Toon posts:

AMD XP systeem restart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een xp 1600 systeem die soms spontaan opnieuw op gaat starten. Het begon in fdisk, maar nu ook in windows. Het gebeurt vooral wanneer je de pc ff niet aanraakt. Ik heb het idee dat het aan de voeding ligt. Ik heb nl ook een nieuwe kast gekocht. Op de voeding staat 300W, maar ik vertrouw het niet helemaal.

Ideeen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ga ff een system monitor ding draaien, zoals motherboard monitor, en check je voltages, en kijk of ze een beetje in een rechte lijn blijven

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zoiets vinden?

Het gebeurt volgens mij alleen maar als ik niets met de pc doe. Als ik een spel speel, of ik zit in een spel, dan blijft hij aan. Ik dacht eerst aan power savings, maar dat staat zoveel mogelijk uit. Als het aan de voeding zou liggen, dan moet het altijd kunnen gebeuren, no matter wat ik aan het doen ben. Ik hoorde wel een soort kortsluiting geluidje toen ik de voeding aanzette. Maar zo technische ben ik nou ook weer niet dat ik daar iets aan kan zien.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Vaak is die programmatuur om te zien hoeveel volt op je mobo staat bijgeleverd.

Ikzelf kan het zien in m'n bios, weet niet wat voor mobo jij hebt, maar kijk ff of je het kan zien en of het veel verschilt.

Het lijkt me trouwens niet zo dat het aan je voltage ligt aangezien je zelf al zei dat het alleen gebeurt als je ff niets doet met je pc.

Wat ik je dus aanraad is om ff je biossettings naar optimized te zetten (of gewoon load default settings) want daar kan het best es aan liggen.

Laat ons ook ff weten hoelang je dit probleem al hebt en na welke handeling(en) het probleem optradt

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

probeer ook even geheugen te testen, brak geheugen levert ook vaak restarts op

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je met het geheugen testen: een andere module erin zetten? Ik ben nl niet helemaal tevreden over dat geheugen. Er was er nl al 1 kapot.
Pagina: 1