"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
1
2
3
| ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 62.163.36.240 $port -R 192.168.0.2 80 port='20,27,90,45' |
en dan de nummers in de juiste porten veranderen.
Maar er was toch ook nog een andere manier, met een andere tooltje ofzo?
Kan, maar ICQ was eigenlijk gewoon een voorbeeld, het zal vast vaker voorkomen dat er een reeks moet worden ge-forward.Op zondag 24 februari 2002 15:24 schreef TriLithium het volgende:
is voor jou voor ICQ een socks5 server niet een oplossing toevallig?
Verwijderd
Mjah met iptables kan dat heel makkelijk. Met ipchains/ipmasqadm wordt het wat lastiger vrees ik en zul je toch wat kunstgrepen toe moeten passen. Overigens zie ik niet veel verkeerds in een for-lusje als het toch om oplopende poorten gaat.Op zondag 24 februari 2002 15:30 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Kan, maar ICQ was eigenlijk gewoon een voorbeeld, het zal vast vaker voorkomen dat er een reeks moet worden ge-forward.
Da's idd waar.Op zondag 24 februari 2002 15:46 schreef nelske het volgende:
[..]
Mjah met iptables kan dat heel makkelijk. Met ipchains/ipmasqadm wordt het wat lastiger vrees ik en zul je toch wat kunstgrepen toe moeten passen. Overigens zie ik niet veel verkeerds in een for-lusje als het toch om oplopende poorten gaat.
Maar hoe maak ik zo'n script met een for-lus. Ik kan hem iig prima kwijt in mijn firewall script, dus da's geen probleem.
Verwijderd
1
| for ((P=beginpoort;P<=eindpoort;P++)); do POORT_FORWARD_COMMANDO_met_variabele_$P_erin; done |
Je hebt kans dat dat niet gaat werken, aangenomen dat iemand die nog met ipchains werkt ook nog een oude bash heeft. En die ondersteunt dat nog niet, stond hier vandaag al ergens. Dan zou je het dus toch iets anders moeten doen. Ik weet niet precies wat voor for-loops bash dan wel heeft in oudere versies, maar in perl (voor alles bruikbaarOp zondag 24 februari 2002 15:59 schreef nelske het volgende:
code:
1 for ((P=beginpoort;P<=eindpoort;P++)); do POORT_FORWARD_COMMANDO_met_variabele_$P_erin; done
1
2
3
4
5
| #!/usr/bin/perl $beginpoort = 1; $eindpoort = 50; @poorten = split(`seq $beginpoort $eindpoort`); `POORT_FORWARD_COMMANDO_met_variabele_$poort_erin` for $poort (@poorten); |
En ja, dat kun je ook in een enkele regel schrijven maar dan wordt het wat lastiger leesbaar. Denk aan iets als dit:
1
| `COMMANDO_MET_$p` for $p (split(`seq 1 50`)); |
Gewoon zoiets uitvoeren met perl -e en het werkt ook...niet dat ik zeker weet of perl op die bak staat en of het scriptje nodig is, maar dit soort dingen houdt mijn geheugen een beetje op peil
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Dan heb je toch best wel een redelijk antieke bash hoorOp zondag 24 februari 2002 16:18 schreef odysseus het volgende:
[..]
Je hebt kans dat dat niet gaat werken, aangenomen dat iemand die nog met ipchains werkt ook nog een oude bash heeft. En die ondersteunt dat nog niet, stond hier vandaag al ergens. Dan zou je het dus toch iets anders moeten doen. Ik weet niet precies wat voor for-loops bash dan wel heeft in oudere versies, maar in perl (voor alles bruikbaar) wordt het iets als dit:
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
1
2
3
4
5
6
| apollo:/# for ((P=1;P<=5;P++)); do echo $P; done 1 2 3 4 5 |