Visual Studio; Message passing C++

Pagina: 1
Acties:

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 17:39
Ik ben bezig (al een tijdje) met mijn weg te vinden in Visual Studio (6 en .NET). Nu ben ik begonnen te werken met MFC classes en de Resource tab. Menuutjes en toolbars ontwerpen enzo. Maar nu wil ik functionaliteit koppelen aan deze knoppen.
I.t.t. de Borland ontwikkelomgeving is het niet zo intuitief heb ik wel gemerkt. Ik ben nu zover dat ik weet dat je via een ID er een procedure aan kan koppelen, via Class view etc.
Maar vice versa niet. Dus wanneer ik een sample bekijk (bijvoorbeeld het toolbar example) en ik wil weten welke procedure wordt aangeroepen door op een bepaalde knop te klikken, zou je bij iedere klasse moeten kijken of voor die bepaalde ID een procedure is geschreven? Aan de procedure zelf zie je verder ook al niets.
Ben ik nou zo'n newbie of zie ik nou iets helemaal over het hoofd |:(
of is het gewoon zo?

All your quantifications are belong to me!

Verwijderd

als ik het goed heb, moet je contrl + klikken op een knop en dan maakt ie automatisch een handler aan. Zie docs. (MFC heeft goede 'how do I...' docs)

Verwijderd

Ik weet niet of het ook bij toolbars zo werkt, maar bij buttons kun je er gewoon op dubbelklikken en hij springt naar de methode die aangeroepen wordt. Verder zijn de methode namen normaal gesproken behoorlijk voorspelbaar, dus...

• Edsger
Ctrl -klikken ga ik proberen; maar springt het programma dan ook naar een al gemaakt functie als je 'm eenmaal gekoppeld hebt?

Reactie op andere goedbedoelde opmerkingen:
1) dubbelklikken werkt niet op een toolbar iig. De editor is namelijk alleen voor grafisch bewerken.
2) Al zijn procedure namen makkelijk voorspelbaar; Maar dan moet je ze wel weten te vinden! Het lijkt me niet te doen om in een enigszins groot programma alle functienamen te zoeken!

• Edsger
Ik heb geprobeerd om in het MFC voorbeeld van Toolbars (zoek op CToolbar en klik verder) om de bij de menuutjes/toolbarbuttons de bijbehorende message/event handlers te vinden. Dit doormiddel van
Ctrl-klik
en dubbelklik

geen van beide gaf het gewenst (of beter gezegd ook maar enig) resultaat.

Help deze aan Borland interface gewende-tweaker!!!

Verwijderd

Hmmm, nou dan weet ik het ook niet, maar ik heb toch al best wat grote commerciele apps gewerkt en eerlijk gezegt vind ik het niet zo'n probleem...zal wel een kwestie zijn van wennen ofzo.
Pagina: 1