@home aan netwerk hangen... mag niet -> risico?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik weet dat het niet mag om er voor te zorgen dat mijn vriendin thuis op alle 3 de PC's kan internetten, maar is het mogelijk om dit de detecteren op de één of andere manier?

Zij is namelijk babg dat ze er gesodemieter mee krijgt en dat een boze man van Essent haar kabelbak komt vorderen... :)
Graag veel reply's en argumenten om haar te overtuigen dat het best kan...

Alvast bedankt!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Officieel mag het niet en ze kunnen het controleren maar.....
ze controleren niet
zolang je niet te veel dataverkeer genereert tolereren ze een netwerk.
btw. de monteur die bij ons kwam vroeg waarom we geen netwerk hadden, na die tijd direct aangelegd.)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb al sinds februari @home en een netwerk.. nog steeds niks van gehoord. Toen die monteur bij ons was gaf ie zelfs nog een tip dat als ik 'Internetdelen' installeerde dat ik dan op alle PC's kon internetten {Duh ;))..

Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze iemand 'betrapt' hebben.. het schijnt alleen wel zo te zijn dat ze in studentenhuizen niet aanleggen omdat het dan toch bijna zeker is dat iedereen aan 1 lijn gaat hangen..
Maar normaal gesproken kun je het gewoon doen :)

• Captain Pervert
Okee, meer, meer!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

ja, volgens mij controleren ze niet, maar ze kunnen heel makkelijk bij je binnen kijken, ik had mijn firewall aanstaan en die moest ik eraf halen toen ik belde voor een probleem, en dan kunnen ze gewoon bij je kijken :(

• Captain Pervert
Daar vroeg ik dus niet oooooom!!!!

• Captain Pervert
Zeg aub ff dat het veilig kan?

Verwijderd

Ik gebruik winroute (NAT), voor mijn lan, merken ze niets van.
Linuxbak ertussen, met goede ip-masq kan ook.
Ze merken hoogstens dat je NAT/een firewall draait, maar dat is niet verboden.
(wel zorgen voor anti-spoofing)

Sinds cable@home bestaat gebeurt dit in een boel studentenhuizen (50+), die r nooit iets over gehoord hebben.

Het kan dus veilig

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:10

Destruction

(ex-)Automonteur

dus ik had mijn netwerk gewoon kunnen laten liggen toen die vent kwan :(

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Toen de @home meneer kwam. Juli 99 toen hadden we al een netwerk.
Tot aan vandaag gaat internet delen prima :)
Nooit wat van gehoord.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

boeit echt niet, ik heb hier ooit met een hele lan-party aan m'nkabelmodem gehangen (ik denk dat @home zich wel afvroeg hoe ik in m'n eentje zoveel datatransfer genereerde ;))

daarvoor hingen we zelfs met 3 verschillende hostnames aan een kabelmodem (gewoon hubje ertussen), en zelfs daar hebben we niks meer van gehoord..

bij @home mag echt *veel*..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat kabelmodem heeft gewoon een max. snelheid. Dus of je nou met 1 PC aldoor met 500KB aan het downloaden bent of met 10PC's allemaal 50KB/s dat maakt dus geen ruk uit..

• RRX
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik heb op mijn pc waar de kabel op zit aangesloten 2 netwerkkaarten Op netwerkkaart 1 de modem, op netwerkkaart 2 met crossover utp kabel andere PC aangesloten. op Inet PC SyGate Server geinstaleerd (na de installatie kun je kiezen of je het programma als server of als client wil gebruiken:)) en op de andere de client

te downen op
http://www.sygate.com/products/gate_ov.htm

op de I-Net pc heb ik Black-Ice (firewall) geinstalleerd, waar ik bij trusted adresses de IP van de andere pc heb ingesteld)

werkt als een tiet:):):):):):):)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

@home is dan wel niet mijn kabelboer (ik heb Chello), maar ik heb ook met een hub er tussen gehangen (2 hostnames) en gewoon over het netwerk met sygate, winroute, wingate en NOOIT iets over gehoord.

Iemand die ik ken had ook een lanparty georganiseerd (20 man) en op 1 kabelmodem, dus het is HARTSTIKKE veilig.

Verwijderd

Eh ik voorzie hier al anderhalf jaar de complete buurt van kabelinternet. Never nooit wat gehoord en m'n traffic is niet lullig. Rond de 200Gb per maand.;)

Verwijderd

ach komen ze toch nooit achter, gewoon doen

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

Reptile209

- gers -

Op donderdag 07 september 2000 07:57 schreef pier het volgende:
dus ik had mijn netwerk gewoon kunnen laten liggen toen die vent kwan :(
Je mag ook best een huisnetwerk hebben, als je de internetverbinding maar niet doorgeeft :) Dus even Sygate of wat dan ook (ver)stoppen als er iemand langskomt. En zoals gezegd: volgens mij controleren ze niet. (ga er ook maar eens aan beginnen om dat allemaal te checken... 8-))

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1