Toon posts:

[ADSL] xs4all of zonnet

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik wil ADSL nemen.
Nu zit ik te twijfelen tussen xs4all basis of Zonnet Breedband Plus.

Zonnet is dus ietsjes sneller, maar kan iemand mij vertellen of ze ook echt sneller zijn en hoe het zit met hun fair user policy?

Wat is jullie mening hierover?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn ervaringen met zonnet(gratis inbel account) zijn niet al te best. Vooral de mail is erg brak :(. Ik heb gehoord dat de mail van het breedband abbonnemnet niet veel beter is. Met de snelheid daarentegen schijnt het wel goed te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om zelf een linux bakkie op te zetten.

Nog een vraagje. Zou ik een domeinnaam aan kunnen vragen op het ip dat ik toegewezen krijg door bijvoorbeeld xs4all of zonnet?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zondag 24 februari 2002 14:22 schreef Infinity het volgende:
Ik ben van plan om zelf een linux bakkie op te zetten.

Nog een vraagje. Zou ik een domeinnaam aan kunnen vragen op het ip dat ik toegewezen krijg door bijvoorbeeld xs4all of zonnet?
Je mag bij beide providers een server opzetten en je kunt uiteraard altijd een DNS-naam naar je statische IP-adres laten verwijzen. Daarvoor kun je gebruik maken van de service van GraniteCanyon of DynDNS.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik zou xs4all nemen. Mede omdat er vriendelijke mensen werken die veel van adsl weten.

Misschien een provider van bbned overwegen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 14:40 schreef Tuxus het volgende:
Ik zou xs4all nemen. Mede omdat er vriendelijke mensen werken die veel van adsl weten.

Misschien een provider van bbned overwegen :?
Wat bedoel je met een provider van bbnet overwegen?

Verwijderd

Nou bijvoorbeeld http://www.cistron.nl

Die bied meer aan voor dezelfde prijs :)

Ze zijn ook minder afhankelijk van de KPN wat ik persoonlijk fijner vind :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 14:46 schreef Tuxus het volgende:
Nou bijvoorbeeld http://www.cistron.nl

Die bied meer aan voor dezelfde prijs :)

Ze zijn ook minder afhankelijk van de KPN wat ik persoonlijk fijner vind :)
Jah maar hier heb ik een datalimiet van 10Gig, das ook niet alles :(

Verwijderd

Das dan weer een nadeel. Ik heb gehoord dat Cistron de komende maanden de scripts niet heeft om dat te checken :)

Verwijderd

Ik zou kiezen voor xs4all. Goede service, weten waar ze het over hebben enz. Ik heb ooit geprobeerd met zon in te bellen, is me nooit gelukt. Vandaar. Zelf heb ik xs4all opgezegd, vanwege de prijsverhoging van die K*T :r l:( KPN. Vond het erg jammer dat ik bij xs4all wegging, maar ik krijg als het goed is binnen twee weken mijn Cistron MAXX aansluiting :9~ Dan is het pas echt feest :9

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
neem zonnet :)

ik heb het zelf, ben 100% tevreden, haal al 6 maanden lang volledige bandbreedte en binnekort dus 768/128 :)

ik hoor niks van mijn downloaden waar ik nogal enthousiast in te werk ga, server toegestaan, meerdere computers toegestaan, duidelijk dacht ik zo ;)

Verwijderd

Hangt ervan af wat je kiest.

Zonnet variant met versatel
of
Zonnet variant met mxstream

Als je voor verstatel kiest idd zon. Als je voor mxstream kiest dan xs4all :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
ik zou planet nemen ;)

maarja... dat is puur omdat ik nu zelf planet heb en het me uitstekend bevalt...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Nu is Planet wel goed ja. Wil je daarintegen opzeggen, dan gaan ze je heel erg tegen werken.

Xs4all staat daar minder bekend om dus daarom zou ik toegangvooriedereen nemen :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 24 februari 2002 17:30 schreef Tampie2000 het volgende:
ik zou planet nemen ;)
Waarom zou iemand Planet willen nemen? De Planet-mailservers zijn relatief vaak down en ook de newsserver van Planet is niet echt geweldig. Bovendien hoor ik redelijk vaak negatieve ervaringen met de helpdesk van Planet. Verder krijg je als user van Planet maar 25MB webspace (ipv 50MB bij XS4All).

Bovendien wilde Planet mij geen indicatie geven van wat men bedoelt met hun FUP. Op de vraag 'is structureel 30GB per maand gebruiken toegestaan?' weigerden ze antwoord te geven, terwijl XS4All eerlijk zei dat je pas wat te horen krijgt als je structureel boven de 50 à 60GB uitkomt én als de algehele snelheid van je centrale niet meer acceptabel is.

Maar goed, als je de kortingen die Planet wel geeft en XS4All niet, erg belangrijk vindt cq nodig hebt, ga dan maar vrolijk naar Planet. Maar dan niet komen klagen over de service :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Sluit ik me 100% bij aan. Wil je service dan kies je xs4all, wil je daarintegen een goedkope abo dan kies je planet.

Planet helpdesk zitten natuurlijk ook wel goede mensen, maar heel veel weten niet waar ze over praten.

Bij ons had Planet Internet een adsl order van 18-12-2000 naar kpn gestuurd terwijl het de bedoeling was dat er een veel recentere order verstuurd had moeten worden voor annulering.

Dat soorten fouten maakt planet nogal vaak :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
Op zondag 24 februari 2002 17:39 schreef intoxicated het volgende:

[..]
dat zijn dus jouw ervaringen, feit is dat ik al ongeveer een jaar lang ADSL bij planet heb, en nog nooit de helpdesk nodig heb gehad...

mailserver vaak down? niet als ik mijn mail ophaal....
newsserver slecht? gebruik ik niet...
en die FUP? ik zit hoogstens op 6 gig per maand, dus dat zal geen probleem geven.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 24 februari 2002 17:47 schreef Tampie2000 het volgende:
mailserver vaak down? niet als ik mijn mail ophaal....
newsserver slecht? gebruik ik niet...
en die FUP? ik zit hoogstens op 6 gig per maand, dus dat zal geen probleem geven.
Tsja, over de eerste 2 punten ga ik verder niet oordelen, omdat 'infinity' niet zegt of hij het wel of niet nodig gaat hebben, maar hij geeft al wel aan dat 10GB traffic al niet genoeg is. Dus als Planet daar geen uitsluitsel over wil geven zou dat reden genoeg moeten zijn om dus niet naar Planet te gaan.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid :P

Of ik neem xs4all basis (MxStream)
Of ik neem zonnet breedband plus (Versatel)

En Cartman!, wat versta jij onder "Enthausiast te werk gaan..."?

Na de reacties tot dus ver doorgelezen te hebben, denk ik dat ik voor zonnet ga....

Verwijderd

Ik denk zon gigabytje of 20 á 30

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 20:00 schreef Infinity het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid :P

Of ik neem xs4all basis (MxStream)
Of ik neem zonnet breedband plus (Versatel)

En Cartman!, wat versta jij onder "Enthausiast te werk gaan..."?

Na de reacties tot dus ver doorgelezen te hebben, denk ik dat ik voor zonnet ga....
Tot nu toe is 22 gig het hoogste wat ik heb gehaald bij zonnet(versatel) en dat met een limiet van 10 GIG per maand :?

Verwijderd

Het probleem met Zonnet is is dat je het password van je router niet krijgt. Best wel een *** actie op zich. Als je dan een port door wilt mappen ofzo moet je de klantenservice bellen. :r

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:10

Nitai

Live the life you love.

Hoe snel was je aangesloten op die Zonnet Breedband Plus vanaf het moment dat je je order had opgestuurd?

Ik heb me er ook voor aangemeld namelijk :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• jadjong
  • Niet online
5 weken.

edit- numlock stond uit -edit

• Cartman!
  • Niet online
het duurde totaal iets van 4 weken bij mij, maar dat is incl. het aanleggen van een lijn door KPN (wat trouwens volledig door Versatel werd vergoed). En het klaarmaken van de lijn voor DSL door KPN, de dingen via Zon en Versatel gingen erg snel en zonder problemen :)

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Op zondag 24 februari 2002 14:17 schreef Infinity het volgende:
Beste mede tweakers,

Ik wil ADSL nemen.
Nu zit ik te twijfelen tussen xs4all basis of Zonnet Breedband Plus.

Zonnet is dus ietsjes sneller, maar kan iemand mij vertellen of ze ook echt sneller zijn en hoe het zit met hun fair user policy?

Wat is jullie mening hierover?
Persoonlijk vind ik zonnet nogal :r
Ik heb zelf thuis XS4ALL en daar krijg je leuke extra's bij :)
Je kan je hostname veranderen.
Extra pop3 bakken maken + aliassen
IPv6 (mis/ge)bruiken
XS op 2 Linux shells (Geen backgrounds)
XS4ALL heeft een Fair Use policy maar als je 24/7 met je max download een maand lang is er nog niks aan de hand :)
iig bij mijn basic accountje niet

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• Cartman!
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 14:10 schreef DaTLS het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik zonnet nogal :r
Ik heb zelf thuis XS4ALL en daar krijg je leuke extra's bij :)
Je kan je hostname veranderen.
Extra pop3 bakken maken + aliassen
IPv6 (mis/ge)bruiken
XS op 2 Linux shells (Geen backgrounds)
XS4ALL heeft een Fair Use policy maar als je 24/7 met je max download een maand lang is er nog niks aan de hand :)
iig bij mijn basic accountje niet
waarom vind je zonnet :r ?????

ik wil graag een goede reden en goede argumenten, iets wat je niet hebt kun je niet beoordelen....

Verwijderd

Hier nog een ervaring van iemand.

[topic=422016/1/25]

Zelf heb ik alleen ervaring met het inbelaccount en dat werkte hartstikke goed, had nooit een helpdesk nodig.

• Cartman!
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 14:39 schreef achappey het volgende:
Hier nog een ervaring van iemand.

[topic=422016/1/25]

Zelf heb ik alleen ervaring met het inbelaccount en dat werkte hartstikke goed, had nooit een helpdesk nodig.
dat ben ik ;)

en ik ben verder zeer tevreden, dat wel, tis alleen die helpdesk zoals ik al eerder zei, voor de rest niks met zon zelf te maken ;)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 14:44 schreef Cartman! het volgende:

[..]

dat ben ik ;)

en ik ben verder zeer tevreden, dat wel, tis alleen die helpdesk zoals ik al eerder zei, voor de rest niks met zon zelf te maken ;)
Nee, eigenlijk moet je gewoon Zonnet zo gek krijgen dat ze jou het wachtwoord geven. Beetje raar dat ze dat niet doen nl. Maar komt denk ik om te voorkomen dat mensen zelf gaan lopen klooien thuis ofzo.

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 16:35 schreef achappey het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk moet je gewoon Zonnet zo gek krijgen dat ze jou het wachtwoord geven. Beetje raar dat ze dat niet doen nl. Maar komt denk ik om te voorkomen dat mensen zelf gaan lopen klooien thuis ofzo.
Ja en dat daarna de TD van zonnet de problemen op kan lossen. Die mensen moeten ook betaald worden, en als jij dan de hele dag belt van "hij doet het niet meer" dan is dat een dure grap.

Maar zoals bij Demon kan je een vrijwaaringsverklaring tekenen, Helaas is dit niet het geval bij Zon.

Oplossing is alle poorten te laten forwarden naar 192.168.1.2 en daar een eigen router achter zetten.
Hiermee maak je van de Arescomm router een modem.

Verwijderd

Waarom zou Zon die vrijwaringsverklaring niet gebruiken dan? Is toch wel zo handig. Heb je aan de ene kant die gebruikers niet die het wel snappen en gewoon dingen willen doen ermee en aan de andere kant niet die zeikende gebruikers die hun config om zeep geholpen heeft.

• Cartman!
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 17:20 schreef jadjong het volgende:

[..]

Ja en dat daarna de TD van zonnet de problemen op kan lossen. Die mensen moeten ook betaald worden, en als jij dan de hele dag belt van "hij doet het niet meer" dan is dat een dure grap.

Maar zoals bij Demon kan je een vrijwaaringsverklaring tekenen, Helaas is dit niet het geval bij Zon.

Oplossing is alle poorten te laten forwarden naar 192.168.1.2 en daar een eigen router achter zetten.
Hiermee maak je van de Arescomm router een modem.
dat heb ik dus ook gedaan :)

werkt perfecto de luxe *D

ik geef ze wel gelijk, als je niet snapt wat je doet dan vern**k je het al snel ;(

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zit eigenlijk met het zelfde dillema.
Hoe zijn de nieuwsgroepen van zonnet, waarschijnlijk lang niet zo goed als die bij XS4ALL, maar staan er evengoed leuke dingen?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:56

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Ik heb sinds anderhalve maand ADSL basic van XS4all, ik heb het op 14 maart jl. aangevraagd op de xs4all site, en 30 maart kon ik internetten dmv ADSL :)..

Verder ken je idd 24/7 downloaden met de max. snelheid, (geen gezeur dus over dataverkeer :)), ook krijg je er 50 mb webspace bij met 5 gig dataverkeer voor je site. :) kortom, ik zou voor XS4all gaan :)

edit: GoT ken bepaalde tekens niet aan :D œ bijv. :O

www.google.nl

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 15 mei 2002 10:27 schreef hjs het volgende:
Ik zit eigenlijk met het zelfde dillema.
Hoe zijn de nieuwsgroepen van zonnet, waarschijnlijk lang niet zo goed als die bij XS4ALL, maar staan er evengoed leuke dingen?
bij xs4all zijn de nieuwsgroepen gewoon beter ... de berichten in de binairies :9 blijven gewoon lang staan...

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 15:09 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

bij xs4all zijn de nieuwsgroepen gewoon beter ... de berichten in de binairies :9 blijven gewoon lang staan...
:9 idd

minstens 3-4 dagen

hjs: xs4all heeft een van de grootste newsserver van de wereld..37 duizend nieuwsgroepen

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 15 mei 2002 15:53 schreef isdnsux het volgende:

[..]

minstens 3-4 dagen

hjs: xs4all heeft een van de grootste newsserver van de wereld..37 duizend nieuwsgroepen
Dat weet ik, maar 50% sneller internet is ook wel aardig natuurlijk, en als de newsgroepen van zonnet ook redelijk zijn. En xs4all is nog steeds mxstream (gevoelsmatig heb ik wat tegen de kpn), ik weet dat ze bezig zijn met bbnet, maar de proef is 3 maanden verlengd en waarschijnlijk worden het alleen de snelle abbonnementen welke ze gaan aanbieden, en snel = duur.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 15 mei 2002 15:53 schreef isdnsux het volgende:

[..]

minstens 3-4 dagen

Bij Xs4all blijft het meestal zo'n 7 dagen staan. En dan is 99,9% ook nog eens compleet, geen gezeik met missende en corrupte files dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 14:43
Neem xs4all werkt perfect staat hier 24/7 aan een veel data verkeer nog nooit gezeur gehad en perfecte service bij de helpdesk

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik vraag maar gewoon een gratis accountje inbel accountje aan bij zonnet, download grabit en ga zelf maar eens kijken of het wat is bij zonnet.

Die 50% meer download snelheid trekt me toch zeer.

• hjs
  • Niet online

hjs

Toevallig heeft mijn vader een inbel account bij xs4all
als ik nu zijn account leen, kan ik dan mbv van mijn zonnet adsl account bij de news-server van xs4all ?

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-07 10:18

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ja, Ik heb Planet ADSL en gebruik een XS4ALL account om USENET te gebruiken. XS4ALL is net even iets beter dan Planet.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 16 mei 2002 16:08 schreef hjs het volgende:
als ik nu zijn account leen, kan ik dan mbv van mijn zonnet adsl account bij de news-server van xs4all ?
Dat kan perfect...

moet je eens kijken hoeveel gasten van @home dat doen :)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 16:08 schreef hjs het volgende:
je hoeft het geeneens te lenen...als jij met nieuwsgrooepen bezig bent, kan hij nog steeds inbellen...

Verwijderd

Of wanadoo BASIC.... krijg je 2 maanden gratis abonnement.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

en that's it ;)

www.google.nl

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:10

Nitai

Live the life you love.

Ik heb inmiddels al een maandje Zon Breedband Plus via Versatel, en ik moet zeggen dat het UITSTEKEND bevalt.

Goede downloadsnelheden, en nog nooit uit de lucht geweest.

petje af hoor. Zeer zeker een aanrader.

We hebben ook ADSL via Xs4ALL aan het werk, is wel een snellere verbinding, maar daar hebben we dus ook nooit klachten over. Dus ze zijn eigenlijk beide goed. Aan jouw de keus.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

ook ik ben tot nu toe zeer tevreden over zonnet/versatel. Ik ben met mijn getweekte modem overgestapt. Binnen 3 weken was ik online en ik hoefde alleen mijn gebruikersgegevens in het modem te wijzigen (gewoon oude instellingen mxstream dus). Toen bleek dat de snelheid niet optimaal was kreeg ik kostenloos een router te leen. Het alcatelprobleem is inmiddels opgespoort en binnenkort kan ik gewoon met mijn alcatel+ weer het net op met 768 kbs.
Dit is in ieder geval service welke ik nog nooit van planet heb gezien. Zonnet: top!
Pagina: 1