ik) het. En weetje wrom? omdat je al tijden met dit systeem werkt, en idd, het zou wennen zijn. Aleen opzich is een 0 voor ongemod best logisch: 0 = niks, dus er is nog niks mee gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
/me wil eigenlijk voor een conservatievere oplossing pleiten; ik vind dat we van de een op de andere dag het systeem ineens behoorlijk aan het afschieten zijn en dat vind ik zonde voor een systeem dat met wat aanpassingen behoorlijk goed zou kunnen werken...

Laten we het eens van de andere kant bekijken: we nemen aan dat het systeem wÊl functioneert. Dan heb je toch een prachtig systeem!
• Users zijn gemotiveerd te blijven reageren. Een goede post wordt op waarde geschat en mensen die vaak posten krijgen een hoger karma. Door dit systeem worden mensen 'gebonden' aan de site en dit is een belangrijke peiler van het succes van de site.
• Tweakers.net is geen bedrijf, geen instantie, maar een community; dat heeft tot direct gevolg dat er een flinke club users is die aan de site willen bijdragen. Deze mensen worden enigszins betrokken bij de site door het openbare moderatiesysteem.
• Als klap op de vuurpijl krijg je ook nog eens cadeau waar het allemaal om begonnen is: een opdeling van de reacties naar kwaliteit.

Maar helaas werkt het systeem niet naar behoren. Het is slachtoffer geworden van zijn eigen achilleshiel: dat iedereen kan modden.
Dan moet je IMHO niet gaan beginnen met het rigoreus omzetten van het systeem (aangezien je daarmee het eerste voordeel weghaalt), ook niet met een vaste club modders (aangezien je daar het tweede voordeel door een te hoge drempel weghaalt)...
Nee, volgens mij moet je dan proberen die achilleshiel weg te halen en ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat kan.

Hoe dan?
Wat ik al veel vaker heb geroepen: iedereen wordt op slag mod-af gemaakt en iedereen kan zich inschrijven voor het moddereterschap. Voldoe je aan bepaalde voorwaarden (een combinatie van registratietijd, aantal reacties en gemiddelde beoordeling), dan kun je meteen aan de slag.
Met die groep kun je doen wat je wilt, maar ik zou ervoor pleiten om een soort 'us-gevoel' te kweken. Iedereen in die groep moet modden als een serieuze taak zien en dat kun je bijvoorbeeld doen door de hele groep bij te sturen als er in veel draadjes te hoog beoordeeld wordt: dan stuur je een mailtje naar die groep met die mededeling (want dat hoort bij de taak die je aanvaard hebt).
Kwaliteitscontrole is wel nodig en dat zou de PM-groep gedaan moeten hebben. Bij constatering van 'misbruik' kan er hard opgetreden worden.

Aan deze kapstok kun je een enorm aantal fine-tune-mechanismes hangen: meer modpunten, naarmate je 'actiever' mod, meer modpunten als je een hogere 'grens' passeert, de groep daadwerkelijk 'opleiden' tot moddereter, je raakt je rechten kwijt (maar je kunt je weer gewoon inschrijven) bij minder dan 100 moderaties per maand, enz. enz.

Het nadeel is van deze oplossing is het nadeel van alle oplossingen: er moet voor geprogd worden... :(

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 liet Thor-korenwolf een stukje vastberadenheid zien:
...Het nadeel is van deze oplossing is het nadeel van alle oplossingen:
er moet voor geprogd worden... :(
[sarcastisch]
je laatste 5 woorden zetten de toon
[/sarcastisch]

De door jou aangedragen situatie is te idealistisch ben ik bang.
In principe zou het best de moeite van het proberen waard zijn, ware het niet dat bij een eventueel falen er _weer_ en _nog_ langer gewacht moet worden op een aanpassing/verbetering, en als ik kijk naar de algehele teruglopende motivatie dan kunnen we dat niet gebruiken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 23:45 schreef botoo het volgende:
[sarcastisch]
je laatste 5 woorden zetten de toon
[/sarcastisch]
Die laatste vijf woorden gelden voor iedere oplossing... |:(
In principe zou het best de moeite van het proberen waard zijn, ware het niet dat bij een eventueel falen er _weer_ en _nog_ langer gewacht moet worden op een aanpassing/verbetering, en als ik kijk naar de algehele teruglopende motivatie dan kunnen we dat niet gebruiken.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind dat je een zo goed mogelijk systeem moet implementeren en dat je geen concessies moet doen omdat er eventueel langer gewacht moet worden. Stel dat dat andere systeem niet werkt (er zitten vast haken en ogen aan), dan moet je net zo goed wachten.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel eens met Thor-Korenwolf, in het begin ging ik ook meer reageren omdat je dan meer punten krijgt, en hogerop komt, dat is een sport.
Maar als je dan veel gereageerd hebt enzo, dan wil je meer, dus je gaat ook meer modden, en komt een keer op TMF kijken, en dan ga je je steeds meer thuis voelen in deze comunitie (kijk maar naar deze meeting, je 'kent'de mensen wel, maar ziet ze nu een keer realtime).

Laat een selecte groep modereren, dan met inschrijving, je kunt dmv de inschrijvingen controleren of iemand goed mod of niet, en de echte groep blijft toch wel de andere moderators bijschaven als het niet helemaal goed gaat.

beetje opleiding kan nooit kwaad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 24 februari 2002 23:56 schreef Thor-korenwolf het volgende:
[..]

Die laatste vijf woorden gelden voor iedere oplossing... |:(
[..]
Precies, en totdat de weledele heer Femme eens een keer besluit om voorrang te verlenen aan het modsysteem, zal er niets, maar dan ook niet gebeuren, welke ideeÃĢn we ook bedenken. En dat is nog veel demotiverender dan de problemen met het huidige modsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 24 februari 2002 23:21 schreef Thor-korenwolf het volgende +4 inzichtvolle verhaal:
En het moet mogelijk zijn om te zien wie er gemod heeft, waardoor het mogelijk wordt om iemand aan te spreken op verkeerde moderaties.

Niet dat het voor iedereen zichtbaar wordt, maar dat de vaste groep modders dan kunnen zien wie er gemod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op zondag 24 februari 2002 23:21 schreef Thor-korenwolf het volgende:
[...]

Laten we het eens van de andere kant bekijken: we nemen aan dat het systeem wÊl functioneert. Dan heb je toch een prachtig systeem!
[...]
Maar helaas werkt het systeem niet naar behoren. Het is slachtoffer geworden van zijn eigen achilleshiel: dat iedereen kan modden.
[...]
Dan moet je IMHO niet gaan beginnen met het rigoreus omzetten van het systeem (aangezien je daarmee het eerste voordeel weghaalt), ook niet met een vaste club modders (aangezien je daar het tweede voordeel door een te hoge drempel weghaalt)...
Nee, volgens mij moet je dan proberen die achilleshiel weg te halen en ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat kan.
[...]
Het is inderdaad ook in mijn ogen een schitterend systeem, wat aan het sneuvelen is aan de eigen achilleshiel. Voor zover kopiepeest.

Ik ga dan op dit moment de vraag herhalen, voor wie het een schitterend systeem is. Als dat slechts voor TMF en * Femme is dan hebben we IMO een reddeloze situatie. Daar valt met welk verheraangepast systeem niet tegen op te modden. Dan wordt het een elitair clubje wat opmod tegen de rest die mogelijk helemaal niet op zo'n systeem meer zitten te wachten. Of milder gezegd, er het nut niet van inzien. Dus voordat je mooi idealistisch sleutel en dus prog werk aan het systeem gaat doen, moet je eerst kijken of het wel nut heeft. Ik ga bijvoorbeeld niet de volle moeite nemen om erover na te denken als het MT er bijvoorbeeld absoluut niet op zit te wachten of als * Femme eigenlijk niets wil veranderen. Als de enorme bulk users het niet ziet zitten dan kunnen we nog altijd de modmissionaris gaan uithangen om ze te overtuigen van het mooie van ons modsysteem.

Voor zover het waarom niet bepaald is ga ik me niet meer zo druk maken om het hoe.

â‚Ŧ 0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Nou, ik ga op de vroege ochtend ook nog ff proberen om nog wat te zeggen, tzal wel niet veel worden..... gaaaap :Z

Ok, hier wie gooi:
Het huidige moderatie systeem is opzich mooi, alleen het is niet gebouwd op 20.000 bezoekers per dag. Ik ben het met * korenwolf eens dat we van de ene op de andere dag wel allemaal een ontzettende hekel hebben aan het ding (als ik het zo kan noemen)

Wat we nodig hebben is iets nieuws, iets dat er _wel_ tegenkan. Dat betekent dus dat we van het 'iedereen mag modden' afmoeten. Mensen die willen modereren kunnen dat aanvragen hier, of via e-mail (je hebt nog altijd mensen die wel op de FP maar niet op GoT komen).

Ook zou IMO het modsysteem kleiner moeten, zodat de mindere hoeveelheid modders gecompenseerd wordt. Ik bedoel dus dat als er 6 niveau's zijn er ook meer modpunten nodig zijn om de reactie naar een bepaald niveau te krijgen dan wanneer er maar 3 niveau's zijn. Dat is IMO echt toch wel het minimum (en toen viel ik in herhalingen). :P

Goed, ik geloof dat ik in dit hele verhaal niet een nieuw punt heb verzonnen en voel me dus ook erg orgineel en nuttig ;).

Maar zoals /me al zei:
1. er
2. moet
3. voor
4. geprogd
5. worden

Samengevat: FEMME! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 06:35 schreef KexDaFlex het volgende:
...Ik ga dan op dit moment de vraag herhalen, voor wie het een schitterend systeem is.
Het systeem is er imo om te zorgen dat de reacties op de FP een toegevoegde waarde hebben.

Het systeem is er dus voor ons, de tech-nieuws geinteresseerde bezoeker.

Dat systeem is slechts een middel, geen doel op zichzelf.

Dat zijn de â‚Ŧ 0.02 van mij, laten we eens zien hoever we ermee komen...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 25 februari 2002 08:42 schreef botoo het volgende:

[..]

Het systeem is er imo om te zorgen dat de reacties op de FP een toegevoegde waarde hebben.

Het systeem is er dus voor ons, de tech-nieuws geinteresseerde bezoeker.

Dat systeem is slechts een middel, geen doel op zichzelf.
[...]
euuuh? :? eens. Dat doel middel verhaal probeerde ik ook over te brengen, maar de vraag die ik wilde stellen is niet voor wie het systeem bedoeld is maar voor wie dat ook als dusdanig ziet en gebruikt. Dat is dus meer een praktisch gerichte vraag dan een theoretische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Ik ook maar reageren.
Het alle eerste wat ik van belang vind is of deze discussie nut heeft. Als Femme (of iemand anders) geen zin heeft om er iets aan te doen of uberhoud een reactie te geven en mee te pratien dan heeft het geen nut om hier lang of kort over te praten.

Ook is een standpunt van het mt over de wensten van "tweakers.net moderaties" ook wel prettig zodat we iets gerichter naar een goeie oplossing of lap middelen kunnen zoeken.

(nog hoopvol)
De PM is geen wonder middel, en zoals iemand al gezegt heeft, het op dweilen van het water bij de emmer zonder af te vragen waarom het water in de emmer overstroomd. Het is een bestrijding van een symptoom en niet van het probleem.

De kracht van het huidige systeem dat iedereen kan reageren en modden is dat het zorcht voor betrokkenheid, ik ben dan ook tegen het stellen van een minimale hoeveelheid karma of aantal posts voor dat je kunt modden (het reageren zegt ook niks over het moderen). Ik vind wel dat een extra actie (een vinkje of mailtje) voor dat je kunt modden een goeie zaak. Ook lijkt het me prettig dat er terug gezocht kan worden hoe er gemod wordt om wantoestanden te kunnen vinden.

Het afschaffen van kara vind ik ook niet het beste idee. Als ik naar mezelf kijk en naar reacties hier op tmf geeft karma voor vele een stimulans om goeie postings te maken. Het is een beloning van goed gedrag en dat lijkt me wel zo wenselijk om te houden.

Het waarderen van scores met alleen 0 en 1 vind ik te beperkt een -1 score voor trollen en flaimes vind ik belangrijk (een trol vind ik veel erger als een oftopic)
dus dan kom je op minimaal -1,0 en 1. Jamz heeft ook een point dat 0 een lullige score is voor een standaard reactie dan kom je dus op -1= ongewenst 0=oftopic/dubbel post 1= standaard reactie en 2= must read met een begin score van 0 of 1 (na keuze van de poster).

De tags, zoals zaterdag besproken zou een positieve score nooit een negatieve tag mogen hebben en een negatieve score een positve tag.
Ook de -1 overgewaardereerd en +1 ondergewaarderd functioneren niet IHMO. een trol en een flambait mogen alleen naar -1 met de moderatie -1 trol/flaimbate en zijn dat niet meer als ze omhoog gemod zijn en ogen dus die tag niet meer hebben. Een 0 score is een oftopic of een dubbelpost en mogen dus alleen met die moderaties naar een 0 gezet worden. Een score van 1 of hoger heeft altijd een toegevoegde waarde en moet dus met de juiste tag daar neergezet worden, deze zouden wel met een "-1,0 of +1 gemodereed" tussen de 1 en de 4 gemod worden. Indien er geen 3 en 4 zijn zijn de -1 en +1 gemodereed niet meer nodig.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op maandag 25 februari 2002 08:54 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

wie dat ook als dusdanig ziet en gebruikt.
Kex heeft hier wel een goed punt (Imho. Heeft ie trouwens wel vaker :P), maar zoals zaterdag reeds gezegd werd, kun je hier niet zomaar achterkomen. Daarvoor is hulp nodig van hogerhand.

Zelf ben ik inderdaad ook wel nieuwsgierig naar de mening van mensen over het "wegen van de reacties".

Kortom: Is er behoefte aan een waardering van de reacties :?

Ik neig te denken van wel, maar ik kan niet van alle geregistreerde/reagerende bezoekers bepalen of die de meerwaarde van het systeem erkennen. Totdat daar een antwoord op gegeven is lijkt het me van ondergeschikt belang om een oplossing te zoeken. :{
(tussentijds blijven doordenken is niet verkeerd imo, om zo toch wel enigzins voorbereid te zijn, mocht er een bevestigend antwoord komen :))

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb het zaterdag ook al een beetje geopperd, maar in hoeverre worden wij, als mensen op dit forum, serieus genomen door het MT.

Als TMF nemen we namelijk erg nadrukkelijk verantwoordelijkheid voor een groot stuk content, terwijl we daar geen officiÃĢle verantwoordelijkheid voor hebben. We trekken dus in feite ongevraagd zaken naar ons toe, misschien is het wijs ons af te vragen of dit inderdaad wel gewaardeerd wordt.

Het PM voorstel kwam ook uit ons voort. In het voorstel was het plan dat een heel stuk verantwoordelijkheid officieel bij een groep TMF-ers (e.a.) kwam te liggen. In feite is dit niet meer dan een institutionalisering van de huidige status quo, maar het kan heel goed dat dit toch twijfels bij MT/Femme heeft doen opborrelen. De twijfels zijn niet expliciet geuit (integendeel juist) maar het kan best een reden voor de non-actie zijn...

Ik wacht af, en mod meer uit gewoonte dan uit enthousiasme.. ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 25 februari 2002 11:13 schreef mr_a het volgende:
[..]We trekken dus in feite ongevraagd zaken naar ons toe, misschien is het wijs ons af te vragen of dit inderdaad wel gewaardeerd wordt.
[..]
Deze gedachten wil ik me eigenlijk volledig bij aansluiten. Toen ik schreef:
[...]Voor zover het waarom niet bepaald is ga ik me niet meer zo druk maken om het hoe.[...]
Doelde ik in de eerste instantie aan de behoefte van het systeem, maar het verhaal wat * mr_a zojuist neergezet ligt in het verlengde daarvan. Ik heb ook zo mijn twijfels of * Femme wel zit te wachten op een actief en "bewapend" TMF. Misschien worden dan de lijnen voor hem wel te lang en heeft hij het idee dat zijn site hem uit de vingers glipt. Al is het juist niet onze intentie dan nog kan hij het wel zo ervaren. Daarom zal er toch een dialoog opgestart moeten worden (en dat is niet makkelijk) of het eigenlijk wel nuttig is dat hier effort in gestoken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

* GiLeX schopt een linkje van deze draad naar het crew forum.
Kijken of er dan mensen wakker worden :?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 12:29 schreef GiLeX het volgende:
* GiLeX schopt een linkje van deze draad naar het crew forum.
choeso jei :+ ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 25 februari 2002 11:13 schreef mr_a het volgende:
De twijfels zijn niet expliciet geuit (integendeel juist) maar het kan best een reden voor de non-actie zijn...
Daniel, Floris, ikzelf en Jack zijn allen vÃŗÃŗr de PowerMod. Er is absoluut geen argument tegen het bouwen van extra faciliteiten voor bezoekers die zich belangeloos inzetten voor de site. Sterker nog, het zou gewoon stom zijn als we het niet zouden doen.

Probleem is dat Femme een drukbezet man is en dat niemand van ons genoeg invloed op 'm heeft om hem te dwingen aan de PowerMod te programmeren. We zijn nu naar noodmaatregelen aan het kijken. Het feit dat Femme er geen tijd voor heeft betekent niet dat het ons niet interesseert of dat we jullie inzet niet waarderen (want dat doen we O+) :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ga nog wel met een reactie komen, maar ik ben nog aan het nadenken :)
Maar dan weten jullie in ieder geval dat ik meelees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 gaven zowel Wouter Tinus als Daniel TMF wat info:
...Probleem is dat Femme een drukbezet man is en dat niemand van ons genoeg invloed op 'm heeft om hem te dwingen aan de PowerMod te programmeren. We zijn nu naar noodmaatregelen aan het kijken. Het feit dat Femme er geen tijd voor heeft betekent niet dat het ons niet interesseert of dat we jullie inzet niet waarderen (want dat doen we O+) :)
===
Ik ga nog wel met een reactie komen, maar ik ben nog aan het nadenken
Maar dan weten jullie in ieder geval dat ik meelees
Inmiddels tegen beter weten in, ben ik toch nog steeds blij met dergelijke berichten.
en dat is geen grapje, flamebait of troll

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Hmm, ik vind eigenlijk (naja, wie ben ik ook om dat te zeggen) dat het mod systeem zo "aardig" in de richting komt van hoe het zou moeten zijn, ik vind b.v. het hele karma idee wel goed, je krijgt er wel hunters van, maar die gaan over het algemeen nooit lang genoeg door om echt hoog te komen. Daarbij heeft ook niemand er last van als je een nummer 1... 2... 3... enz. hebt, het is tenslotte geen wedstrijd.

Wel vind ik dat aan de huidige puntentelling iets moet gebeuren, een 3 en een 4 zouden weg mogen, nu wil ik geen reclame maken maar ik vind de puntentelling op http://www.newgrounds.com bijzonder goed (nogmaals, je kunt er eens gaan kijken, het is geen reclame, meer een voorstel), hier is het zo dat degenen die vaak modereren vanzelf meer invloed krijgen.

Zo kun je er dus (op helaas iets langere termein) voor zorgen dat de moderator's toch meer invloed krijgen dan degenen die het af en toe doen, maar neem je voor de "normale" personen niet de mogelijkheid weg hun mening te uiten, mening uiten is IMO iets heel belangrijks.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Ik vindt Jimmy's voorstel wel een goede, Moderators die veel modereren meer invloed geven. Alleen als we dit willen implementeren dan is er (volgens mij) meer ge-dev (en dus Femme) nodig dan wanneer we een soort powermod krijgen. :(

Ik zou, op de lange termijn, een dergelijk systeem _echt_ een goede oplossing vinden. Maar voor een noodoplossing is dit niet geschikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 13:41 schreef Netman867 het volgende:
Ik vindt Jimmy's voorstel wel een goede, Moderators die veel modereren meer invloed geven. Alleen als we dit willen implementeren dan is er (volgens mij) meer ge-dev (en dus Femme) nodig dan wanneer we een soort powermod krijgen. :(
Ik denk dat de hoeveelheid Femme (:P) nog niet eens van belang is, want ik vermoed dat er sowieso wel een Femme voor de eindoplossing aan te pas moet komen :{
Maar voor een noodoplossing is dit niet geschikt....
Zijn we wel op zoek naar een noodoplossing dan? :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 25 februari 2002 13:49 schreef Renegade het volgende:

Zijn we wel op zoek naar een noodoplossing dan? :?
Imho wel.

Er moet imo op redelijke termijn 'iets' gebeuren. En deze discissie gaat daarvoor te lang duren.

Een TIJDELIJK iets, maar de discussie MOET wel blijven lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 13:51 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Imho wel.

Er moet imo op redelijke termijn 'iets' gebeuren. En deze discissie gaat daarvoor te lang duren.
Dat ben ik met je eens, maar de noodoplossing mag niet voorop worden gesteld tegenover de definitieve oplossing.
Een TIJDELIJK iets, maar de discussie MOET wel blijven lopen :)
Zoiets bedoelde ik dus ook ongeveer.... :{ :P

Waarom zeg ik het dan ook niet gewoon :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Hmm, het systeem waar Netman het mee eens lijkt te zijn (moderators meer invloed) is volgens mij wel te halen, Femme, die het al zo druk heeft, kan imo het best binnen niet al te lange tijd ff pauze nemen en hieraan werken, als Tom Fulp het kan kan Femme het zeker.
En ja, het enige probleem dat er nog bestaad is tijd, simpeler kan niet, Femme kan het wel maken, maar heeft tijd nodig.... tja....

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op maandag 25 februari 2002 13:49 schreef Renegade het volgende:

[..]

Ik denk dat de hoeveelheid Femme (:P) nog niet eens van belang is, want ik vermoed dat er sowieso wel een Femme voor de eindoplossing aan te pas moet komen :{
[..]
hm iemand anders die kan devven het de source redelijk begrijpt is ook prima, alleen die zijn er niet zo veel (twee maar naar mijn weten binnen de crew)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 13:54 schreef JimmyPop het volgende:
Femme, die het al zo druk heeft, kan imo het best binnen niet al te lange tijd ff pauze nemen en hieraan werken, als Tom Fulp het kan kan Femme het zeker.
Progtechnisch zal ie het idd waarschijnlijk wel kunnen, maar die tijd ervoor vrij maken.... Kan iemand me nu zeggen waarom ik een dÊja vu heb? :X

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 13:55 schreef GiLeX het volgende:

[..]

hm iemand anders die kan devven het de source redelijk begrijpt is ook prima, alleen die zijn er niet zo veel (twee maar naar mijn weten binnen de crew)
2 die redelijk kunnen devven, of de source begrijpen :?
(beide zou natuurlijk het mooiste zijn :))

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Maar:

Zien jullie een 'tijdelijk iets' zitten. Met de voorwaarde dat de discussie doorloopt (maar daar zijn we zelf bij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op maandag 25 februari 2002 13:57 schreef Renegade het volgende:

[..]

2 die redelijk kunnen devven, of de source begrijpen :?
(beide zou natuurlijk het mooiste zijn :))
Volgens mij zijn er twee die het beide redelijk kunnen volgen :)
ik niet hoor

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 13:59 schreef Jaymz het volgende:
Maar:

Zien jullie een 'tijdelijk iets' zitten. Met de voorwaarde dat de discussie doorloopt (maar daar zijn we zelf bij :))
Een tijdelijk iets kan ik me wel in vinden, mits inderdaad deze niet de definitieve oplossing in de weg staat (tenzij deze stukken beter is).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Maar:

ik denk dat de modders die op de meeting waren er allemaal mee eens zullen zijn.

We moeten iets doen, anders komt het niet goed :{
En als we als Modders een voorzetje kunnen geven, hebben we een gedeelte van de tegenslag overwonnen en kunnen we verder bouwen aan een definitieve oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Maar:

Sorry als ik misschien iets te cynisch ben, maar als een tijdelijk iets betekend dat we een paar maanden over iets anders mogen discussiÃĢren om vervolgens weer over de PM oid te mogen praten dan geef ik mijn portie aan fikkie.

De behoefte aan iets concreets is mij misschien op het moment te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 25 februari 2002 14:19 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

Sorry als ik misschien iets te cynisch ben, maar als een tijdelijk iets betekend dat we een paar maanden over iets anders mogen discussiÃĢren om vervolgens weer over de PM oid te mogen praten dan geef ik mijn portie aan fikkie.

De behoefte aan iets concreets is mij misschien op het moment te groot.
Ik bedoel een tijdelijk 'concreet' iets. (wat dan wel een lapmiddel is)

Niet voor de oplossing zelf, maar om iig het nivo niet verder te laten zakken in de tijd dat we alhier constructief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

dus een tijdelijke oplossing die als lapmiddel kan fungeren, en zo gauw iemand beschikbaar is en die ook de tijd heeft voor het PM idee, de draad kan oppakken en het dev werk doen zodat we van een lapmiddel door gaan naar een construtieve oplossing.

edit:

typotje in een stukkie tekst waar ik mezelf niet echt in herken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 25 februari 2002 14:21 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Ik bedoel een tijdelijk 'concreet' iets. (wat dan wel een lapmiddel is)

Niet voor de oplossing zelf, maar om iig het nivo niet verder te laten zakken in de tijd dat we alhier constructief zijn :)
Ik hoop het, maar ik ben ergens bang dat we dan weer beginnen met "hoes" en "wats" en we voor dat we het weten 2003 op de teller hebben staan.

Ik ga deze draad niet onnodig lang maken. Ik blijf even in afwachting van wat reacties van bijvoorbeeld een * Daniel . Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds van plan om met frisse moed verder te gaan, maar ik wil het ÊÊn en ander nog even laten bezinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
een tijdelijke oplossing kan wel,
maar dat haalt ook de druk van de ketel om met een goeie oplossing te komen.
Ik denk dus dat een behoorlijk lapmiddel een vertraging of uitstel zal vormen voor een permanente oplossing en dat lijkt mij niet de bedoeling. Nu zit het aardig hoog bij een hoop mensen en die zullen dus druk uitoefenen en die druk zal minder worden als er een goed labmiddel is.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voordat de PM weer herverherverovernieuwoveropontworpen wordt (IMHO buitengewoon zonde van de tijd).

ACM was toch deeltijd-progger van Tnet? kan 'ie geen code inzake PM kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 25 februari 2002 16:56 schreef Ecteinascidin het volgende:
ACM was toch deeltijd-progger van Tnet? kan 'ie geen code inzake PM kloppen?
ACM doet GoT, AntonT de DSP, voor T.net is het nog steeds Femme. (Hoewel Anton en ACM natuurlijk wel kleine dingen kunnen doen)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op maandag 25 februari 2002 17:50 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

ACM doet GoT, AntonT de DSP, voor T.net is het nog steeds Femme. (Hoewel Anton en ACM natuurlijk wel kleine dingen kunnen doen)
Is de PM klein? :P

Maargoed, dit tijdelijke idee moet alleen ervoor zorgen dat we, zodra de PM (oid) zen intrede doet het niveau niet zodanig laag gezakt is dat er geen redden meer aan is. Zoiets als zandzakken leggen terwijl je de dijk aan het ophogen bent, het betekent niet dat 'de druk van de ketel gaat' maar dat de situatie niet meer onhoudbaar is zodra de oplossing wordt gevonden/gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Precies, een tijdelijk en uitvoerbaar lapmiddel. De PM moet er wat mij betreft uiteindelijk wel komen.

Ik ben het met Ecteinascidin eens dat het "wiel" van de PM verder niet opnieuw ontworpen moet worden.

Wel een goed idee imho (en al vaker geopperd), vermits dit niet al was opgenomen in ÊÊn van de voorstellen, is het inbouwen van een (hogere) plain-mod-drempel.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 25 februari 2002 18:20 schreef testcase het volgende:
Precies, een tijdelijk en uitvoerbaar lapmiddel. De PM moet er wat mij betreft uiteindelijk wel komen.

Ik ben het met Ecteinascidin eens dat het "wiel" van de PM verder niet opnieuw ontworpen moet worden.
PM moet er inderdaad komen, maar zolang de situatie is als nu dan is het "lief modje" een goed begin. Als het zover is (voor wat dat betekend) dan ligt de panklare PM wat mij bereft al lang op het schap. Daar moet je niet meer aan sleutelen. Af is af.
Wel een goed idee imho (en al vaker geopperd), vermits dit niet al was opgenomen in ÊÊn van de voorstellen, is het inbouwen van een (hogere) plain-mod-drempel.
Volgens mij is alles in elke vorm inclusief het modwiel hier al wel eens voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op maandag 25 februari 2002 18:25 schreef KexDaFlex het volgende:
Volgens mij is alles in elke vorm inclusief het modwiel hier al wel eens voorbij gekomen.
.. dat is maar al te waar. :{

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, mijn mening kennen een aantal wel, maar als de permanente oplossing op zich laat wachten en je weet dat het "nog wel even gaat duren", dan moet je imo idd gaan zoeken naar een snel invoerbare oplossing van tijdelijke aard.

Jammer dat dat met dat PM niet helemaal lekker van de grond wil komen (even los van de oorzaak), daar hebben een hoop mensen voor en achter de schermen hard aan gewerkt en veel tijd in gestoken, dan is het zonde dat je daar niet snel resultaat van ziet.

Maar goed, ff lekker zuchten en door met "en hoe nu verder?"

:)

goh, hebben ze nog een beetje zitten werken op de meeting ook zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na deze hele lap text weer gelezen te hebben vraag ik me een ding af....

.... Wat heeft Femme hier zelf op te zeggen??

want als het iemand is waar ik eigenlijk nog niets van gehoord heb is hij het wel, niet om hem aan te vallen ofzo, maar ik vind dat hij wel iets van zich mag laten weten!!

/me wil niet stoken ofzo, maar een keer iets van De man zelf horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
Om te beginnen: ik ben zelf ook niet helemaal tevreden op manier waarop t.net nu loopt. Ik ben dan wel geen actieve moddereter, maar wel een actieve bezoeker.

Ik zie het modereren van reacties zo: je leest iets en op het eind moet je er een bepaald gevoel bij hebben, iets in de orde van: "goh, dat had ik nou nooit geweten" (informatief) tot "waar zijn de argumenten" (troll).

Achter het hele idee van de community zit de karma. Sommige mensen willen goed onderbouwd reageren op het artikel of een andere reactie en als dat lukt, dan krijg je een beloning in de vorm van karma. Karma- jagers bestaan in mijn ogen niet, aangezien ze (om karma te krijgen) goede reacties moeten geven. Je kunt niet, om punten te krijgen, iets zeggen als "groot gelijk", want dan krijg je wel een -1. Karma is dus een beloning voor je goede inzet en als je goed op de ranglijst wilt komen, moet je goede reacties geven, een andere mogelijkheid is er niet.

Iedereen mag blijven modereren:
Ik pleit er wel voor dat iedereen elke reactie maar ÊÊn keer kan modden, tenzij ze gewijzigd zijn door posters. Zo kan een reactie nooit in ÊÊn keer als troll of 3+ of hoger beoordeeld worden en hebben er dus meer personen invloed op de uiteindelijke beoordeling.

De rol van de PowerModerator:
1) Naar mijn inzicht krijgt de PM'er teveel macht als hij post direct kan waarderen als -1 of +4. Zijn macht zou beperkt moeten blijven tot het geven van maximaal 2 punten meer of minder. Zo legt zijn mening een groter gewicht in de schaal, maar heeft hij niet direct een reusachtige invloed.

2) -2 zou ingesteld moeten worden als aanvulling op de troll en reacties die zo gemodereerd zijn worden onmiddelijk verwijderd (zie ook 3). Dit kan echter niet bewerkstelligd worden door ÊÊn persoon en alleen een PM'er zou uiteindelijk een -2 kunnen geven. Hij moet ook een beargumenteerde mening kunnen geven als hij dit doet. Een gewone user geeft door het uitdelen van -1 al een schopje in de richting van verwijderen, maar enkel de PM'er heeft de uiteindelijke keus.

3) Verwijderde reacties worden niet gewist uit de database, maar worden een tijdje opgeslagen. Alleen een PM'er kan deze reactie opvragen en omhoog modereren, als de -2 niet terecht is. Ook dit moet goed beargumenteerd worden. Zo hou je het topic schoon voor normale gebruikers door onzinnige reacties te filteren en voorkom je flamewars, maar de PM'er heeft de volledige inzicht in de gegeven reacties.

4) Tot slot is het zo dat persoon B kan reageren op individu A, maar dat niet doet door geneste reacties te gebruiken maar door in de hoofd- thread te blijven. PM'ers moeten dit soort reacties alsnog kunnen nesten. Alle geneste reacties waarvan de hoofd- reactie een -2 krijgt worden verwijderd. Het is makkelijk om beargumeneerd aan te geven dat iemands reactie een troll is en om zo karma te veroveren is niet netjes, daar moet het puntensysteem voor zorgen en niet de reactie.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op maandag 25 februari 2002 22:47 schreef Japie_17 het volgende:
Iedereen mag blijven modereren:
Ik pleit er wel voor dat iedereen elke reactie maar ÊÊn keer kan modden, tenzij ze gewijzigd zijn door posters. Zo kan een reactie nooit in ÊÊn keer als troll of 3+ of hoger beoordeeld worden en hebben er dus meer personen invloed op de uiteindelijke beoordeling.
Zoals jij het nu verteld, gebeurd al. Iedereen (behalve diegene met meer rechten) kan maar ÊÊn keer een reactie modden, waardoor dus meerdere mensen invloed kunnen uitoefenen. Alleen is het probleem daarvan, dat sommige mensen vrienden optrommelen op hun reactie op +4 te krijgen.
Op maandag 25 februari 2002 22:47 schreef Japie_17 het volgende:
4) Tot slot is het zo dat persoon B kan reageren op individu A, maar dat niet doet door geneste reacties te gebruiken maar door in de hoofd- thread te blijven. PM'ers moeten dit soort reacties alsnog kunnen nesten. Alle geneste reacties waarvan de hoofd- reactie een -2 krijgt worden verwijderd. Het is makkelijk om beargumeneerd aan te geven dat iemands reactie een troll is en om zo karma te veroveren is niet netjes, daar moet het puntensysteem voor zorgen en niet de reactie.
Ben ik het absoluut niet mee eens, mensen die reageren (en dus moeite doen) op een troll, hebben ook recht op Karma. En daarbij komt nog dat de reacties op trollen vaak best interessant zijn.

De andere punten die je opnoemt, zijn allemaal al bedacht en opgeschreven toen we bezig waren met het "ontwerp" van de PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 inzichtvol voor beaves :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 22:10 schreef TgF het volgende:
goh, hebben ze nog een beetje zitten werken op de meeting ook zeg :)
Het was niet zozeer werken alswel onze conclusies trekken geloof ik :{

Hoe beviel het werken bij jou trouwens :? >:)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
Ik ben van mijn visie op de PowerModerator uitgegaan van de beschrijving die Jaymz gegeven heeft: [PM] PowerModder voorstel aan Femme. Als ik de discussie die later daarover geleid heeft tot dezelfde resultaten als drie van mijn punten, dan spijt me dat.

Laten we maar niet gaan uitvechten of de meeste reacties op een troll inzichtvol of net zo nutteloos zijn. Maar als ik soms een troll tegenkom als "AMD RULEZZZZ" dan is de reactie die daar op volgt meestal in de trant van: "ik :r op zulke nutteloze reacties". De mogelijkheid die dan nog rest is gewoon die reacties laten staan, of ter beoordeling van een PM'er stellen. In dat geval is het wel vreemd als de hoofd- reactie verwijderd is, maar er nog steeds een 'zwevende' reactie staat op een troll.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1