[monitorcleaning] Screen99 geeft stugge strepen

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Deed ik vroeger altijd mijn Iiyama's met glassex schoonmaken, tot ik hier las dat dat wel beetje stom was.
Dus ik Screen99 halen,en dat geeft strepen, dat je bijna denkt dat het glas is beschadigd. Alleen met zeer goed je best doen kan je weinig strepen krijgen. Glassex was altijd heerlijk wat dat betrof.

Tevens maak ik de kast v/d monitor ook schoon met Screen99, is dit schadelijk (voor o.a. de tekst : Vision Master Pro 452)?

Verwijderd

Waarom zou je allemaal van die goedjes gebruiken joh? Ikzelf heb van die doekies van 3M. Door speciale vezels of zow haal je zelfs vingerafdrukken snel weg.

En nee het komt niet van de Tell Sell :+

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Omdat t niks kost, en omdat glassex de coating scheen aante tasten.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Ik doe t altijd met een ouwe doek en wat spuug, works for me...

Verwijderd

aangezien ik dus een probleem had met mijn monitor zie:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/396697

Ben ik er weer achtergekomen hoe dat spul heet voor het beeldscherm en de bak er omheen..

MULTIFOAM heet het en doet wonderen..
is een schuim dat je over de monitor spuit en wacht.. dan zie je alle nicotine en andere zut er in trekken afvegen en klaar... super gewoon.. en tast het scherm niet aan.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
screen99 is ook schuim, heb et ook, je moet het lang erop laten zitten ja. meestal haal ik het meteen al eraf en beetje boene ja maar dan issie ook weer helemaal schoon

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Ik heb ook zo'n spuitbus Screen 99 gehaald, het schijnt het beste voor de Iiyama monitors te zijn.

Iiyama monitoren (misschien andere ook wel) zijn behandeld met een speciale coating die je aantast met een ander middeltje.

En tja...inderdaad je poetst je eigen even helemaal suf om de strepen weg te werken.
Maar hij is daarna dan ook weer helemaal spiegeltje :9~

Specs

Verwijderd

Ik doe gewoon wat water en zeep op een doek. En dan schoonvegen. Afdrogen met een droge doek. Tadaah.

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

excuse me for kicking this one, maareh.. iemand een idee waar je het goedkoopst dat screen99 kunt halen!? is dat gewoon verkrijgbaar bij, zeg de lokal elektronica boer of standaard pc winkel ofzo!? of moet ik op zoek nar speciale internetshops!?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39

TdV

Ik heb het gewoon bij mycom gehaald voor iets van €7 .

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
Ik ken dat screen99
Wat je moet doen is een droge doek pakken en net zolang poetsen totdat je de strepen niet meer ziet.

PS: jemoet niet teveel van die zooi gebruiken.

Daar doe ik niet aan.

Verwijderd

En tja...inderdaad je poetst je eigen even helemaal suf om de strepen weg te werken.
Maar hij is daarna dan ook weer helemaal spiegeltje :9~
|:( En dat terwijl je van dat speciale spul koopt om je anti-spiegelende laag niet aan te tasten... ;)
Pagina: 1