Toon posts:

Analyse:Hangend systeem bij lezen data cd-rom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Misschien is er iemand die me hierbij wat tips of advies kan geven aangezien ik zelf niet zo'n held met computers ben. This is what happened:

De computer loopt vast op hardware detecteren. Resetten lukt niet dus ik haal de stroom eraf. Daarna blijkt de voeding te zijn gestorven. Dus maar een nieuwe voeding geinstalleerd. Sinds dat de nieuwe voeding is geinstalleerd werkt alles prima. Echter als ik van de cd-rom data wil lezen hangt het systeem keer op keer. Vanuit windows 98 als wel DOS. De cd-rom werkt ok, is gecheckt, harde schijf is ook ok, is ook gecheckt. Alle IDE kabels zijn ok, is gecheckt. Muziek cd's kunnen wel gewoon worden afgespeeld. Maar bij het uitvoeren van data op de cd-rom loopt het systeem dus vast. Ik heb geen idee waarin ik het nog moet zoeken dus misschien dat iemand hier advies of tips heeft?
Bij voorbaat alvast dank!

PS: Het gaat om een AMD k-6 300.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

pak eens een andere cdrom en probeer 't daarmee ... werkt 't dan niet is er iets niet goed met je mobo |wel vaag probleem trouwens |

suc6 !

pc | server | laptop | pda

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat voor een mobo. heb je? Het is wel een heel raar probleem btw, op het eerste moment dacht ik aan de IDE-Controller maar dan is het nog heel raar m.b.t. die voeding-troubles.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:01
Je moederbord (ide) drivers opnieuw geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hey. Yep andere cdrom heb ik geprobeerd. Daarmee gebeurt precies hetzelfde. Ik weet niet precies wel moederbord het is, waar kan ik dat zien? Maar ja het lijkt inderdaad een moederbord probleem, misschien dat het moederbord een elektrische schok heeft gekregen?

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op zondag 24 februari 2002 12:57 schreef Kazzie het volgende:
Hey. Yep andere cdrom heb ik geprobeerd. Daarmee gebeurt precies hetzelfde. Ik weet niet precies wel moederbord het is, waar kan ik dat zien? Maar ja het lijkt inderdaad een moederbord probleem, misschien dat het moederbord een elektrische schok heeft gekregen?
weet ik niet want 't is wel heeeeel raaar die ie wel audio leest .....

pc | server | laptop | pda

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
heb je 't nou met een andere cd-rom of een ander cd-rom-speler geprobeerd?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het met een andere cdrom geprobeerd. Zelfde probleem, zogauw als de pc iets moet uitvoeren vanaf de cdrom loopt het systeem vast... Het lijkt er op dat het een probleem is met de IDE controller of zo...

Verwijderd

lijkt me een zaakje voeding defect of very very brak....

(A) prob begon nadat je een voeding had gewisseld (B) ligt niet aan verdere HW (hebbie nl gecheckt) dus zou eens terug gaan voor een nieuwe voeding...
Pagina: 1