Probleem met mijn ADSL verbinding

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik heb sinds een week FAST ADSL van Wanadoo. Hij maakt gewoon goed verbinding en MSN doet het prima en Tweakers.net ook :). Maar bij aardig wat site die het bij andere gewoon wel doen geeft hij bij mij aan dat hij deze niet kan vinden. Dan komtie met dat commoname en met de melding "The address you just entered is not found or accessible." Ik heb mijn modem niet getweakt. Er zit nog wel een router tussen (Vigor 2200E). Ik vermoed dat het gewoon instellingen in mijn pc/in de router zijn. Weet iemand misschien anders een goede guide om alles goed in te stellen en of zijn het maar 1 of 2 dingen die mijn probleem kunnen verhelpen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want dit is echt k*t

Flickr

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
doe eerst eens een tracert op Domain name, en daarna op ip. kijk of hij voorbij de router komt als je op domain traced en welke ip hij gebruikt, als hij zegt dat host unkown oid dan ligt het aan je dns instellingen, je kunt dan kijken welke dns server je ingevult hebt en die even veranderen (bijv caching op de router).

als je geen ip krijgt kijk dan of je wel kan tracen naar ip door het ip even optevragen bij een andere dns server dmv nslookup. "server 195.241.48.33" of "server 195.121.1.34".

Verwijderd

misschien je cookies acceptatie instellingen veranderen

• rkrythe
ik begrijp niet precies wat ik moet doen, maar ik heb die 2 DNS servers in gevult in mijn router, maar dat haalde niks uit

Flickr

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
was aan de lijn, dus vandaar dat het wat vaag klinkt allemaal ;) .

Maar probeer eerst eens of je die "bepaalde" site wel kunt pingen, zo nee trace hem dan even kijk waar hij stopt (intern bij wanadoo?),

Het kan natuurlijk zjn dat de dns van jouw/wanadoo gaar is, dus ga naar de dos prompt en type nslookup (alleen nt) en type dan "server 195.121.1.34" vervolgens het adres van een site welke het dus NIET doet in IE, ip opschrijven en kijk eens of je hier naar toe kan tracen (dmv "tracert ip").

• rkrythe
hij doet het :). Ik heb goede DNS servers op mijn router en pc ingestelt

Flickr

Pagina: 1