Hoe geef je 3d effect aan zo'n 2d plaatje?

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb dus een plaatje van een formule 1 wagen en daarvoor wil ik een eigen ontwerp maken, maar het eerst 3d maken van het plaatje valt vies tegen hoe doe ik dat percies? is er een special methode voor?

hier dus de wagen
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~gumussu/formule1.jpg

Verwijderd

Ik zou eerder een model 'lenen' van iemand die zo vriendelijk is geweest zijn creaties te sharen. Dus dat wordt iets als 3D studio MAX of Lightwave. Zelf 3D models maken valt heel erg tegen, en het duurt lang voor je het goed kunt.

Ik zou trouwens gewoon een foto van een F1 wagen opzoeken, en zelf met een fotobewerkingsprogramma (Photoshop uiteraard) een eigen ontwerp overheen maken. Tenminste, ik denk dat je dát eigenlijk wilt :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als je nog nix met 3d gedaan hebt is dit niet de plek om te beginnen.

Koop eerst een boek voor beginners, en ga een hoop tutorials die op het net staan. Lees "f1" door. Je werd zeker opgegeild door die formule 1 wagens van chris 77? :)

specs

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op zondag 24 februari 2002 10:27 schreef gladiool het volgende:
als je nog nix met 3d gedaan hebt is dit niet de plek om te beginnen.

Koop eerst een boek voor beginners, en ga een hoop tutorials die op het net staan. Lees "f1" door. Je werd zeker opgegeild door die formule 1 wagens van chris 77? :)
Zit er dik in jah ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op www.3dluvr.com kun je leuke tutorials vinden voor het maken van (oa) auto's.
Dit is er 1 van. :)

/Edit: Op www.suurland.com kun je blueprints vinden

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Chris 77 wie is dat :? (serieus)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

rofl... mja.. ff snel zo'n wagentje in 3d flansen zit er niet in.

github.com/Error323

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ja die van chris is idd wel mooi, maar wat ik wilde is eigelijk iets anders hij heeft 3 aanzichten in beeld. Je moet het zo zien het is zegmaar een kleurplaat en die wil ik inkleuren mer wel zo dat het 3D lijkt dat moet mogelijk zijn, dus dat je bij bollingen en hollingen licht punten en schaduwen aan geeft, maar de vraag is hoe doe ik dat en waarmee?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Photoshop..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1