Bios resetten van Asus A7Pro

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb al een aantal posts zitten bekijken, maar niet het juiste resultaat kunnen vinden. Ik heb net het mobo willen flashen via dat asus-utility programmatje die je kan downen op asus site en die zou de juiste bios moeten downen. Ik ook gedaan, maar naar opnieuw opstarten. Niets! Ik vermoed dat ik dus de verkeerde bios heb geflashed :(

Batterij eruit gehaald en opnieuw starten, opnieuw starten nadat batterij erin is gezet. Geen resultaat. Ik las ergens dat je dan de 2 pinnetjes moest kortsluiten. Ik geprobeerd, kan natuurlijk niet 100% weten of het lukt, een beetje met schroevendraaier op die 2 puntjes zitten rommelen. Maar geen resultaat.

Heeft iemand een goede tip om mijn peeceetje weer aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Bij min abit kaart zit hiervoor een jumper die je door middel van een plastic kapje (netzoals de jumper als bij een cd rom speler waar je kunt kiezen tussen master en slave)een pinnetje kunt verplaatsen. Verder moet je dan de batterij loshalen. Je zit dus al op de goede weg. In je bebruikaanwijzing zal deze jumper zeker aangegeven staan.

Veel succes naar je zoektocht

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Gebruiksaanwijzing geeft alleen de optie, voor zover ik het kan begrijpen, om 2 contactpuntjes te kortsluiten. Wordt niet gesproken over jumpertje :(

Verwijderd

Volgens mij moet je die pinnetjes tenminste 5 seconden kortsluiten voor het beoogde effect, een jumper is dan handiger dan een schroevendraaier.

Mocht dat niet werken:
- De truuk met een ISA videokaart (zoeken op 'boot block').
- Hotflashen als je een ander mobo ter beschikking hebt (je hebt nu toch ook inet xs?). Het is handig als het andere mobo ook een A7Pro is (vooral met awdflash), maar niet noodzakelijk (uniflash).

Een nieuwe bioschip is je laatste redding (vorig weekend heb ik een hele dag besteed aan hotflashpogingen met diverse chips. Geen resultaat, frustraties, frustraties) neem hiervoor contact op met Asus.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
k denk dat die 5 seconden z'n werk hebben gedaan. Nu start ie opeens wel weer op (gelukkig) maar heb nu al tientallen keren geprobeerd en nu doettie het wel. Raar, ik had zelfs spontane opstart perikelen toen ik met een metalen plaatje de pinnetjes probeerde te kortsluiten (slik). Maar iig bedankt. Maar het blijft een vaag gedoe zeg.

Verwijderd

Als ik me niet vergis heet die jumper de ccmos. jumper zit over twee pinnetjes waarnaast nog een pinnetje staat. Schuif deze jumper dan een plaats op en haal battery eruit. Wacht ongeveer 30 seconden en zet alles terug dan moet het gelukt zijn.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Dat zijn wel pinnetjes, maar niet waar een jumper op zit. Zijn gewoon 2 soldeerpuntjes en dan de 5 seconden truc (denk ik, gok ik) werkte het voor me. Kben al blij dat ik weer kan opstarten. De hele avond al mee lopen te rommelen.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25

signature

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem wel eens gehad.
Wat je moet doen is: sluit de twee soldeerpuntjes
kort.
Wacht 5 seconde en terwijl je die puntjes kort gesloten houdt zet je de computer aan, na weer 3 seconde los laten.
Nu moet de pc met standaard opties opstarten
Pagina: 1