Toon posts:

Flatscreen monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik voor school/werk nogal veel achter de pc moet zitten heb ik van m'n ma te horen gekregen dat ze een flatscreen monitor wil betalen voor me *D (omdat een normale monitor slecht kan zijn voor je ogen op lange termijn)

nu ben ik op zoek gegaan welke monitoren goed en betaalbaar zijn, ik ben er dus achter gekomen dat je 3 types hebt: lcd, tft en crt maar wat nou de exacte verschillen zijn ben ik nog niet uit

ik zoek dus een monitor met de volgende specs
-minimaal 18"
-helder beeld (niet grijs/gelig ipv wit zoals ik vaak zie bij dit soort monitoren)
-goed geschikt voor films/games
-maximaal zo'n €800,-

zou dit kunnen voor deze prijs en welke zouden jullie aanraden

(ik heb al in de search gekeken maar stond weinig intressants in)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik ben bang dat €800,- voor een 18" LCD/TFT monitor te weinig is. Tenzij je uit gaat van het feit dat dergelijke schermen effectief meer weergeven en je dus misschien ook met een 15/16" scherm toe kunt.

Maar waarom zou een flatscreen CRT monitor slechter zijn voor je ogen dan een niet-flatscreen CRT ?

En wat spelletjes betreft : neem een CRT monitor, die laten geen 'tracers' zien.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 04:09 schreef KillBilly het volgende:
Ik ben bang dat €800,- voor een 18" LCD/TFT monitor te weinig is. Tenzij je uit gaat van het feit dat dergelijke schermen effectief meer weergeven en je dus misschien ook met een 15/16" scherm toe kunt.

Maar waarom zou een flatscreen CRT monitor slechter zijn voor je ogen dan een niet-flatscreen CRT ?

En wat spelletjes betreft : neem een CRT monitor, die laten geen 'tracers' zien.
ik dacht dat CRT net zoiets was als TFT :) maar hoeveel kost een goeie flatscreen CRT ongeveer? (17" of 18")

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
CRT (Cathode Ray Tube) zijn de conventionele beeldbuis-monitoren (en TV's)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

prijzen :

CRT
LCD/TFT

edit : oeps...LD<-->C ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 04:21 schreef KillBilly het volgende:
prijzen :

CRT
LDC/TFT
hmm knetterduur man.. misschien toch nog maar een paar jaartjes wachten ;(

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Tis LCD :)
CRT monitoren (die grote bakken) laten sowieso wat weg van het beeld. Bij een 17" CRT monitor is er altijd minder zichtbaar dan 17". Bij een 17" LCD/TFT is dat niet zo. Dus dan zou je voor je eis van minmaal 18" genoeg hebben aan een 17" LCD/TFT en voor een CRT 19".
CRT monitoren zouden mogelijk schadelijk kunnen zijn. Ik hoorde laatst weer dat er een televisie-monteur een hersentumor had opgelopen vanwege te veel straling van CRT-buizen. Nou gebeurt dit gelukkig niet zo vaak ;)

"It certainly appears so..."

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Van een monitor met beeldbuis komt straling, van een TFT niet. Maar een TFT boven 15" is errug prijzig.... [15" zit al op 500 euro dacht ik].

edit:
lees hierboven al wat over die straling.. te laat

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op zondag 24 februari 2002 05:08 schreef Snipisnap het volgende:
(...) CRT monitoren zouden mogelijk schadelijk kunnen zijn. (...)
En dat geldt natuurlijk voor zowel flatscreen als niet-flatscreen CRT monitors.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 24 februari 2002 05:15 schreef freakstar het volgende:
Van een monitor met beeldbuis komt straling, van een TFT niet. Maar een TFT boven 15" is errug prijzig.... [15" zit al op 500 euro dacht ik].

edit:
lees hierboven al wat over die straling.. te laat
15" TFT is al 750 Euro wil je een beetje een fatsoenlijke.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.