Toon posts:

BIOS Update MSI K7T266 Pro 2 RU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het hier boven genoemde mobo.
Nu is er op de MSI site een nieuwe bios uit (3.40)
Maar ik krijg hem niet geinstaleerd.

HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE????

Als hij het programma'tje start, verschijnt er een zwart "command" window en verdwijnt weer heel snel, er gebeurt dus niks. (de bios protection staat op disable)

Ik run dit programma "live" van internet uit winXP.

Verwijderd

ik heb geen ervaring met live-update vanuit windows. wat ik altijd doe is opstarten met een diskette zonder allerlei troep (himem en zo) en dan runnen vanaf de HD. succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik winXP heb met NTFS patitie's dus kan niet gewoon in dos komen. kan alleen windows starten met alleen dos promt, als ik dan het prgramma'tje run verschijnt er een scherm met allemaal instellingen ??? waar ik liever niet aan kom. hoe het flashe nu werkt is voor mij een raadsel, ik wel van alles voorbij zien komen. en volgens mij stond er ook zo iets van dat me bios om beveiligd is tegen schrijven (kan dit???) zo ja, hoe zet je dat uit??

HEEFT ER VERDER NOG MENSEN ERVARING MET LIVE UPDATE VAN MSI??

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

je moet het gewoon ff doen via een bootdisk, is makkelijkst en in een minuut klaar.

oude bootdisk nemen van winME of win98 oid. ( of downen :P ) en daar overheen de bestanden die je download van MSI unzippen. Rebooten, disk zijn werk laten doen, rebooten --> klaar ;)

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik heb windows XP met NTFS PARTITIES, oftewel, kan niet overweg met dos!!! dus een dos opstart disk van win 9X oid, heeft geen nut want die kan geen NTFS benaderen. (beetje jammer, ook klote voor je netwerk, maar dat is weer een ander verhaal)

En als ik windows opstart (F8) met windows dospromt, en dan het programma run, kom ik in een window van dat programma waar ik van alles kan aanklikken veranderen en zo, maar ken het programma niet dus weet niet wat ik moet doen, en aangezien het voor een bios flash is wil ik liever geen risco lopen.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
Live-update ging bij mij prima, ik had dan zelf wel gewoon fat partities, maar dit moet niks uitmaken lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
moest jij nog iets wijzigen in je bios voordat hij ging update

• THxZ0NE
Ik heb gewoon de defaults geladen toch voor de zekerheid.
Het programmaatje geinstalleerd, en toen moest hij dingen updaten.
En ik moest ook een paar keer rebooten voor het programaatje, toen dat gebeurt was ging hij het overschrijven, toen moest ik rebooten en voila klaar was het.
Ik heb dan wel een Msi K7T Turbo maar de live-update komt op hetzelfde neer.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het programma'tje start vanuit winXP zie ik alleen "this is a via chipset" en valt weer terug.

SNAP ER NIETS VAN

• THxZ0NE
Heb je die van de cd-rom of van msi zelf gedownload?

Verwijderd

Topicstarter
MSI Live update (internet dus)

Verwijderd

Topicstarter
Run jij ook het programma'tje "AMIFlh" ?

• THxZ0NE
Ik heb alleen het proggie Live Update gedraait, en alle andere programma's die ik op dat moment draaide uitgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je er geen normaal programma'tje voor, voor windows zoals bij ASUS?? dat werkt teminsten.

• THxZ0NE
En gewoon zonder live-update dus alleen de file runnen?

Verwijderd

Topicstarter
ik rin dan het bestand "AMIFlh" en kom dan in een dospromt scherm terecht waar ik allerlei instellingen kan doen, maar wat???

is het mogelijk dat je bios tegen schrijven beveiligd is??
zo ja, hoe krijg ik dat uit??

Verwijderd

Topicstarter
ALLES STAAT OP DEFAULTS, EN IK KRIJG DAT KUT!!! DING NIET GEFLASHT, wordt gek van dat ding.

Verwijderd

Gewoon de BIOS downloaden.... Uit laten pakken naar een bootable diskette. Op de bootable diskette wordt o.a. een autoexec.bat, een flashprogramma en de BIOSfile, gezet die het hele flashen voor je regelt.
Dus computer aanzetten met deze flop in de drive en domweg afwachten tot je PC weer opnieuw opstart....

Simpeler kan echt niet.....

Edit: Dit is mijn ervaring met de DIT bord. 'k heb alleen geen bord met RAID

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude Win98 disk, maar die boot disk staat helemaal vol.

en heb van die KUT NTFS PARTITIES dus kan geen gewone opstart disk maken voor dos.

maar moet ik het gewoon uitpakken op a: en gaat dan de rest vanzelf????

Ik snap trouwens ook niet waarom hij het niet met live update doet, dat ASUS boord wat ik had, had een speciaal programma'tje voor update en dan zag je teminsten wat er gebeurd, dit is echt een klote manier van update (als het niet gewoon werkt)

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat maakt het nou uit dat je NTFS partities hebt?
Je boot van flop naar DOS. Op die flop staan DOS, je flashprogramma en je nieuwe BIOS. daar heb je die harde schijf helemaal niet voor nodig.

Ik heb al jaren alleen maar NTFS partities en dat heeft mij nog nooit belet van BIOS flashen.

Haal trouwens even die DrDOS bootflop op www.bootdisk.com, die heeft alles wat je nodig hebt. En vooral; geen overbodige troep als memory en CD drivers.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 15:43 schreef janpietklaas het volgende:

en heb van die KUT NTFS PARTITIES dus kan geen gewone opstart disk maken voor dos.

Ik snap trouwens ook niet waarom hij het niet met live update doet, dat ASUS boord wat ik had, had een speciaal programma'tje voor update en dan zag je teminsten wat er gebeurd, dit is echt een klote manier van update (als het niet gewoon werkt)
Dat met die NTFS partities maakt geen ene fuck uit. Gewoon in windows XP een willekeurige diskette formatteren in windows verkenner. Dan heb je ook de mogelijkheid om de systeembestanden te kopieren. Het enige wat je nodig hebt is dan command.com en verder de bestanden van de BIOS update die je download van internet en uitpakt op die diskette. Hup, diskette erin, wel in BIOS instellen dat 'ie als eerste van de diskettestation probeert te booten en verder wijst alles zichzelf wel hoor. Zo heb ik eergisteren de bios van mij MSI bord geupdate. Echt geen probleem, mijn zusje kan het ook doen, dus dan zou jij het ook moeten kunnen.

Verwijderd

Heb je geen kennis die een bootable dikette voor je kan maken waarnaar je de BIOS file kan uitpakken?

'k zou maar even een uurtje wat anders gaan doen.
Mischien dat je dan wat rustiger bent. Het lukt dan vast wel..... Volgens mij ben je nu gewoon pissig omdat het niet gaat zoals jij denkt dat het moet gaan.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:40
Op zondag 24 februari 2002 15:43 schreef janpietklaas het volgende:

dude, rustig maar. Dat jij NTFS hebt maakt helemaal geen hol uit. Een schijfje is altijd FAT ook al heb je je Hd al NTFS geformatteerd. gewoon bij www.bootdisk.com een win98 bootdisk downloaden(dit is legaal d8 ik). Dan download je de bios spul van de MSI site. Dan unzip je dat bios spul naar die bootdisk op a: Dan start je je pc opnieuw op met die bootdisk en voila klaar.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Wat je moet doen:

naar www.bootdisk.com gaan en daar een willekeurige Win98 bootlfop pakken
De image va'n de bootflop op floppy zetten
BIOS-image op dezelfde flop zetten samen met flashprog
Computer opnieuw opstarten en bij booten van flop op F5 drukken, zodat er geen troep geladen wordt.
BIOS-prog starten en flashen maar

Verwijderd

Van bootdisk.com kan wel goed, je hebt eigenlijk alleen maar de command.com file nodig en de bestanden van msi. Dus als er op de bootdisk meer bestanden zijn moet je natuurlijk wel altijd overschrijven als je dat spul op diskette uitpakt. In de autoexec.bat staat de hele statement die je moet uitvoeren voor het updaten van je bios.

Verwijderd

Volgens mij is tie nu een uurtje rusten. Wat een massa hulp voor iemand die pissig is! 't moest niet mogen (die Autodrop ). 'tja regenachtige, gure zondagmiddag. Jaren geleden had ik wat anders gedaan op zo'n zondagmiddag. Nu rest alleen de computer.

Verwijderd

Topicstarter
DAT SNAP IK OOK WEL!!!!

Alles op een rijtje:
-Update vanuit winXP lukt niet (????)
-toen zij iemand via dos met opstart schijf,
ik had toen dus mijn oude diskette doos opgegooid en vond daar een win98 boot disk. Als ik daar mee opstarte kon ik niet bij me HDD wat die is NTFS.
-Toen zij iemand zet die bestande op die disk, maar dit is zo'n officele win98 disk, dus helemaal vol.
-ik wist niet hoe je in XP zo'n disk maakte want "sys a:" commando werkt niet.

Nu heb ik in van een oud systeempje met win98 een boot disk gemaakt, en daar die bestande op gezet.

en eindelijk HET WERKT!!!

Iedereen met een NUTTIGE reactie BEDANKT

sluite maar deze topic.....

Verwijderd

Welterusten. Relax Babe...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:05 schreef klausewitz het volgende:
Volgens mij is tie nu een uurtje rusten. Wat een massa hulp voor iemand die pissig is! 't moest niet mogen (die Autodrop ). 'tja regenachtige, gure zondagmiddag. Jaren geleden had ik wat anders gedaan op zo'n zondagmiddag. Nu rest alleen de computer.
wat kalk jij nou weer voor onzin!!
wat zal jij doen als zo'n simpel live update niet werkt???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 16:19 schreef klausewitz het volgende:
Welterusten. Relax Babe...
Als je niks zinnigs te melden heb, HOU DAN GEWOON JE SMOEL DICHT, en geef iemand anders advies waar hij wel wat aan heeft.

THxZONE, bedankt.
Pagina: 1