Toon posts:

[WIN2000 SBS SERV] Eigen website niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een netwerk met Windows 2000 SBS Server (Win 2000 Server + ISA + Exhange + SQL). Het netwerk draait ok, we kunnen van buitenaf onze IIS benaderen en we kunnen van binnenuit via de SDSL het net op.

Nu is er alleen een probleem : we kunnen onze eigen website die extern gehost is, niet benaderen. De domeinnaam is natuurlijk dezelfde als ons interne netwerk, daar zit volgens mij ook het probleem. Alleen heeft het vorige week nog gewerkt, en zonder enige wijziging werkt het niet meer. De host file staat al wel juist ingesteld, met het ip-adres van onze website, met TRACERT kan ik er nl. wel naar toe komen (op de server, niet op de clients).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

kijk je DNS Settings is na

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 14:28 schreef McMiGHtY het volgende:
kijk je DNS Settings is na
Zou je, indien mogelijk, iets specifieker willen zijn? ThanX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
maar waar hosten jullie die site nou? extern of op 't netwerk?

en als je alleen 't IP van de website intikt, werkt 't dan wel?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 14:33 schreef Flat© het volgende:
maar waar hosten jullie die site nou? extern of op 't netwerk?

en als je alleen 't IP van de website intikt, werkt 't dan wel?
Extern, als ik het ip adres intyp, dan werkt dit ook niet, niet op de clients en ook niet op de Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Op zondag 24 februari 2002 14:30 schreef MeneerPeer het volgende:

[..]

Zou je, indien mogelijk, iets specifieker willen zijn? ThanX
volgens mij gaat je dat wel lukken hoor met een beetje zoek werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 14:38 schreef MeneerPeer het volgende:
Extern, als ik het ip adres intyp, dan werkt dit ook niet, niet op de clients en ook niet op de Server.
Als je www.onsdomein.nl intikt dan gaat de machine niet op zoek naar de naam, maar naar het bijbehorende ip adres. Die naam is er slechts voor jouw gemak. De tabel waar die combinatie www.onsdomein.nl en het ip adres instaan heet DNS. Als je zelf DNS draaid kan de verwijzing verkeerd staan. Als je DNS van je ISP afkomt, zou het geen probleem moeten zijn. Aangezien het zelfs niet werkt als je het ip adres in je browser intikt, zit er ergens in je netwerk een verkeerde verwijzing van www.onsdomein.nl naar ip x.x.x.x
Vandaar die vraag een paar posts eerder om in je eigen dns te kijken. Die DNS kan soms automatisch gevuld worden met bepaalde win2k instellingen. Open op de server "Administartive tools" dan dns en kijk of er een "hosts" vermelding staat met het webadres. Zo ja, weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DNS gecontroleerd, maar er staat geen host m.b.t. ons domein in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet wel een host aanmaken.
maak een host www aan met het externe ip van je website.
Je kan hier achter komen door op een pc die de dns instellingen van je provider heeft "ping www.mijndomein.nl" te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06-2024
Op zondag 24 februari 2002 14:20 schreef MeneerPeer het volgende:
De domeinnaam is natuurlijk dezelfde als ons interne netwerk, daar zit volgens mij ook het probleem.
Inderdaad, je DNS server gaat bij zichzelf kijken of er een www record bestaat wat jij dus niet hebt aangemaakt en gaat vervolgens niet naar een andere dns server kijken omdat hij de authoritive is voor dat domein dat heb zelf zo ingesteld.

daarom ook beter domein.local ofzo gebruiken dan heb je dat probleem Nooit.

zet in je DNS handmatig een host record met het ip van je externe server dan kun je hem wel weer gewoon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn DNS een host aangemaakt bij Forward Lookup Zones, en de website is nog steeds niet toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ok je geeft aan dat je vanaf de server zelf al niet de website kan oproepen. Dat is natuurlijk erg vreemd, want op de server zelf gebruik je gewoon de DNS van je provider! (of je hebt op de server zelf ook een proxy server opgegeven).
Het probleem zit hem waarschijnlijk in ISA server. je hebt nu je local DNS aangepast je moet alleen ervoor zorgen dat ISA server geen caching meer doet voor jouw domeinnaam.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle instellingen van de ISA server nogmaals na gelopen, de DNS gecontroleerd en de hostfile aangepast. Maar het wil nog steeds niet lukken. Kan iemand misschien nog een helpende hand toe reiken?

Ik probeer ondertussen via www.technet.com wat te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zoals gezegd: www host toevoegen in je DNS server bij de zone eigendomein.nl

Sim-pel

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem maar ik wil gewoon nix met dat hele ge*** met DNS te maken hebben. Ik hoef geen DNS te draaien hier...

M'n SBS 2000 is webserver, op deze server kan ik wel kijken naar http://localhost, maar niet naar m'n site(http://www.mnsite.nl) Ik kan op de clients wel naar tweakers, maar op m'n server niet.

Kan iemand misschien aangeven waar dit hem in zit en hoe ik eraf kom? Ik wil er heus wat voor doen maar een antwoord als "volgens mij gaat je dat wel lukken hoor met een beetje zoek werk " wordt ik alleen maar nog sacharijniger van....

Wat ik het liefste heb is dus alle DNS zut doorsturen naar m'n ISP zodat ik er hier nix mee te maken heb.... Tnx!

----

ps. dat http://www.mnsite.nl bestaat is niet meer dan toeval, niet van mij in ieder geval :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 21:10 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben geholpen op irc door tweakers geholpen, ele bedankt!

http://www.sometips.com/tips/microsoft/221.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daarvoor kick je zo'n topic omhoog :?

Move NT + slot

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.