[Delphi] Integer waarde Hex <-> Dec

Pagina: 1
Acties:

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Gegroet,

Even de volgende code:

Procedure etc etc
var
iAddress :Integer;

Begin
//Var aanpassen
iAddress:=$000010;

//Read from mem
If ReadProcessMemory(HandleWindow,ptr(iAddress),buf,NumberOfBytes,Write) then
... bla bla bla ...

Nu geef ik iAddress als eerste een heximale waarde van 10h. iAddress neemt dan de waarde aan van 16 (decimaal). Bij de ReadProcess functie word bij iAddress een heximale waarde verwacht. Is het nu zo dat de waarde die iAddress heeft (16 decimaal) dan als Hex waarde word uitgelezen (dus als 16 hex) of converteerd hij dat netjes, dus 16 dec := 10 hex?

Ik heb niet eerder met hex en dec samengewerkt, dus nu ben ik niet helemaal zeker of het wel goed gaat. Kan iemand hier wat licht op werpen? Alvast bedankt. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik denk dat jij het verkeerd begrijpt

voor de computer is de waarde van de variabele sowieso binair, das weer een ander stelsel :)
Maar het maakt echt niet uit of jij een getal in je programma decimaal, hexadecimaal of weet ik veel wat definieert, het is allemaal dezelfde waarde. Het enige wat verschilt is de notatiewijze, meer niet

ReadProcessMemory kan dan ook geen hexidecimale of decimale waarde verwachten, hij verwacht gewoon een waarde, en hoe jij die noteert zal die functie een worst wezen, het gaat om de uiteindelijke waarde :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

waarom zet je dit trouwens niet gewoon in je andere topic: [topic=419947] :?

.edit: damn, en waarom edit ik me vorige post niet gewoon :? :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Dank u wel OiSyN voor u verhelderende antwoord. :)
Het is mij nu geheel duidelijk.

Ik vermoedde al dat dit het geval was, maar ik wist het niet zeker, vandaar dat ik het even navroeg.

De reden dat ik het niet in mijn andere topic plaatste is omdat dit een andere vraag is, en omdat mijn andere vraag inmiddels al is opgelost. Ze ook het antwoord dat ik erbij heb geplaatst.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo