Toon posts:

[redhat] Installer wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga me deze vakantie wagen aan Redhat. Ik had voor dat ik hier aan ging beginnen al mandrake geinstalleerd en dat liep veel te traag.

Vandaar dus nu Redhat. Het probleem is nu alleen dat als ik de cdrom er in doe dat die er niet vanaf boot. De Mandrake cd pakt die daarintegen echter wel.

Naar mijn weten is die cd van redhat wel bootable, daarom begrijp ik dus niet waarom het niet werkt.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zondag 24 februari 2002 12:14 schreef Tuxus het volgende:
Hallo,

Ik ga me deze vakantie wagen aan Redhat. Ik had voor dat ik hier aan ging beginnen al mandrake geinstalleerd en dat liep veel te traag.
Vakantie? Waar?
Vandaar dus nu Redhat. Het probleem is nu alleen dat als ik de cdrom er in doe dat die er niet vanaf boot. De Mandrake cd pakt die daarintegen echter wel.

Naar mijn weten is die cd van redhat wel bootable, daarom begrijp ik dus niet waarom het niet werkt.
Is de cd wel goed gebrand? Checksum controleren.

Anders niet van cd booten, dus bootflop maken vanaf cd.

Verwijderd

Topicstarter
Vakantie = voorjaarsvakantie. Ik heb tot volgende week maandag vakantie.

Bootflop gaat niet helpen omdat dat diskette station niet herkend wordt tijdens het booten :)

Verwijderd

Ja ik weet niet wat dit is met RedHat 7.2, maar ik heb dat idd ook een paar keer gehad vooral op Compaq machines. Echt vaag.
Anywayz je kan een boot diskette aanmaken! Op cd staan een paar .img bestanden, nou moet je geloof ik boot.img mbv rawrite even op diskette schrijven. En dan booten met die diskette. dat gaat helpen :9)

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals. Helaas werkt mijn flop niet op die computer :(

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zondag 24 februari 2002 12:19 schreef Tuxus het volgende:
Bootflop gaat niet helpen omdat dat diskette station niet herkend wordt tijdens het booten :)
Op zondag 24 februari 2002 12:33 schreef handymen het volgende:
Anywayz je kan een boot diskette aanmaken! Op cd staan een paar .img bestanden, nou moet je geloof ik boot.img mbv rawrite even op diskette schrijven. En dan booten met die diskette. dat gaat helpen :9)
:Z

BTW: zou je niet eens je fdd fixen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Jah daar ben ik vorig weekend al mee bezig geweest. Hoe ik die kabel ook stop hij doet het niet. Ik zal zometeen eens eeen andere floppy drive pakken en kijken of dat wil :)

Verwijderd

sorry niet goed gelezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Na drie floppy drives en drie kabels lukt het gewoon niet. Is er niet een cd rom die boot in dos met cd rom ondersteuning ?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Kunnen andere compu's wel starten van die CD?
Zo niet: CD brak.
Zo wel: compu brak. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een Aopen 48x speed ingestopt.

Mandrake cd er in: Werkt
Redhat er in: Werkt niet

Maar ik vind het raar want op deze computer boote die een paar weken geleden wel automatisch :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk anders eens naar loadlin...dan zou je eerst kunnen zorgen dat DOS erop staat en dan van daaruit de installer starten. Mocht je nog ergens een andere computer hebben rondslingeren dan kun je natuurlijk ook de schijf even daarin inbouwen en RH installeren, waarna je de schijf weer terugzet. Alleen even rekening houden met mountpoints, voor de rest zou dat geen probleem moeten zijn.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Van die schijf verhangen had ik ook al bedacht. Ik kwam alleen tot de conclusie dat ik dan verkeerde hardware geinstalleerd kreeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar. Die Installatie cd is gewoon brak :(

Ik moet ff wachten tot ik weer adsl heb maar dan onderneem ik een nieuwe poging.

Bedankt :)
Pagina: 1