Toon posts:

[php/mysql] zoekmachne

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu dus een normale zoekmachine gemaakt maar nu wil ik dus nog gaan maken dat men met meer opties kan zoeken. Dus bijv. Je zoek op naam en dan kan je ook nog bijv. aanvinken dat je mensen zoekt die ouder dan 20 zijn. En dan nog een paar aanvink opties. Maar nou is me vraag hoe moet de query er dan uit komen te zien.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

SELECT * from tabel WHERE name = 'piet' AND leeftijd > 20 AND salaris > 100 AND plaats != 'Reeuwijk'

Oftewel, je kan met AND meerdere voorwaarden stellen :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41

Super_ik

haklust!

ff snel antwoorden voordat ie gesloten wordt:
ga naar mysql.com zoek daar de manual op, en kijk bij select, dit staat nie eens in de faq denk ik, zo simpel. dit is de meest basic vraag ofzo. als je dit hier vraagt heb je zeker weten de manual nog niet gelezen :(

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik vind het niet zo basic vraag hoor sorry. Normaal werk je toch niet altijd met AND enz. In je query.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 11:43 schreef Piete het volgende:
Nou ik vind het niet zo basic vraag hoor sorry. Normaal werk je toch niet altijd met AND enz. In je query.
toch wel? :o

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41

Super_ik

haklust!

Op zondag 24 februari 2002 11:43 schreef Piete het volgende:
niet :?
hahahaha, lol
nofi

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Nou sorry hoor maar er kan toch gewoon normaal geantwoord worden op een vraag van mij. Niet iedereen is zover "gevorderd" als jullie.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jahe :) Het is toch zondag mensen :P

Maar ok, ze hebben wel gelijk, AND is wel errug basic in SQL. Ik weet niet of je een boek of een tutorial hebt ofzo, maar daar staat het zeker weten in :)

Veel mensen vinden het een beetje vervelend als zulk soort vragen langs komen. Ik soms ook. Maarja, als die mensen nix te zeggen hebben, zeggen ze toch nix, in plaats van vervelend doen :)

Dus hebbik toch maar antwoord gegeven :) Is net zo weinig tiepen, dus...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

lees een een tutorial
of bezoek mysql.com

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.