zip drive probleem

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
ik hen een zipdrive van 250 mb maar daar staat bij scsi is het mogelijk om hem op een parallel poort te zetten of ben ik genoodzaakt om een scsi apdapter te kopen.
en heeft deze drive ook nog het probleem van de klik des doods??

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Wat die klik des doods betreft: het is mogelijk dat je ermee te maken krijgt. Ik heb zelf twee Zip-drives gehad: de eerste begaf het na een maand (inderdaad, de klik...), de tweede werkt al bijna vijf jaar zonder problemen.

En volgens mij kun je een SCSI-drive niet op de parallelle poort aansluiten, dus heb je idd een SCSI-controller nodig.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Een interne ZIP drive is normaal gesproken gewoon een IDE apparaat. Soms zijn er programmaatjes en delen van Windhoos die om een of andere reden denken dat het een SCSI apparaat is. Kijk je dan verder dan zul je zien dat er gewoon een IOMEGA ZIP gerapporteerd wordt.
Er is een speciale draagbare versie voor de parralellepoort. Je kan dan gemakkelijk met je ZIP bij anderen bestanden overnemen en/of overzetten e.d.
Heb hier thuis bijna vijf jaar twee interne ZIPdrives zonder problemen in gebruik. Er is tot nu toe één ZIPdisk defect geraakt.

• Ferdo

Ferdo

Op zondag 24 februari 2002 14:53 schreef klausewitz het volgende:
(..)Er is een speciale draagbare versie voor de parralellepoort.(..)
Én een draagbare versie in SCSI-uitvoerig: http://www.iomega.com/zip/products/scsi100_250.html
Info over de parallelle versie: http://www.iomega.com/zip/products/par100_250.html

Het klopt wel dat de parallelle versie door Windows ook als SCSI-apparaat wordt gezien, maar de bovenstaande uitvoering is dus écht een SCSI-apparaat.

Audioscrobbler profile

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
maar werken deze ook probleemloos onder win xp of niet, en wat voor scsi kaart heb ik daar voor nodig er zijn denk ik veel soorten en maten ik heb nl. nog nooit met scsi gewerkt

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Mentalist
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

Op zondag 24 februari 2002 17:08 schreef mr.loepie het volgende:
maar werken deze ook probleemloos onder win xp of niet, en wat voor scsi kaart heb ik daar voor nodig er zijn denk ik veel soorten en maten ik heb nl. nog nooit met scsi gewerkt
Om te beginnen, hoeveel pins?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
de kabel past wel in de printer poort dus hoeveel pins dat is weet ik zo niet.

• Mentalist
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

Op zondag 24 februari 2002 17:21 schreef mr.loepie het volgende:
de kabel past wel in de printer poort dus hoeveel pins dat is weet ik zo niet.
Is het zo'n kabel die in de kant van de printer past?

Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/centronics.gif

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 07:52

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nope, het is gewoon een 25pins scsi aansluiting, dezelfde als je parralelle poort, maar als je die 2 met elkaar verbind mol je waarschijnlijk drive + mobo... Maar er zijn gewoon verloopkabels te koop, dus koop het goedkoopste scsi kaartje dat je kunt vinden, en dan een kabel die ertussen past...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 09:45
nee, het is een 25pins aansluiting net als parallel, maar dan weet je nog niks. De scsi versie heeft ook een 25pins apple connector en je raad het al, das dezelfde formaat als parallel. kijk eens op de stikker aan de onderkant. daar staat meetal wel een type.

• Ferdo

Ferdo

Op zondag 24 februari 2002 17:08 schreef mr.loepie het volgende:
Ze werken probleemloos onder XP. De drivers zijn met het OS meegeleverd. Zie ook: http://www.iomega.com/support/documents/11113.html

Audioscrobbler profile

Pagina: 1