Toon posts:

tape streamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was even benieuwd of er nog mensen zijn die een tapestreamer in hun pc hebben. Een aantal jaren geleden was dit gezien het grote verschil in capaciteit tussen hd en tape nog interessant. Maar nu zijn de hd's zo goeiekoop dat niemand meer een OnStream.com koopt.... of wel?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 23:21
wil er binnenkort toch eentje inbouwen want tapes bewaren is uiteindelijk een groot voordeel dat doe je neit met HD's en als die ene HD nou kaduk is heb je niks

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
ik heb er nog een
als wil kopen >:)
het is een connor ctt800irf

Check dit en help mee!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ooit een 250mb tapestreamer gehad.. grootste miskoop ooit. Wat waren dat een ondingen zeg :r

:)

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 22:41

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb er ook nog 1 liggen.

Heb alleen geen tapes meer. Heb Iomega Ditto, maar alleen Sony maakt nog tapes voor dit dingen en die van mij eet geen Sony. Die gaan allemaal kapot. Hij doet het eigenlijk alleen met echt iomega's :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ha een echte ouderwetse Conner/seagate, daar zijn er een hoop van verkocht in de tijd van de 40Mb harddisken. Tegenwoordig koop je een streamer van 60/30 GB (compressed/native) maar in praktijk past die laatste er maar op.
Tegenwoordig crashen hd's ook niet meer zo snel he, maar ik moet er even niet aan denken dat die van mij het begeeft.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik geloof als ik dit zo lees dat ik een buitenbeentje ben met trouw mijn back-up op tape maken...
Ik heb dus ook een stel streamers staan...

de oudste nog volleig werkende is een colorado jumbo 120, gevolgt door een colorado T1000 , een digital TLZ07 en het relatieve jonkie een HP surestore 6000

en alleen nog lezend zijn er nog twee mountians (filesafe series 7060 en de 7250-qic)

tapes zijn dan misschien wel traag, maar toch nog goedkoper dan hdd's en alleen al de centen die ik verdient heb om antieke back-up weer leesbaar te krijgen is het al leuk om die antieke zooi werkend te houden...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 01:38 schreef Duur het volgende:
de oudste nog volleig werkende is een colorado jumbo 120, gevolgt door een colorado T1000 , een digital TLZ07 en het relatieve jonkie een HP surestore 6000
Onder welk OS had/heb je die T1000 werkend? Ik had een externe versie van dat ding, maar die kreeg ik niet aan de praat. Inmiddels heb ik er een interne van gemaakt (uit de behuizing gehaald), maar nog niet uitgeprobeerd.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zondag 24 februari 2002 01:40 schreef Bigs het volgende:

[..]

Onder welk OS had/heb je die T1000 werkend? Ik had een externe versie van dat ding, maar die kreeg ik niet aan de praat. Inmiddels heb ik er een interne van gemaakt (uit de behuizing gehaald), maar nog niet uitgeprobeerd.
ik heb hem werkend gehad onder DOS, OS/2, Linux, win3.11, win95 en win98

onder DOS, win3.11 en OS/2 ook met de accelator-card FC-10 en onder onder win3.11 en win9x met de fc-20 card...

zonder card is er een native qic80 ondersteuning... die helaas geen travan tapes ondersteunt, maar met Back-up Exec werkt ie ook met accelerator goed...
Onder DOS en win3 gebruikte ik de orginele colorado software..

in win95 zit standaard de een uitgeklede versie van die colorado software en in 98 zit een uitgeklede back-up exec...

back-up exec is van veritas en op hun site kun je een trial versie downen...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb er nog zat, maar ik verzamel ze ook min of meer.
Sommige worden relatief frequent gebruikt, andere niet.
De capaciteiten varieren (zonder compressie) van 60 MByte (QIC, Quarter Inch Cartridge) tot 35 GByte (DLT7000-drive, AIT-I-autoloader).
Het systeem waarop ik dit tik bevat een DDS-2 DAT-drive, en een 16 GByte QIC-drive.

Toch vergis je je in het nut van een tape.
Wat doe jij als je disk crasht ?
En zelfs als je een of andere variatie van RAID gebruikt, wat doe je als een virus, of een bug in een gekocht programma, of een programma dat je zelf schrijft, je disks leegeveegt, of zodanig corrumpeert dat er niets meer aan te redden valt ?
Het laatste scenario is mij overkomen toen ik, voor mijn werk, thuis iets ontwikkelde. 1 niet-geinitialiseerde pointer in C, 1 keer mijn programma runnen, en ik had niets meer, de eerste paar cylinders van mijn schijf waren geklutst. Maar, vanwege het belang maakte ik tijdens lunch, diner en zonodig voor het slapengaan een backup (toen nog op zo'n 120 MByte Colorado), dus ik pakte een boot-floppy met tape-driver en was na een half uurtje weer aan de slag.
Kijk, op mijn huidige klus kunnen we niet zonder tapes, want ik beheer nu een datawarehouse met een maximale capaciteit van 2.7 TeraByte, en het deel wat we in het weekend op tape zetten is ca. 750 GByte, en dat wordt met 4 DLT-drives op totaal 8 tapes gezet (we halen 90-100 GByte per tape die 35 GByte fysiek aankan). Erg belangrijk is hier ook dat we gegevens van vroeger kunnen terughalen zodat de gebruikers trends kunnen bepalen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Op zondag 24 februari 2002 01:18 schreef mimike het volgende:
Ik was even benieuwd of er nog mensen zijn die een tapestreamer in hun pc hebben. Een aantal jaren geleden was dit gezien het grote verschil in capaciteit tussen hd en tape nog interessant. Maar nu zijn de hd's zo goeiekoop dat niemand meer een OnStream.com koopt.... of wel?
Ik heb er ook nog steeds 1tje. Een Sony SDT-7000 DDS2 SCSI 4MM unit.
Het ding heeft allang niet meer de capaciteit om een gehele HD te backuppen, dus doe ik alleen de essentiele zaken van m'n OS en wat altijd handige install software.
Zoals de andere posters ook zeggen: tape is min of meer history, of je moet de duurste oplossingen nemen (DLT/LTO), maar dat is niet weggelegd voor het huis, tuin en keukenbudget :)
Toch vertrouw ik mijn kritische data meer toe aan tape t.o.v. een disk. Gevoelsmatig is tape betrouwbaarder.

Check da Specz

Pagina: 1