Toon posts:

Modem neemt bij inkomend spraakbericht niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een oplossing voor een probleem met de modem die ik gebruik. De modem is er een van het merk Diamond, type SupraExpress 56e Memory (SUP 2650) met PhoneTools als telecommunicatieprogramma. Het is een modem met antwoordfunctie voor spraak- fax- en databerichten en het telecommunicatieprogramma kan daar ook mee omgaan. Ik gebruik het sinds september 1999, in die maand heb ik het nieuw gekocht.
Het probleem is dat de modem wanneer er gebeld wordt en het is een spraakbericht vaak de eerste keer wanneer hij de telefoon opneemt denkt dat het een faxbericht is. Hij neemt wel op, laat dan niets horen (je hoort ook geen welkomstboodschap) en legt na een kwart minuut weer op. Bij de tweede keer bellen is het altijd goed en neemt hij een spraakbericht na de welkomstboodschap zonder mankeren op.
Een tweede gebrek aan de modem is dat in de inbox bij faxberichten de indentificatie welke het faxapparaat mee verstuurd moet komen te staan. Bij spraakberichten moet de lengte van het bericht in seconden aangegeven worden en bij ingeschakelde nummerherkenning het telefoonnummer.
In de winkel waar ik deze modem gekocht heb en bij de importeur (Hastec) weten ze voor deze beide problemen geen oplossing (ze hebben geen idee).

Onderhand heb ik de derde nieuwe modem met bijbehorende cd (met daarop ook het telecommunicatieprogramma) gekregen. Bij alle drie de modems is het hetzelfde liedje: soms doet de modem het wel goed en soms (meestal) niet. De computer zelf ligt het niet aan. De modem en het telecommunicatieprogramma zijn nu op de tweede computer geïnstalleerd (eerst AMD 350 MHz met een van 64 naar 384 MB uitgebreid geheugen, nu een Pentium 800 MHz met 384 MB geheugen).
Een extra AT-commando (-C!) geven helpt wel wat maar niet voldoende (Configuratiescherm > Modems > Eigenschappen > verbinding (geavanceerd) bij extra modeminstellingen) Betrouwbaar is hij desondanks nog niet. Het tweede probleem heb ik nog geen oplossing voor. Wie wel? Een ander probleem deed zich kort geleden voor. Opeens kan de Transportbesturing niet meer ingeschakeld worden. Noch in Hardware (CTS/RTS), noch in Software (XON/XOFF).

Het komt er op neer dat als je PhoneTools honderd keer (her)installeert het ook honderd keer anders op de harde schijf komt te staan. Wie heeft een oplossing voor deze problemen? De modem wil ik eigenlijk wel graag houden; hij kan meer dan iedere andere oplossing voor het ontvangen en versturen van spraak- en faxberichten.
Bij voorbaat bedankt voor een antwoord.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Even dit draadje iets omhoog helpen :)