Ik heb 4x 30 GB IBM 75GXP (2 series ouder) in RAID-10. Deze doen in ATTO een read van zo'n 86+ MB/sec op een 3Ware Escalade 6410B.
Probleem met de huidige RAID-opstellingen is dat de PCI-bus het gewoon niet meer trekt....
Maar het blijven leuke schijfjes, dat wel. Alleen nog ff hopen dat de betrouwbaarheid van de 120GXP weer net zo hoog is als wat we van IBM kunnen verwachten. De 75GXP en 60GXP betrouwbaarheid was dramatisch slecht (ook al draaien mijn 4 schijfjes nu al 2,5 jaar met geforceerde koeling zonder problemen)
Probleem met de huidige RAID-opstellingen is dat de PCI-bus het gewoon niet meer trekt....
Maar het blijven leuke schijfjes, dat wel. Alleen nog ff hopen dat de betrouwbaarheid van de 120GXP weer net zo hoog is als wat we van IBM kunnen verwachten. De 75GXP en 60GXP betrouwbaarheid was dramatisch slecht (ook al draaien mijn 4 schijfjes nu al 2,5 jaar met geforceerde koeling zonder problemen)
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
* Gman roept hardop:
"Zooooow aaardig VET!"

I just
IBM
"Zooooow aaardig VET!"
I just
Verwijderd
Da's mooi! Je hebt geluk dat je een intel BX chipset heb. Op een via is het echt minder!Op zondag 24 februari 2002 03:57 schreef DaCootMeister het volgende:
Voor diegenen die geinteresseerd zijn wat de 120GXP serie in stripe kan presteren heb ik wat screengrabjes gemaakt van mijn eigen config.
Specs:
2 Stuks 40 Gb 120GXP in RAID0 op een Promise FastTrack100. Mobo: ASUS P3B-F, Celeron 1,1 Ghz@1,26 Ghz, 390 Mb CAS2 RAM enz..
[afbeelding]
en
[afbeelding]
offtopic:
Heb je mijn 2 x seagatejes 15k op een adaptec in raid O wel eens gezien
Neeuh, maar hou jezelf niet tegen wat results te postenOp zondag 24 februari 2002 12:00 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Da's mooi! Je hebt geluk dat je een intel BX chipset heb. Op een via is het echt minder!
offtopic:
Same here, constructie van 2 coolerbays waarin ze de nodige lucht tegemoet zien. Het typerende is in jouw benchmark dat de read geweldig is, maar write toch wel achterblijft.Op zondag 24 februari 2002 10:13 schreef GarBaGe het volgende:
Ik heb 4x 30 GB IBM 75GXP (2 series ouder) in RAID-10. Deze doen in ATTO een read van zo'n 86+ MB/sec op een 3Ware Escalade 6410B.
-knipp-
Misschien iets om te vermelden -> ik had voordat ik de benchmark losliet gedefragmenteerd met Diskeeper.
BTW, had de 60&75GXP serie ook al glazen platters?
Glas heeft namelijk de eigenschap niet zo uit te zetten bij wrijving t.o.v. het conventionele materiaal.
Yep, de 75GXp was volgens mij de eerste met glazen platters.
Hoe zit dat dan met raid 10Op zondag 24 februari 2002 10:13 schreef GarBaGe het volgende:
Hij bedoelt denk ik RAID 1 + 0Op zondag 24 februari 2002 14:57 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met raid 10,staat niet in de raid faq...
Hiermee wordt eigenlijk mirroring (RAID1) + striping (RAID0) bedoeld. Het beste van 2 werelden zalk maar zeggenOp zondag 24 februari 2002 14:57 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met raid 10,staat niet in de raid faq...
Hier alles over de glas techniek.Op zondag 24 februari 2002 14:40 schreef Bomberman het volgende:
Yep, de 75GXp was volgens mij de eerste met glazen platters.
Erg mooi hoor! Best interessant om even te bekijken.
Resultaat is idd een lagere uitzettingscoefficiënt & Minder fouten in/op het oppervlak, wat weer zou moeten resulteren in minder Bad Sectors en algemene performance stabiliteit.
Jep!Op zondag 24 februari 2002 15:51 schreef DaCootMeister het volgende:
[..]
Hiermee wordt eigenlijk mirroring (RAID1) + striping (RAID0) bedoeld. Het beste van 2 werelden zalk maar zeggen
Je mirrort een Raid 0 array zeg maar.
ZekerOp zondag 24 februari 2002 16:39 schreef Gman het volgende:
[..]
Hier alles over de glas techniek.
Erg mooi hoor! Best interessant om even te bekijken.
Verwijderd
Nu nog een IBM xxxGXP met vloeistof gelagerde glazen platters 
Dat wordt dan max. performance met een minimale geluidsproductie
Dat wordt dan max. performance met een minimale geluidsproductie
Mijn RAID-10 is idd een RAID 1+0, een gestripte mirrorset (geen gemirrorde stripesetOp zondag 24 februari 2002 14:26 schreef DaCootMeister het volgende:
[..]
Same here, constructie van 2 coolerbays waarin ze de nodige lucht tegemoet zien. Het typerende is in jouw benchmark dat de read geweldig is, maar write toch wel achterblijft.Nu weet ik wel dat RAID0 sneller leest dan schrijft, maar het verschil is wel erg groot als je de piccies vergelijkt.
Misschien iets om te vermelden -> ik had voordat ik de benchmark losliet gedefragmenteerd met Diskeeper.
BTW, had de 60&75GXP serie ook al glazen platters?
Glas heeft namelijk de eigenschap niet zo uit te zetten bij wrijving t.o.v. het conventionele materiaal.
De read-performance is zo hoog, omdat ie alle schijven parallel kan gebruiken. Echter schrijven gaat een stuk langzamer, omdat de data op alle disks compleet moet worden geschreven, voordat de controller nieuwe data aankan. Iedere schrijf-actie moet dus op 4 disks gecompleteerd worden. Omdat het hier een 6xxx-serie bevat, die is wat ouder en wat minder efficient. Maar met de reputatie van de IBM's kan ik met geen pure RAID-0 meer veroorloven. Het risico is te groot.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Maar dat schrijven zou toch maar 2x zo traag moeten zijn dan lezen?
Pagina: 1