Toon posts:

[VPN] ESP AH IPIP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
er bestaat nu een connectie tussen twee machines met IPsec.
Als ik instel dat ze gebruik moeten maken van ESP/tunnel dan zie ik dat op de sniffer het IPIP protocol voorbij kom i.p.v. ESP als ik instel ESP/transport dan ESP. Wat is nou eigenlijk volgens jullie het beste ESP of IPIP?

Is het dan mogelijk om in die VPN connectie een ssh tunnel op te bouwen zodat er nog een veiligere connectie ontstaat.

Verwijderd

Met IPIP heb ik geen ervaring. ESP is in mijn ogen secure mits je 128 bits sleutels hebt aangemaakt.

Waarom zou je in een tunnel weer een tunnel bouwen? ESP is secure genoeg. Het is wel mogelijk om poorten te mappen over ssh.

Verwijderd

Topicstarter
HAd het zelf helemaal verkeerd begrepen.

Als je een VPN tunnel tussen twee machines wil opzetten zonder dat je daar een achterhangend netwerk hebt. gebruik esp/transport met daar voor naar je keuze een Authorisation key des blowfish of iets dergelijks daarna kan je ook de encryptie op de tunnen instellen.

Als je twee netwerken aan elkaar wil hangen en daar over wil routen gebruik he je esp/tunnel en hang je ze aan elkaar zodra je dan ga siffen dan zie je ipip en bij het voorbeeld hierboven esp.

Dit werk dan met IPSEC