Toon posts:

Celeron 1.1GHz & 440BX Chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord van mijn servertje is een Transcend TS-ABX11, waar momenteel een celeron 300Mhz op vertoeft. De vraag is of het mogelijk is om hier een Celeron boxed 1.1GHz 256KB FC-PGA2 3.3V op te steken?

Er zijn hier al een paar kleine topics over, maar zonder duidelijke conclusie.

In het boekje staat: Supports Intel PII tot 450Mhz en PIII van 450Mhz tot 533Mhz. Het heeft een slot1, en er zit dus een convertor op tussen die slot1 en mijn celeron 300Mhz processor. Gaat die 1.1 op deze convertor werken? en op het mb? en is die 3.3V geen probleem?

Plz help me with this...

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Als je een FC-PGA2 convertor koopt zou het volgens mij moeten werken.

• Papillon
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zondag 24 februari 2002 00:25 schreef backbone het volgende:
Celeron boxed 1.1GHz 256KB FC-PGA2 3.3V
3.3 V ?????????

Lijkt mij echt niet correct.. Dat ding brandt direct je compu uit met die freq. voltage specs.

Ik denk dat ie nog niet eens 1.8V is. Zal wel effe zoeken.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Papillon
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Eh.. Ik kan je trouwens vertellen dat een FCPGA2 CPU sowieso niet op een BX bord gaat werken....

Enne wat betreft het voltage verhaal:
The Tualatin replaced the Coppermine. There are not many changes in the core - it is only the Data Prefetch Logic technology which increased the performance by preliminary loading of required data into cache. Besides, the production technologies are also different - the Coppermine is based on the 0.18 fab process, while the Tualatin is on the 0.13 one. The core power, thus, has reduced considerably: from 1.65..1.75V to 0.9..1.475V. The processor bus voltage has changed from 1.5V to 1.25V. But the key point is a new specification for the VRM - a module on a mainboard which generates core voltage. For the Tualatin the VRM must meets the requirements of the v.8.5.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan in theorie wel op een BX bordje.. De aloude BX voldoet ruimschoots aan de VRM 8.5 voltage specs. Zijn hier tientallen topics over:
Je zoekactie naar 'powerleap tualatin bx' leverde 38 resultaten op. Resultaten 1 - 38.
www.powerleap.nl biedt een Slot1-FCPGA2 converter incl Celeron-T 1200MHz voor €250 :9

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 00:49 schreef Papillon het volgende:
Eh.. Ik kan je trouwens vertellen dat een FCPGA2 CPU sowieso niet op een BX bord gaat werken....
jij loopt wel erg achter...

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kan een celeron 1100 coppermine wel op een mobo met 440BX chipset? Of moet je daar ook een converter bij hebben?
Ik heb zelf een siemens D1107 mobo met nu nog een pIII 500

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 11:14 schreef C}{@0$ het volgende:
Kan een celeron 1100 coppermine wel op een mobo met 440BX chipset? Of moet je daar ook een converter bij hebben?
Ik heb zelf een siemens D1107 mobo met nu nog een pIII 500
Ja, de celeron 1100 NIET-Tualatin kan zonder problemen op een bx-board

• Gisae
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 11:18 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

Tnx m8, maar geen slotconverter dus (als het zonder problemen kan)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ho ho dit vindik iets te stellig beweerd.
Zeer waarschijnlijk ondersteund topicstarters mobo officieel die niet-tualatin niet in zijn bios.
Magoed op een vrij nieuw BX-mobo heb je idd grote kans dat 't gaat werken. Maar op een BX uit 98/99 heb je dikke kans dat het vereiste voltage nog niet zat ingebouwd.

• Gisae
  • Niet online
Ik snap er nu helemaal niks meer van.
Dan één simpel vraagje:
past een cellie 1100 copermine op mijn mobo, zo ja, wat moet ik er nog meer bij hebben om hem aan de praat te krijgen?

dit is mijn mobo, de bovenste (D1107)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja dat kan zeer waarschijnlijk op jouw mobo, aangezien ik net in de readme v/d bios-update lees dat coppermine erop kan. En je moet er een slot1 naar socket 370 converter bijkopen (hoop dat die nog tekoop zijn), maar dat zal elke winkel je kunnen vertellen.

http://www.fsc-pc.de/support/drvupload.asp?DRV=22152&Info=Download

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 11:34 schreef Sjah het volgende:

[..]

Ho ho dit vindik iets te stellig beweerd.
Zeer waarschijnlijk ondersteund topicstarters mobo officieel die niet-tualatin niet in zijn bios.
Magoed op een vrij nieuw BX-mobo heb je idd grote kans dat 't gaat werken. Maar op een BX uit 98/99 heb je dikke kans dat het vereiste voltage nog niet zat ingebouwd.
Maakt in principe niks uit of je bios het snapt of niet. Heb hier een Chaintech 6BTM en die maakt er een zeer creative processor van :P , maar hij werkt prima hoor. Multiplier is toch locked en fsb zet je gewoon op 100...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:31
welke klokmultiplier ondersteund je moederbord of je bios??? grote kans dat je niet aan de 11 komt als er nu een cel300 inzit

• gcb
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op zondag 03 maart 2002 14:41 schreef jpvk007 het volgende:
welke klokmultiplier ondersteund je moederbord of je bios??? grote kans dat je niet aan de 11 komt als er nu een cel300 inzit
Intel heeft multiplier locks. Misschien geeft de BIOS het verkeerd aan, maar draait hij wel op de goede multiplier. Daar kan je makkelijk achter komen met test programma'tjes. (wincpuid bijv)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevant puntje (misschien niet voor backbone, maar wel voor anderen die hierheen searchen): sommige BX plankjes (en ik denk hier met name aan de ASUS P2B reeks) hebben een vage issue waarbij Coppermine CPUs van boven de GHz niet willen werken. Ik heb er nog niet van gehoord bij andere plankjes, maar het blijft een risico.

backbone, ff voor de duidelijkheid: jouw fabrikant geeft aan wat gegarandeerd zal werken, al is in dit geval het boekje fout- een BX chipset zal nooit gegarandeerd met de P3-B reeks (dus 133MHz FSB) werken. Wat zeker zal werken is de Katmai-core reeks tot 600MHz (@100MHz FSB) en de Mendocino-core celera tot 533MHz (vandaar die 533).
Er schijnt dus een BIOS te zijn die Coppermine ondersteunt. Dat is mooi. Maar dan moet de mobo nog de juiste voltages kunnen leveren. Kort gezegd, als onder de 2.0V mogelijk is (1.65-1.8 ofzo) dan is dat ook geen probleem. Ckeck ff in BIOS of in de manual (als het met jumpers moet).
Tenslotte moet je convertor voor FC-PGA geschikt zijn- dat zijn de meesten tegenwoordig, maar die waar een C300A op zit is hoogstwaarschijnlijk PPGA. Controleer bij de fabrikant van je convertor en in geval van twijfel ervan uitgaan dat het niet FC-PGA geschikt is.

Als die 3 dingen (dus BIOS support, voltage support en juiste convertor) in orde zijn zou het moeten werken. Dan kunnen alleen nog vage bugs zoals bij de P2B de pret bederven, maar daar zou ik niet vanuit gaan. Echter 100% zeker kun je het nooit weten vermits Slot1 mobo fabrikanten nooit en te nimmer garanderen dat CPU upgrades met convertor werken, simpelweg omdat de convertor niet door henzelf geleverd is dus zij geen inzicht in potentiele fouten zouden hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42
Er zijn 2 Celerons 1100 mhz, de wel en niet tualatin, de 256 en 128 cache, de 1.475 en 1.75 volt, de FCPGA2 en FCPGA.

Die jij daar wil kopen, is de tualatin versie. Die past NIET op je bord, ook al kun je het voltage 1.475 instellen (je bord ondersteund namelijk GEEN FCPGA2, en dat is niet met een bios update te verhelpen).

Je zult een convertor (van Powerleap) moeten kopen of en Celeron 1100, met 128 cache, 1.75 volt, FCPGA moeten kopen.Voor zover ik weet, werkt deze wel op je bord, mits je de laatste bios hebt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1