DWG (Autocad) bestand van 45 Mb converteren

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik wil dus een vector bestand (in DWG) formaat converteren naar een JPG, en dat in Autocad 2002. Het probleem is dat ik alleen kleine stukjes van dat bestand kan converteren of exporteren, maar dan gaat er ook veel detail verloren. Er staan in dat bestand nl. perceelnummers, maar die kun je niet meer lezen in de JPG.

Zijn er Autocad Goeroe's onder de tweakers ? :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Tacoos

i am i

Leg nog eens wat duidelijker uit wat nou het probleem is :?
Hoezo kun je alleen kleine stukjes tegelijk doen?

Als het niet perse in jpg hoeft, kun je converteren naar wmf, wat ook een vector formaat is.
Dit is in ieder geval prima te lezen op windows systemen en omdat 't vector is gaan er geen details verloren bij vergroten/verkleinen.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op zondag 24 februari 2002 16:10 schreef Tacoos het volgende:
Leg nog eens wat duidelijker uit wat nou het probleem is :?
Hoezo kun je alleen kleine stukjes tegelijk doen?

Als het niet perse in jpg hoeft, kun je converteren naar wmf, wat ook een vector formaat is.
Dit is in ieder geval prima te lezen op windows systemen en omdat 't vector is gaan er geen details verloren bij vergroten/verkleinen.
Het probleem is dat het dwg bestand veel geheugen vraagt bij openen, en omdat dit in een terminal server omgeving gebeurt wil ik dat niet. Ik zal eens kijken naar dat wmf formaat. :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

wmf gebruikt ook veel geheugen om het te converteren!

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Minder geheugengebruik dan een vectortekening zal je niet kunnen krijgen als je alle details wilt bewaren...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18697

Beetje laat mischien maar is de autocad file wel echt zo groot, of is er gewoon bras getekend? Soms krijgen mensen het voor elkaar om hatch te exploderen, dan zal ook je tekening bestand grote exploderen.

Verder bestaat er een printerdriver doc2pic, waarmee je een mooie tiffile kan uitspugen, dit is een zwartwit file, welke absoluuut niet groot word. Bijvoorbeeld een A4tje met redelijk wat detail wordt dan 50 KB op een resolutie van 300 DPI, dus alle details blijven zichtbaar.
Pagina: 1