KDE - o.a Wallpaper en nog meer problemen.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, daar gaan we.

Ik gebruik KDE, heb alleen KDEbase geinstalleerd eigenlijk, ik wil meer kunnnen.. ik kan o.a geen snelkoppellingen maken op mijn desktop:

Afbeeldingslocatie: http://soulz.wox.org/misc/kde.png

Zoals je daar ziet heb ik geen opties achter "create new"
Hoe krijg ik dat wel?

Wat je ook op dat plaatje ziet, is dat ik een wallpaper heb gekozen, maar die wallpaper verschijnt maar niet! Ik blijf maar dat gekke blauwe achtergrondje van KDE houden. Eerst kon ik het wel veranderen en nu opeens niet meer.

Dan een ander "probleem":

Afbeeldingslocatie: http://soulz.wox.org/misc/konsole.png

Ik heb gekozen voor een transparant konsole, maar toch laat hij niet mijn desktop erdoorheen zien, de kleuren zijn anders. Het is dus niet echt transparant :?

Hoe fix ik dit?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 14:43 schreef saviour het volgende:
Nou, daar gaan we.

Ik gebruik KDE, heb alleen KDEbase geinstalleerd eigenlijk, ik wil meer kunnnen.. ik kan o.a geen snelkoppellingen maken op mijn desktop:

[afbeelding]

Zoals je daar ziet heb ik geen opties achter "create new"
Hoe krijg ik dat wel?

Wat je ook op dat plaatje ziet, is dat ik een wallpaper heb gekozen, maar die wallpaper verschijnt maar niet! Ik blijf maar dat gekke blauwe achtergrondje van KDE houden. Eerst kon ik het wel veranderen en nu opeens niet meer.
Welke versie van KDE gebruik je? Ik kan me herinneren over hetzelfde probleem een tijd geleden iets gelezen te hebben, maar waar precies weet ik niet meer. Is het een CVS-versie of een versie die bij Debian komt? In dat laatste geval zou je eens in de archieven van debian-kde op lists.debian.org kunnen kijken, best kans dat ik het daar heb gelezen.
Dan een ander "probleem":

[afbeelding]

Ik heb gekozen voor een transparant konsole, maar toch laat hij niet mijn desktop erdoorheen zien, de kleuren zijn anders. Het is dus niet echt transparant :?

Hoe fix ik dit?
Bij mijn weten kan dat niet. Konsole ondersteunt (nog) geen echte transparantie. Waarschijnlijk zal dat binnenkort wel komen aangezien ook dingen als kicker het tegenwoordig kunnen (alleen nog in CVS overigens).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• saviour
  • Niet online
Okay, jammer van de konsole.

Ik gebruik wel KDE uit Debian, dus dan zal ik wel even op de mailinglists kijken. Wel gek iig, maar opgelost zal het worden :Y)

Iemand nog enig id over dat menuutje achter "create new"? Moet ik daarvoor kdeutils gaan compileren ofzo?

In principe lijkt het me ook wel leuk om met KDE3 te gaan spelen, alleen zegt iets in mij dat dat verkeerd zal gaan :D

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 24 februari 2002 14:52 schreef saviour het volgende:
In principe lijkt het me ook wel leuk om met KDE3 te gaan spelen, alleen zegt iets in mij dat dat verkeerd zal gaan :D
Hij draaide hier best netjes, tot ik met optimalisaties aan de gang ging :7 ...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• saviour
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 14:55 schreef odysseus het volgende:

[..]

Hij draaide hier best netjes, tot ik met optimalisaties aan de gang ging :7 ...
Ik heb het gelezen ja. Het lijkt mij dan ook verstandig om dat niet te doen >:)

Hoever staat dat nou eigenlijk? Net gelezen dat je alweer een end op weg was!

• saviour
  • Niet online
Misschien nog interessant om te weten dat het komt doordat
Qt niet met jpeg support is gecompileerd. Dus ik ga dalijk Qt opnieuw compileren en dan zou het moeten werken :)

/configure -sm -gif -system-jpeg -no-opengl, zo moest het volgens KDE.org en dat had ik dus niet gedaan :7

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 27 februari 2002 14:02 schreef saviour het volgende:
/configure -sm -gif -system-jpeg -no-opengl, zo moest het volgens KDE.org en dat had ik dus niet gedaan :7
code:
1
./configure -system-zlib -qt-gif -system-libpng -system-libjpeg -plugin-imgfmt-mng -thread -no-stl -no-xinerama -no-g++-exceptions -release -xft -no-open-gl

Zo compileer ik Qt en dat werkt best. Sommige opties zijn wel overbodig (zo staat -thread standaard al aan), maar het geheel werkt goed.

• saviour
  • Niet online
Hmm, ik had nu die opties gedaan die op de KDE site stonden, en nog een aantal meer. Welke precies weet ik niet meer, maar het werkt nu wel :D
Pagina: 1