[Ximian Evolution] Configuratie db niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Ik heb laatst ximian gnome geinstalleerd via de autoinstall, die stond uitgelegd op de gnome site.

En daarbij behoorde ook het programma evolution, maar nu wil hij niet opstarten? Ik krijg de volgende foutmelding :

Cannot initialize the Ximian Evolution Shell: Configuratiedatabase niet gevonden.

Ik ben nog maar net begonnen met linux ( Mandrake 8.1 ), en ik zou niet echt weten hoe ik deze foutmelding moet oplossen.

Iemand een idee?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ook wel eens gehad, maar reboot hielp toen geloof ik...

• Patrickvs
hmmmm... dit werkt niet bij mij

niemand anders nog dit probleem tegen gekomen? of zal ik alles in zijn geheel opnieuw moeten installeren?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 12:48 schreef -P@tRiCk- het volgende:
hmmmm... dit werkt niet bij mij

niemand anders nog dit probleem tegen gekomen? of zal ik alles in zijn geheel opnieuw moeten installeren?
pak ff de rpm van rpmfind.net (zoek op evolution en download de rpm van mandrake cooker, is de nieuwste versie en is gemakkelijk te installeren) je download gewoon de file en installeerd hem dan met:
rpm -ihv paketje.ix86.rpm

• Patrickvs
Op zondag 24 februari 2002 13:16 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

pak ff de rpm van rpmfind.net (zoek op evolution en download de rpm van mandrake cooker, is de nieuwste versie en is gemakkelijk te installeren) je download gewoon de file en installeerd hem dan met:
rpm -ihv paketje.ix86.rpm
Thnx... dit was de oplossing nu werkt het :)