[P&W] mijn modereer werk

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Hallo iedereen,

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben ben ik de laatste tijd veel minder online als vroeger en veel minder te vinden in P&W. Dat heeft een aantal redenen waarvan het gebrek aan een telefoonlijn in mijn huis de grootste is ;)

Nu is het voor een P&W (full) mod niet zo makkelijk als je niet online bent. We hebben nu natuurlijk een aantal goede lite-mods die erg goed werk doen en waar ik (we ;) ) erg tevreden over zijn.

Maar waarom dan dit topic vraag je je nu af?

Nou ik vind eigenlijk persoonlijk dat ik te weinig online ben om recht te doen aan mijn P&W mod werk. En ik vind het ook niet eerlijk tegenover P&W. Dit forum heeft namelijk veel meer aan iemand die veel actiever is als ik.

maar misschien heb ik over een tijdje (zeg 4 maanden) weer meer tijd online, maar dan heb ik ook javahova.net nog lopen.

Dus zit ik een beetje met een dilemma:
-> Moet ik mijn P&W modschap opgeven en iemand anders de kans geven het (veel) beter te doen
-> Mijn P&W modschap opgeven en als lite-mod verder gaan (is dat wel eerlijk?)
-> FullMod blijven, en een nieuwe full cq lite mod aannemen
-> Gewoon zo laten als het is.

Ik wil ff duidelijk maken dat jullie reacties alleen dienen voor mijn meningsvorming. Dus als er 1000 mensen gaan roepen er moet een nieuwe full-mod komen, dan heeft dat alleen met mijn beslissing te maken. En dat zegt absoluut niets over of er een nieuwe Full-mod komt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

ik zou zeggen: schaar je aan bij de lite-mods.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Moet ik mijn P&W modschap opgeven en iemand anders de kans geven het (veel) beter te doen

Niet dat je slecht werk doen ofzo, want imho ben jij een van de betere mod hier op got, maar een mod moet gewoon veel online zijn ja

Of je wisselt met een lite mod? :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik vind dat je je werk erg goed doet, maarja een fullmod die niet vaak online is, is in mijn ogen geen echte fullmod... dus ik zou gewoon een litemod worden, en een nieuwe fullmod zoeken (ik zou zeggen maak de 'beste' litemod fullmod ofzo)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:26
D2k full-mod
Jij Lite-mod

zou ik zeggen ;)

• razor-x
Op zondag 24 februari 2002 10:57 schreef RedHat het volgende:
D2k full-mod
Jij Lite-mod

zou ik zeggen ;)
idd zou ik ook zeggen :)
*hint* kijk eens onderaan de /14 index ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53
Mja, ik persoonlijk vind dat een mod wel veel online moet zijn. Dus, als je om wat voor reden ook niet veel online meer kunt zijn kun je dus uw moderator-functie niet naar behoren uitvoeren volgens mij.
Je bent wel een goede mod, maar als je geen tijd meer hebt is het misschien het best en het eerlijkst dat je dan een stap terug zet en lite-mod wordt en er iemand anders jouw functie inneemt (geen reeds bestaande lite-mod maar een ander iemand). Zo hebben we er dan ineens een lite-mod bij en dat kan nooit slecht zijn.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Doe wat jij het liefst hebt, op zich is er niks op tegen om een extra full-mod te benoemen, maar aan de andere kant, die zijn niet echt nodig. Het gaat toch goed zoals het nu gaat?

• chem

chem

Reist de wereld rond

D2k full-mod
Jij Lite-mod

zou ik zeggen ;)
het lijkt me dat dát niet de vraagstelling is :?

Verwijderd

Misschien kan je met de T.net Crew afspreken dat je nu even op non actief wordt gesteld en als je denkt dat je weer full aan het werk kan dat je het dan weer verder gaat doen.. zie het als de ziekte wet als je ziek bent blijf je ook thuis totdat je,je beter voelt gewoon even met femme praten of met iemand anders en even oveleggen dat als je weer back komt dat je dan weer zo back kan komen.

ik denk dat als je niet online komt steeds niet en als je online bent je,je niet 100% voor je werk kan inzetten dat je het dan zoals je zegt even moet opgeven totdat je in een betere positie zit...

misschien kan je een vervanger aanwijzen wat ACM des tijds ook deed tijdens zijn stage..

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik wil, ik wil, ik wil! :P

nee, maar ik zou gewoon lite-mod worden en iemand anders mod. bijvoorbeeld iemand die hierboven hebben gepost.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Imho moet jij gewoon fullmod worden, en een of 2 litemods 'aannemen'. Want ik vind gewoon dat jij samen met ACM het beleid moet uitstippelen. Misschien is een 3e mod wel wat.
Feit is dat we gewoon zo veel mogelijk (lite) mods hier rond moeten hebben lopen. Dus :)

Maar als jij stopt, de vraag is dan, wat moet er dan gebeuren? nieuwe litemods en lite->mods?

Ik heb een nieuwe spellingscontrole, en ze heet Marlinde :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 24 februari 2002 11:37 schreef Nielsz het volgende:
Imho moet jij gewoon fullmod worden, en een of 2 litemods 'aannemen'.
uhm, uhm, wasigh IS fullmod? :?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 11:46 schreef chem het volgende:

[..]

uhm, uhm, wasigh IS fullmod? :?
jaja, BLIJVEN ok ;)

Verwijderd

Imho vind ik dat je mag blijven als fullmod. Neem als het nodig is iemand nog aan als fullmod (evt een v/d lite-mod's). Het uitstippelen van het beleid is ook een taak v/d fullmod, en daar werk je denk ik wel goed aan mee. Verder heb ik het idee dat in /14 het nu wel veel beter gaat, dus wat de mogelijkheden zijn om e.e.a. bij te sturen (of op slot te gooien) is denk ik wel voldoende

/me vraagt zich af wat de andere (lite-) mod's hiervan vinden.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Ik vind zelf dat wasigh ontzettend goed werk vericht. Helaas kan hij de laatste tijd niet veel on-line zijn. Dat is jammer. En ik begrijp dat wasigh hier zich schuldig over voelt.

Van een full-mod verwachten we dat hij veel on-line is, want hij is een belangrijk iemand op een forum. Van een lite-mod verwachten we dat niet.

Je kan natuurlijk je even terugtrekken als full-mod en tijdelijk een lite-mod worden en als je meer tijd hebt weer full-mod worden.

Maar als je een lite-mod met een full-mod vergelijkt, dan zijn de verschillen nog geen eens zo groot:
• Een lite-mod kan geen waarschuwingen geven, maar kan dit natuurlijk wel regelen via een andere moderator.
• Een lite-mod kan geen notes inzien of plaatsen, maar dit heeft (misschien) als voordeel dat je onbevooroordeeld te werk gaat. Bovendien kunnen andere moderators wel notes plaatsen.
• Een lite-mod is niets verplicht. Hij is gewoon een user met moderatorcapaciteiten.
• Een lite-mod heeft minder met zakelijke dingen (GoT-beleid) zoals moderators wel mee te maken hebben.

En zo zijn er vast wel meer verschillen te noemen, maar een grote overeenkomst is dat ze allebei kunnen modereren, en daar gaat het om.

Ik hoop dat hier wat aan hebt, denk goed na voor je een besluit neemt.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

D2k full-mod
Jij Lite-mod

zou ik zeggen ;)
Het is niet dat ik tegen D2k heb, maar D2k is iemand die heeeeeeel veel aanwezig is in P&W maar ik zie hem bijna nooit in een ander gedeelte van het GOT. Een full-mod mag natuurlijk zijn voorkeur hebben, maar moet ook kunnen aanvoelen hoe het in andere forums aan toe gaat. (ben hier van post-geschiedenis uitgegaan. ;) )

Maar is er en nog een full-mod nodig? Je bent nu niet vaak online en toch gaat het goed. Dus waarom blijf jij niet gewoon lekker full-mod?? :? :?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• razor-x
Op zondag 24 februari 2002 12:23 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Het is niet dat ik tegen D2k heb, maar D2k is iemand die heeeeeeel veel aanwezig is in P&W maar ik zie hem bijna nooit in een ander gedeelte van het GOT. Een full-mod mag natuurlijk zijn voorkeur hebben, maar moet ook kunnen aanvoelen hoe het in andere forums aan toe gaat. (ben hier van post-geschiedenis uitgegaan. ;) )
D2k is wel degelijk veel in de andere forums aanwezig
Maar dan hoef je hoeft toch niet te replyen?

Maar daar ging het niet om .... :)

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zondag 24 februari 2002 10:49 schreef wasigh het volgende:
Hallo iedereen,

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben ben ik de laatste tijd veel minder online als vroeger en veel minder te vinden in P&W. Dat heeft een aantal redenen waarvan het gebrek aan een telefoonlijn in mijn huis de grootste is ;)
wist ik :)
Nu is het voor een P&W (full) mod niet zo makkelijk als je niet online bent. We hebben nu natuurlijk een aantal goede lite-mods die erg goed werk doen en waar ik (we ;) ) erg tevreden over zijn.
:* ;)
Maar waarom dan dit topic vraag je je nu af?
niet echt :)
Nou ik vind eigenlijk persoonlijk dat ik te weinig online ben om recht te doen aan mijn P&W mod werk. En ik vind het ook niet eerlijk tegenover P&W. Dit forum heeft namelijk veel meer aan iemand die veel actiever is als ik.
mjah het draait nu idd vooral op 4 litemods ( + 1 HGM voor de waarschuwingen....)
maar misschien heb ik over een tijdje (zeg 4 maanden) weer meer tijd online, maar dan heb ik ook javahova.net nog lopen.
klinkt alsof het al duidelijk is voor jezelf.
Dus zit ik een beetje met een dilemma:
-> Moet ik mijn P&W modschap opgeven en iemand anders de kans geven het (veel) beter te doen
liever niet
-> Mijn P&W modschap opgeven en als lite-mod verder gaan (is dat wel eerlijk?)
zo een mogelijkheid kunnen zijn
-> FullMod blijven, en een nieuwe full cq lite mod aannemen
kan ook met dan wel een extra full mod. Dan moet er gewoon iemand bij voor waarschuwingen ed en niet nog een lite-mod imho
-> Gewoon zo laten als het is.
die is aan jou :)
Ik wil ff duidelijk maken dat jullie reacties alleen dienen voor mijn meningsvorming. Dus als er 1000 mensen gaan roepen er moet een nieuwe full-mod komen, dan heeft dat alleen met mijn beslissing te maken. En dat zegt absoluut niets over of er een nieuwe Full-mod komt.
verstandige keuze zo'n topic
maar volgens mij ben je er stiekum al uit ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zondag 24 februari 2002 12:23 schreef LuCarD het volgende:
ik lurk me een slag in de rondte ;)
maar mijn interesse ligt vooral in de Devschuur© ik lurk ook vaak in /13 maar als ik nix te melden heb ben ik niet iemand die toch replied om het replyen.
Maar is er en nog een full-mod nodig? Je bent nu niet vaak online en toch gaat het goed. Dus waarom blijf jij niet gewoon lekker full-mod?? :? :?
ACM is er niet vaak (jawel maar niet voor /14) als co-devver voor de FP en als DB-dude. Vandaar.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Hm, ik denk eerlijk gezegd dat als wasigh van fullmod naar lite mod zal gaan, er in principe niet veel zal veranderen aan het forum zelf. Een fullmod doet imo eigelijk nu hetzelfde aan dit forum als een litemod.
Het is misschien dan wel zo dat een litemod geen 'verplichtingen' enzo heeft, maar ik denk dat iedereen aanneemt dat de litemod net zoals een fullmod gewoon zoveel mogelijk probeert te doen aan dit forum.
Mijn mening: wasigh vond ik altijd een perfecte mod en ik zou het zonde vinden als hij een 'gewone user' werd, ik zou het dus best vinden als hij een tijd inactive ging :) Wanneer de mods samen vinden dat het te zwaar wordt/het forum niet goed draait, kunnen ze altijd nog een extra (lite)mod nemen.

Verwijderd

become a lite mod... zodat we je goede postings kunnen blijven volgen :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik zou zeggen: aftreden, een van de lite-mods als nieuwe full mod, en mij als nieuwe lite-mod :P

maar even serieus, ik kan wel zeggen dat je lite-mod moet worden, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet nodig... Hoewel je minder online bent als dat je misschien zou moeten, ben je wel ervaren met de normale gang van zaken hier.

Wat mod-kracht betreft, volgens mij is het niet zo dat er nu een tekort is... Er zijn genoeg lite-mods die kunnen sluiten en verplaatsen, en voor waarschuwingen e.d. is er altijd wel een chemmetje of ACMetje ergens te vinden :)

Desalniettemin, als jij het niet eerlijk vind tegenover de lite-mods denk ik dat je gewoon je hart moet volgen en zelf ook lite-mod moet worden... maw, de keuze is geheel aan jou, wat mij betreft :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Een lite-mod vind ik een erg goed idee van je maar je moet zelf nog wel als mod aanwezig blijven van als de lite het niet goed doet kan je hem altijd nog terechtwijzen.......

Verwijderd

Wasign het is absoluut niet nodig om af te treden als Mod.
Je moet gewoon een paar maanden een beperkte functie uitvoeren. Zoals Note's, OW, NOW, en anderen dingen die Lite-mods niet kunnen.

Verder als de lite-mods dit prima vinden kun je gewoon een paar maanden rustiger aan doen. Maar dan moet jij en ACM wel "beperkt" actief zijn. Lukt dat niet dan is er inderdaad een ander Mod nodig. Want je kunt anders niet de controle uitvoeren over lite-mods en forum als beiden mods niet al te actief kunnen zijn.

Een part time mod aan stellen lijkt me dan het verstandigst.
Of een van de Lite-Mods mod maken zoals is voorgesteld.
Jammer dan Martin niet wilt die zou een super mod zijn.

hoop dat ik je bruikbaar advies heb gegeven.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 24 februari 2002 14:55 schreef OiSyN het volgende:
en voor waarschuwingen e.d. is er altijd wel een chemmetje of ACMetje ergens te vinden :)
Chem is ook lite-mod, theoretisch zou ie geen waarschuwingen mogen geven.

Wasigh: wat je precies wilt moet je rustig zelf bedenken, ondanks je lage aanwezigheid is het nog best uit te houden hier in /14, dus neem gerust je tijd om tot een besluit te komen.

Mocht je willen ruilen met een lite-mod of (wat eventueel ook mogelijk is natuurlijk) iemand anders als full-mod willen aanstellen, dan is dat ook prima.

Echter "eis" ik van je dat je iig actief meezoekt naar een vervanging mocht je vinden dat je _te_ weinig aanwezig bent. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of je dat bent, maar misschien is dat wel het geval doordat ik (zie D2k's post) zelf ook al niet al te veel meer in /14 rondhang (nahja, voornamelijk een beetje lurken ;) ).

Verwijderd

mij mening:
als je denkt dat je in de (nabije) toekomst weer tijd gaat hebben voor het mod werk, zou ik vooral mod blijven. Het zou zonde zijn door een tijdelijk tijdgebrek je mod functie op te geven nu je dit al zo'n tijd prima doet. Lite-mod worden lijkt me geen optie, dan kun je net zo goed mod blijven (ook al schijnen de meeste mensen van een mod verwachten om 24/7 online te zijn).
Wat ik zou doen:
als je weer tijd gaat krijgen -> melden dat ik een tijdje weinig doe vanwege tijdgebrek en vervelende internet connectie
als je geen tijd meer gaat krijgen -> je mod functie opgeven en als gewone user verder gaan, wat ik persoonlijk jammer zou vinden.

verder lijkt het me wel een goed idee om sowieso een extra lite-mod aan te nemen, ook om de andere mods wat te ontlasten. Zeker nu je wat minder tijd gaat krijgen komt er dus weer wat 'werk' vrij.

Ik hoop dat je een verstandige beslissing neemt ;)
Pagina: 1