Abit BE6 Highpoint uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Hmmm... die Highpoint controller die op de Abit BE6(-1) zit wil ik niet gebruiken, en kost me alleen maar een interrupt van pci slot #3 en de dma van pci slot#5. Nu willik wel die sloten gebruiken, en dus die controller uitschakelen; maar nee... daar is zelfs in de nieuwste bios geen optie voor... kijk ik eroverheen, of is er een andere oplossing om die controller te disablen?

---hehe en nee 'em van de printplaat afsolderen is geen optie ;)

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

wil ik ook weten voor mijn BP6'en.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 21:31

Bergie

Lekker belangrijk...

Dat wil ik ook weten; kan ik misschien eindelijk een netwerkkaartje erbij gooien zonder dat een andere kaart begint te protesteren.

Yamaha MT-09

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik geloof dat ze bij dat ze bij BP6.com iets hadden. Even kijken...

Ja hoor hier heb je het:

Here is the BP6 Bios without the HPT controller - This is an unofficial version, so use at your own risk!- This bios will free up any resources the HPT was using.
Size: 264KB
Download it here

O ja, ik ben hier niet verantwoordelijk voor, mocht het mislukt zijn. ;) Werkt niet op een ander Abit mobo dan de BP6, maar dat hadden jullie geloof ik al door. ;)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
hmmm, BP6. Helaas hebbik zo'n bios nodig o.i.d. voor de BE6. Iemand???

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
anybody???

overigens, als je de highpoint wel gewoon aan hebt staan (alsof 'tie uit kan... :() kan je wel b.v. een kaart ernaast drukken. werkt gewoon, zolang je maar niet die highpoint op de een of andere manier aan spreekt... maar 't staat niet netjes. dat kreng moet gewoon UIT!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Tis een KUTDING anyway die HPT366. Mijn bak (BP6 +2x Celeron 433 @ 433 -> Linux) Crasht gewoon als je schijven aan de HPT366 hangt in ATA66 mode 4, en dan wat gaat kopieeren. Moet je eerst weer source hacken om ze in mode 3 te proppen.

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Highpoint is gewoon KUT en niets anders. Bij mijn be6-2 kun je hem gewoon op "disable udma66 controller" zetten maar daar help ik jullie waarschijnlijk niet mee.

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53
Ik draai ook al weer ruim een jaar de BE6 (revisie 1) en heb nog nooit problemen gehad met de Highpoint UDMA shit. En daarbij zit mijn bak redelijk vol; ASUS v6800 32Mb DDR in AGP; SBLive1024, NE2000, MiroPCTV in PCI en SB16PnP met Yamaha DB50XG in iSA slot.

Het was een beetje schuiven om de juiste kaart in het juiste PCI slot te krijgen, maar de NE2000 in het gedeelde slot met de Hightpoint controller geeft geen problemen.

Leaping Lab Rats!

Verwijderd

Sorry hoor maar mijn be6-2 met highpoint met 3 ata66 schijven loopt heerlijk :) dus er zal wel wat anders met je systeem aan de hand zijn:(

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
dat denk ik niet, de HPT366 staat bekend om incompatibiliteitsproblemen. Overigens, de HPT370 begint ook al goed, ipv Maxtor is deze de IBM schijven familie de klos.

Highpoint sucks big time, niets meer dan dat. Incompatible shit. Veelste veel problemen met die dingen meegemaakt... (guess dat we ze daarom niet meer verkopen op de zaak :))

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 22:29
Persoonlijk vind ik abit een heel goed merk
Heb zelf een be6II. Had ik een ibm schijf gekocht en deze deed het alleen in pio mode zonder te crashen in windows.

Ergens gelezen dat je de 1.26 drivers nodig had, nergens te vinden bij ABIT.

In de beta sectie gezocht, stond alleen de readme file DUHHH
Op een andere ftp server stond ie wel (dit is pas een week of 2 geleden)

Toen werkte ie in windows...alleen shutdown niet.
Bios ook nergens op de site te vinden,
toen in beta sectie gezocht.................................................... gevonden.
Komen deze bios en drivers uit MAAND 6(juni)

Toen was ik toch wel zwaar____ teleur gesteld in ABIT........... er zijn zoveel mensen die de snelle IBM schijven hebben en dan is de driver en bios moeilijk te vinden

DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH
frustraties
Pagina: 1