Toon posts:

Hitachi HD9680F met IDE connector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het slopen van een ouwe fax van mijn pa, met als doel het LCD schermpje natuurlijk, had ik opeens zomaar een mainboard achtig iets in handen waar nog een extension aanzat. Zat vast via een IDE poort, tenminste, mijn normale IDE kabels passen hier op, dus ik ga er van uit dat het om een IDE poort gaat. Nu ben ik benieuwd wat dit is, wat ik er mee kan, en vooral, of het kwaad kan als ik dit device op mijn PC aansluit. Hier een (kwalitatief mindere) pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.borgweer.nl/personal/pictures/got/hd-9860f.jpg
Het stamt uit de tijd dat ik nog niet eens geboren was, maar wat is het..? :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik zou dit zeker niet op een ide-poort aansluiten.. In veel electronische apparaten worden zulk soort headers + kabels gebruikt, die dus ook voor ide worden gebruikt.. Maar dat wil nog niet zeggen dat het dus ide is..

Verder lijkt me dit meer electronica-gerelateerd, dus verplaats ik hem bij deze naar OCM..

OM => OCM..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tnx.. Dan gaatie maar snel naar /dev/null :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 10:54 schreef Twynn het volgende:
Ik zou dit zeker niet op een ide-poort aansluiten.. In veel electronische apparaten worden zulk soort headers + kabels gebruikt, die dus ook voor ide worden gebruikt.. Maar dat wil nog niet zeggen dat het dus ide is..

Verder lijkt me dit meer electronica-gerelateerd, dus verplaats ik hem bij deze naar OCM..

OM => OCM..
offtopic:
beetje erg offtopic, maar waarom is je naam nog niet rood :? :?

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
dikke kans dat het gewoon de standaard hardware is die je in een fax vindt. Alleen is hier toevallig een bus gebruikt die ook gebruikt wordt voor eide kabels.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Inderdaad, flatcables worden _veel_ gebruikt in van alles en nogwat. Toevallig hadden ze in die fax evenveel pinnen nodig als IDE, en is die kabel dus compatible. Het lijkt me _geen_ fijn idee daar een schijf of mobo aan te hangen.

Verwijderd

Wat zitten er voor IC's op?

Verwijderd

Topicstarter
Vage ondefinieerbare Hitatchi ICs..
Nee, lijkt me wel een goed plan om maar nergens aan te hangen :)
Pagina: 1